IMLEGEND
Aileden
Oyun Müzikleri
Airrivals'ta haritaların bir kısmında müzik bulunmaktadır. Ancak oyuncu dilerse bu müzikleri değiştirebilir, müzik bulunmayan haritalara müzik ekleyebilir veya istediği müziklerden oluşan bir çalma listesi hazırlayarak bunu istediği gibi dinleyebilir. Bu sayfada tüm bunları anlatmaya çalışacağım.
Mevcut Müzikler
Öncelikle oyunda zaten var olan müziklerle başlayalım. Bu müziklere (KONUM) > Gameforge4D > AirRivals > Res-Snd konumundan ulaşabilirsiniz. Burdaki(KONUM) olarak belirttiğim konum sizin oyunu nereye kurduğunuza bağlı olarak değişir. Eğer oyunu kurarken konum seçmediyseniz (KONUM)'un karşılığı(C > Program Dosyaları(x86)'dır.
Oyunda mevcut olan müzikler şunlardır:
- 9201 (DİNLE ; İNDİR) > NOT:Bu müziğin nerede kullanıldığını bulamadım.
- BGM_SELECT (DİNLE ; İNDİR) > Menü'nün müziğidir.
- BGM_ENDGAME (DİNLE ; İNDİR) > Oyundan çıkarken çalan müziktir.
- Prolog Müziği (DİNLE ; İNDİR) > Prolog'da çalan müziktir. (NOT:Bu müzik belirttiğim dosya konumunda bulunmuyor. Bunu ben ses kaydı yaparak ekledim.)
- BGM_2001 (DİNLE ; İNDİR) > Bygeniou Şehri'nin müziğidir.
- BGM_2002 (DİNLE ; İNDİR) > Arlington Şehri'nin müziğidir.
- BGM_2003 (DİNLE ; İNDİR) > FreeSKA'nın müziğidir. (NOT:Bu harita kaldırılmıştır.)
- BGM_2004 (DİNLE ; İNDİR) > Akron'un müziğidir.
- BGM_2005 (DİNLE ; İNDİR) > Rakion'un müziğidir.
- BGM_2006 (DİNLE ; İNDİR) > Corona Sarayı'nın müziğidir.
- BGM_3002 (DİNLE ; İNDİR) > Taş Harabeler'in müziğidir.
- BGM_4001 (DİNLE ; İNDİR) > Petra'nın Mağarası'nın müziğidir.
- BGM_3003 (DİNLE ; İNDİR) > Tylent Ormanı'nın müziğidir.
- BGM_3018 (DİNLE ; İNDİR) > Reynard Kumsalı'nın müziğidir.
- BGM_3067 (DİNLE ; İNDİR) > Bach Sıradağları'nın müziğidir.
- BGM_3014 (DİNLE ; İNDİR) > Edmont Vadisi'nin müziğidir.
- BGM_3004 (DİNLE ; İNDİR) > Blackburn Bölgesi'nin müziğidir.
- BGM_3013 (DİNLE ; İNDİR) > Ardor Çölü'nün müziğidir.
- BGM_4006 (DİNLE ; İNDİR) > Kristal Mağarası'nın müziğidir.
- BGM_3006 (DİNLE ; İNDİR) > Starlite Vadisi'nin müziğidir.
- BGM_3009 (DİNLE ; İNDİR) > Kederli Melodi Ovası'nın müziğidir.
- BGM_3063 (DİNLE ; İNDİR) > Redline'nin müziğidir.
- BGM_3007 (DİNLE ; İNDİR) > Herremeze Relik Bölgesi'nin müziğidir.
- BGM_3064 (DİNLE ; İNDİR) > Batık Şehir'in müziğidir.
- BGM_3016 (DİNLE ; İNDİR) > Şiddetli Kar Fırtınası'nın müziğidir.
- BGM_3068 (DİNLE ; İNDİR) > Site Mağarası - B'nin müziğidir.
- BGM_3069 (DİNLE ; İNDİR) > Site Mağarası - A'nın müziğidir.
- BGM_3008 (DİNLE ; İNDİR) > Bark Şehri'nin müziğidir.
- BGM_4002 (DİNLE ; İNDİR) > Bark Şehiraltı'nın müziğidir.
- BGM_6016 (DİNLE ; İNDİR) > Bark Şehri'nin Orta Alanı'nın müziğidir.
- BGM_3019 (DİNLE ; İNDİR) > Kaya Yuvası Çukuru (BCU)'nun müziğidir.
