IMLEGEND
Aileden
Merhaba arkadaşlar.
Bildiğiniz gibi 4.0 dan 5.0 a geçiş esnasında stat sistemi kökten değişti ve çoğu kişinin aklında bu stat ne işe yarıyo gibi sorular doğdu bende bu merakınızı gidermeye çalışacağım
ilk olarak statlar 2 dala ayrılmış durumda coşku ve canlılık.Bunlardan coşku tarafında bulunanlar saldırı canlılık tarafında bulunanlar ise savunma statlarınızdır.
ÇOŞKU:
Klasik mantık-kuvvet olarak düşünebilirsiniz ne kadar yüksek olursa saldırınız ve verilen şifa o kadar artar stat puanları ile yükseltilemez.
Meleke:
Coşkunun dalındaki ana statımızdır ne kadar yüksek olursa % olarak verilen zarar ve şifayı arttırır.
Metanet:
Her karakterin canının altında zarar aldıkça dolan zarar veya şifa verdikçe azalan bir bar vardır mukavemet statı bu barı kontrol eder mukavemet ne kadar yüksek olursa o bar dolduğunda o kadar yüksek vurursunuz yada şifa atarsınız.Tank karakterler için en önemli 2 stattan biridir bosslarla içli dışlı olduklarından dolayı dps değerleri baya artar ve diğer çarlar için pvp de baya işlerine yarar.
Vahşet:
DPS charlar için ve şifacı en önemli 2 stattan birisidir.Vahşet değeriniz ne kadar yüksek olursa rakibin canı azaldıkça daha fazla zarar verirsiniz veya şifa attığınız müttefiğinizin canı ne kadar düşükse ona verdiğiniz şifa değeri artar. mesela rakibin canı %75 iken %3 zararınız artar %25 canı kaldığında ise %15 artar(RAKAMLARI KAFAMDAN ATTIM ONDAN DOLAYI BU RAKAMLAR DEĞİŞKENLİK GÖSTEREBİLİR) Özellikle boss kesiminde dpsinizi farkedilir düzeyde arttırır.
Öfke:
Öfke statı kökten değişmiş bi stattır eskiden ilk vuruşunuzdan itibaren yara verirdiniz ve bu alınan şifayı en baştan azaltırdı yeni sistemde vahşet değeriniz savaş esnasında özel bi havuzda birikir savaşın başında vahşetiniz çok yüksekte olsa aranızdaki level uçukta olsa yara veremezsiniz savaş esnasında zaman ilerledikçe vahşet değerinde yazan %lik değerden yüksek vurduğunuzda vahşet havuzunda biriken puanlar harcanmaya başlanır ve zaman içerisinde rakibinize yara açmaya başlarsınız.Bu statın değişmesinin nedeni ise item veya statları arasında fark olan oyuncular arasındaki farkı az olsada kapatmak ve işi daha zevkli ve zorlu hale getirmek.RAKİBİNİZ SAVAŞTAN ÇIKTIKTAN SONRA ÜZERİNDEKİ YARALAR SİLİNİR.
CANLILIK:
Klasik dayanıklılık olarak düşünebilirsiniz eğer canılılık statınız ne kadar fazla ise maksimum can değeriniz o kadar fazla olur. stat puanları ile güçlendirilemez.
İrade:
4.0 daki irade değerinden biraz daha farklıdır.4.0 daki irade alınan etkilerin süresini kısaltıyordu 5.0 ile birlikte sürenin kısaltılması kaldırıldı onun yerine bağışıklılık konuldu.Bu statın aktif olabilmesi için 2 yol vardır.Birincisi statınızda yazan her x saniyede bir bağışıklık kazanır yazısınaki süre esnasında bağışıklılık kazanırsınız ikincisi ise üzerinizde stun körlük gibi debufflar varken canınızın %x bölümünüzü kaybetmeniz durumunda bu stat devreye girer ve x saniye boyunca sizi bu gibi debufflara bağışıklı yapar.
Kan Çekme:
Özellikle farmda ve alan pvplerinde(dominyon ölüm arenası v.b) yani kara büyücülere çok yarayan stattır kan çekme değeriniz ne kadar yüksekse vurduğunuz zarar size %x sağlık olarak geri döner.
Mukavemet:
Rakibinizden aldığınız yara karmaşıklığı değerini üzerinizden siler yani öfkenin anti statıdır.
Bilgelik:
Eski bilgelik statının aynısıdır mana kullanan karakterlerinin mana değerleri bu stata bağlıdır ne kadar yüksek olursa mana değeri o kadar fazla olur.
ÖZEL:
ŞANS:
Verdiğiniz zararın veya şifanın 2 katı olması bu stata bağlıdır(kritik).Bu stat her karakterde standart olarak %5 tir.Eğer bu statı yükseltmek istiyorsanız 2 seçeneğiniz var .1.si nadir nesne dükkanından şans esansı almak 2.si bazı ejder itemleri ek olarak şans verir onları kullanmak.
Alıntıdır.