- BGM_3020 (DİNLE ; İNDİR) > Kaya Yuvası Çukuru (ANI)'nın müziğidir.
- BGM_6007 (DİNLE ; İNDİR) > Kaya Yuvası Ortası (BCU)'nun müziğidir.
- BGM_6008 (DİNLE ; İNDİR) > Kaya Yuvası Ortası (ANI)'nın müziğidir.
- BGM_6009 (DİNLE ; İNDİR) > Kaya Yuvası Üstü'nün müziğidir.
- BGM_6017 (DİNLE ; İNDİR) > Mesos Zemini'nin müziğidir.
- BGM_3060 (DİNLE ; İNDİR) > Hornian Kralı Habitatı'nın müziğidir.
- BGM_3029 (DİNLE ; İNDİR) > Kahlua Kumsalı'nın müziğidir.
- BGM_3031 (DİNLE ; İNDİR) > Atus Kumsalı'nın müziğidir.
- BGM_4010 (DİNLE ; İNDİR) > Nubarke Mağarası'nın müziğidir.
- BGM_3015 (DİNLE ; İNDİR) > Gjert Yolu'nun müziğidir.
- BGM_3028 (DİNLE ; İNDİR) > Orina Yarımadası'nın müziğidir.
- BGM_3045 (DİNLE ; İNDİR) > Yamaç Limanı'nın müziğidir.
- BGM_3025 (DİNLE ; İNDİR) > Papatya Büyük Havza Alanı'nın müziğidir.
- BGM_3022 (DİNLE ; İNDİR) > Portsmouth Kanyonu'nun müziğidir.
- BGM_3024 (DİNLE ; İNDİR) > Pandea B Noktası'nın müziğidir.
- BGM_3021 (DİNLE ; İNDİR) > Pandea A Noktası'nın müziğidir.
- BGM_3023 (DİNLE ; İNDİR) > Günışığı Doğumu'nun müziğidir.
- BGM_6018 (DİNLE ; İNDİR) > Coronado'nun müziğidir.
- BGM_6001 (DİNLE ; İNDİR) > Chaos'un müziğidir.
- BGM_6002 (DİNLE ; İNDİR) > Boyutsal Koridor'un müziğidir.
- BGM_4007 (DİNLE ; İNDİR) > G-ARK Motor Odası'nın müziğidir.
- BGM_6003 (DİNLE ; İNDİR) > Fantezi Akım'ın müziğidir.
- BGM_3017 (DİNLE ; İNDİR) > Rumain Volkanı'nın müziğidir.
- BGM_6004 (DİNLE ; İNDİR) > Ulus Seçimi Tanıtımı ve G-ARK'ta çalan müziktir.
- BGM_6005 (DİNLE ; İNDİR) > ATUM-1 ve ATUM-2'nin müziğidir.
- BGM_4100 (DİNLE ; İNDİR) > Kül Yolu'nun müziğidir.
- BGM_4101 (DİNLE ; İNDİR) > Yüzen Deniz'in müziğidir.
- BGM_4300 (DİNLE ; İNDİR) > Batık Vaha'nın müziğidir.
- BGM_4301 (DİNLE ; İNDİR) > NGC Denizcilik Laboratuvarı'nın müziğidir.
- BGM_4303 (DİNLE ; İNDİR) > NGC Askeri Tersane'nin müziğidir.
- BGM_4304 (DİNLE ; İNDİR) > Hazle Araştırma Merkezi'nin müziğidir.
- BGM_9101 (DİNLE ; İNDİR) > Armageddon'un müziğidir.
- BGM_9000 (DİNLE ; İNDİR) > Muhtemelen: Bir Etkinlik Haritası'nın müziğidir.
- BGM_9005 (DİNLE ; İNDİR) > Muhtemelen: Bir Etkinlik Haritası'nın müziğidir.
- BGM_9023 (DİNLE ; İNDİR) > Muhtemelen: Bir Etkinlik Haritası'nın müziğidir.
- BGM_9024 (DİNLE ; İNDİR) > Muhtemelen: Bir Etkinlik Haritası'nın müziğidir.
- BGM_9025 (DİNLE ; İNDİR) > Muhtemelen: Bir Etkinlik Haritası'nın müziğidir.
- BGM_9026 (DİNLE ; İNDİR) > Muhtemelen: Bir Etkinlik Haritası'nın müziğidir.
Şimdi gelelim haritaların müziklerini düzenlemeye. Bunu iki türlü yapabilirsiniz. Ya listede verdiğim müzikleri (Prolog Müziği dahil değil ve BGM_6004müziğini değiştirseniz dahi Ulus Seçimi Tanıtımı'ndaki müzik değişmeyecektir.) değiştirebilirsiniz ya da müzik olmayan haritalara da müzik ekleyebilirsiniz. İkisini de ayrı ayrı anlatacağım.
Mevcut Harita Müziklerini Değiştirme
Airrivals'ta mevcut harita müzikleri zaten kendi haritalarına uygun müziklerdir. Ancak tabii ki herkesin fikri aynı olmayabilir. Bir başka kişiye göre "A" müziğinden çok "B" müziği daha uygun olabilir bir harita için. Eğer bir müziğin o haritaya uymadığını düşünüyorsanız ve yerine gelebilecek daha güzel bir müzik fikriniz varsa (KONUM) > Gameforge4D > AirRivals > Res-Snd dosya konumuna gidin ve üstte listesini verdiğim müziklerden değiştirmek istediğinizi bulup onun yerine aynı isimde ve ".mp3" uzantılı bir şekilde istediğiniz müziği geçirin. Böylece istediğiniz müziği istediğiniz haritaya o haritanın müziği yerine geçirebilirsiniz.
Müziği Olmayan Haritalara Müzik Ekleme
Airrivals'ta tüm haritaların müziği yoktur. Müziği olmayan haritalarda level geçerken, uzun süren görevler yaparken ya da bazı özel eşyaları düşürürken canınız sıkılabilir, oynama isteğiniz azalabilir veya o harita kişiye itici gelebilir. Ama endişelenmeyin isterseniz müziği olmayan bir haritaya istediğiniz müziği ekleyebilirsiniz. Bunu yapmak için öncelikle aşağıda vereceğim listeden müziği eklemek istediğiniz haritayı bulun. Sonra bu harita için verdiğim "BGM_####" formatındaki ismi haritaya eklemek istediğiniz müziğe verin ve müziğin ".mp3" uzantılı olduğundan emin olun. Sonra bu müziği (KONUM) > Gameforge4D > AirRivals > Res-Snd konumuna koyun. Bu kadar bundan sonra o haritada o müzik çalacaktır.
Müziği olmayan haritalar için müzik isimleri şöyle olmalıdır:
- BGM_1001 > Bygeniou Şehri'nin Konferans Odası (NOT:Airrivals 4.1 Bölümü ile bu haritaya girişler kapatılmıştır.)
- BGM_1002 > Arlington Şehri'nin Konferans Odası (NOT:Airrivals 4.1 Bölümü ile bu haritaya girişler kapatılmıştır.)
- BGM_2007 > NGC Karakolu
- BGM_8001 > Kılavuz
- BGM_3005 > Zaylope Kumsalı
- BGM_7001 > Castor
- BGM_7002 > Denebola
- BGM_7003 > Polaris
- BGM_7004 > Alphard
- BGM_7005 > Alioth
- BGM_7006 > Pherkad
- BGM_7007 > Eopi
- BGM_3042 > Barrenland
- BGM_3041 > Robenia
- BGM_3043 > Vatallus Laboratuvarı
- BGM_3044 > Robenia Seması
- BGM_3086 > J-ARK Hangar
- BGM_3087 > J-ARK Reaktör Çekirdeği
- BGM_3034 > Düş Adası
- BGM_4302 > NGC Gizli Üssü
- BGM_4305 > Kan Kırmızı Mağara
- BGM_3080 > Maelstrom Çölü (BCU kanalları ve Savaş Bölgesi kanalı)
- BGM_3084 > Maelstrom Çölü (ANI kanalları)
- BGM_3081 > Yasak Bölge (BCU kanalları ve Savaş Bölgesi kanalı)
- BGM_3085 > Yasak Bölge (ANI kanalları)
- BGM_3088 > Virane Şehir (BCU kanalları ve Savaş Bölgesi kanalı)
- BGM_3089 > Virane Şehir (ANI kanalları)
- BGM_9201 > Kreacian'ın Kutsal Toprakları
- BGM_9200 > Hidrojen Sürücüsü
- BGM_9202 > Hayat Uçurumu
- BGM_4400 > Saklı Yer
- BGM_4401 > Çarpıtılmış Yer
- BGM_9102 > Ragnarok
Airrivals'ta harita müzikleri haricinde de ekstradan müzik ekleyerek bir çalma listesi de oluşturulabilir ve oluşturulan bu çalma listesi de istenildiği şekilde dinlenebilir. Şimdi bu çalma listesinin nasıl oluşturulduğunu ve nasıl kullanıldığını iki alt başlık halinde anlatacağım.
Çalma Listesi Oluşturma
Bunu yapmak çok kolaydır. Tek yapmanız gereken çalma listesine eklemek istediğiniz tüm müzikleri (KONUM) > Gameforge4D > AirRivals > Musickonumuna atmak. Ama attığınız müziklerin ".mp3" uzantılı olması gereklidir. Çalma listeniz bu müziklerden oluşacaktır.
Çalma Listesi Ayarları
Resim: Ses ve Çalma Listesi Ayarları
Oluştrulan çalma listesini nasıl kullanacağınızı yandaki Resimüzerinden anlatacağım. Öncelikle Resim'deki pencereye "Oyun Seçenekleri > SES" bölümünden ulaşabilirsiniz.1 numaralı kutucuktaki seçenekler tüm Oyun Seçenekleribölümlerinde mevcut ve tuşları şu işlere yarıyor: Onayla: Yapılan değişikleri kaydeder. ; Standart Ayarlar: Varsayılan ayarlara döndürür. ; Gear Seç: Menü'ye götürür. ; Oyunu Bitir: Oyunu kapatır.
2 numaralı kutucuktaki seçenekler de tüm Oyun Seçenekleribölümlerinde mevcut ve tuşları ilgili bölüme geçmeye yarıyor.Resim'de SES bölümü gösteriliyor.
3 numaralı kutucuktaki Arkaplan Müzik Sesi Yüksekliği çalan müziğin yüksekliğini; Ses Efektleri Yüksekliği ise diğer türlü seslerin (Örnek: Silah Sesi) yüksekliğini belirliyor.
4 numaralı kutucukla birlikte asıl konumuza da gelelim. Music-Player Kullan'ın karşısındaki kutucukta tik olmadığı takdirde oluşturduğunuz çalma listesini çalamazsınız veya çalarken tiki kaldırdığınızda çalma listesi durur yerine haritanın müziği çalar. Eğer çalma listesi çalmıyorsa haritanın müziği çalar ancak çaldığı takdirde haritanın müziği daha fazla çalmaz. Çalma listesinin müziğini dinleyebilmek için buradaki kutucukta tik olmalıdır.
5 numaralı kutucuk içerisi tamamen semboliktir. Baştaki kare işareti çaldığında oynatma sembolü halini alır ve bu sadece çalma listesinin çalıp çalmadığını ifade eder. Yanındaki kısımda ise hangi müziğin çaldığı yazar.
6 numaralı kutucuk içerisindeki tuşlardan ilki ve sonuncusu çalma listesi için önceki ve sonraki butonlarıdır. Bunlar çalma listesi olmadığı sürece işlevsizdirler. Ortadaki kare butonu kapatma tuşudur. Çalma listesi yoksa bile çalan hangi müzik varsa kapatır ve sükuneti sağlar. Ortadaki diğer buton ise durdur/başlat butonudur. Eğer çalma listesi yoksa ve müziği olan bir haritadaysanız buna bastığınız zaman çalan harita müziği başa sarar.
7 numaralı kutucuk içerisindeki butona bastığınız zaman 8 numaralı kutucuk içerisindeki kısım açılır, bir kez daha bastığınızda ise kapanır.
8 numaralı kutucuk içerisinde çalma listesine ait olan Çalma Seçenekleri, çalma listesinin müzikleri ve eğer müzikler fazlaysa yukarı/aşağı hareketi sağlayan bir çubuk bulunmaktadır. Eğer çalma listesinden bir müziği direkt çalmak istiyorsanız ya ona çift tıklayın ya da Resim'deki gibi bir kez tıklayıp seçtikten sonra yukardaki durdur/başlat butonuna tıklayın. Çalmakta olan müziğin ismi Resim'deki gibi farklı renkte görülür. Çalma Seçenekleri ise şöyledir: İlki seçildiğinde çalma listesinin tamamı sıra ile çalar ve tümü bittiğinde bir daha siz müdahale etmediğiniz sürece müzik çalmaz; ikincisi seçildiğinde yine çalma listesinin tüm müzikleri sıra ile çalar ve tümü bittiğinde listenin başına dönüp devam eder; üçüncüsü seçildiğinde hangi müzik çalıyorsa devamlı olarak o müzik tekrar eder (harita müziklerinde olduğu gibi) siz hangi müziği başlatırsanız çalma listesinden o müzik bu şekilde çalar; dördüncü seçenekte ise çalma listesi karmaşık bir şekilde çalar ve tüm müzikler çaldığında yaptığı bu karmaşık düzeni tekrar eder.