COUNTER STRİKENİN TARİHİ
Herşey 1999 Martında Gooseman ile cliffe'nin Anti-Terörizm konulu yeni bir Half-Life mod'u yapmak için konuşmalarıyla başladı. Öncelikle isim beğenildi. Counter-Strike olmasaydı neler mi olurdu? Counterrorism, Strike Force, fRAG HEADS, Counter-Terror, Terrorist wars, Terror-Force, veya Counter Force.
Planethalflife.com'da site için hazırlıklar sürerken, bu mod kısa sürede bir çok kişinin ilgi odağı oldu ve ilk beta 19 Haziran 1999'da kullanıcılara sunuldu. İlk başta birbirine çok benzer iki model olduğundan hangisi terörist, hangisi CT karıştırıldığı söyleniyordu. Eylül 1999'da şimdiki Leet (L337) modelinin ilk versiyonu olan Arab eklendi.
Beta 4 ile beraber, yeni telsiz komutları eklendi. Arada geçen her beta versiyonda silahların bir kısmı değiştirildi, yenileri eklendi. Gelen isteklere göre CS takımı kuşkusuz en çok ilgi çeken multiplayer modunu yeniledi. Suikast, Bombalama ve Kaçış senaryoları eklendi. Modeller giderek biraz daha gerçeğe yakınlaştırılıp, modipi arttırılıyordu.
Haziran 2000'de Sierra, Counter-Strike'ı paketlerine eklemeye başlamıştı bile.
8 Kasım 2000 tarihi, CS için bir dönüm noktası olma şerefini, beta kısımlarını bırakmasıyla aldı. Oyunher yönüyle baştan yaratılmış, modeller Half-Life'ın tarihinde gördüğü en iyi halini almış, yeni silahlar eklenmiş, 4'ü CT, 4'ü T olmak üzere 8 skini seçebileceğiniz ve ülkemiz için ne yazikki geçerli olmasa da para ile satılsaydı, oyun tarihinde en çok satabilecek düzeye gelmişti.
13 Mart 2001 de oyunda bulunan bugların düzeltilmesi ve 512'lik kaplama teknolojisi kullanılarak hazırlandı. 1.1 versiyonu gerek görsel zenginlik, gerekse minimum bug ile piyasaya sunuldu.
Ayrıca:
[*=center]Counter-Strike'ın dünyadaki ilk testerlarından birinin bir Türk olduğunu, ve o kişinin şu anda Sanane Inc.'in kurucularından olduğunu
[*=center]Türkiye'de Counter-Strike'ın Beta 3.1den beri oynandığını
[*=center]Türkiye'nin ilk Counter-Strike sunucusunun Sanane Inc. olduğunu
[*=center]Türkiye'nin ilk Counter-Strike clanının F (Forgottens) olduğunu
[*=center]ANet'in Counter-Strike sunucularını oyunculardan gelen yoğun istek üzerine açtığını
[*=center]Beta 3.1 zamanında tek sunucu olmasına ve oyuncu kapasitesinin 8 olmasına rağmen hiçbir zaman tam dolu olmadığını
[*=center]Oynadığınız sunucuların hepsinin CD-KEY gerektirmeden Counter-Strike oynamanız için "*****"li olduğunu
[*=center]Bu *****leri "Basilio Cat" nickli bir Rus'un hazırladığını
[*=center]Türkiye'deki ikinci açılan Counter-Strike sunucusunun Turk.Net'e ait oldugunu
[*=center]Sanane Inc.'in Kasım 1997'den beri açık olduğunu
[*=center]Eskiden KabloNET olmadığı için Counter-Strike'ın netten daha eşit bir ortamda oynandığını
[*=center]Counter-Strike Beta 1.0'dan bugüne kadar CS'de bulunan tek haritanın cs_siege oldugunu
[*=center]Ve bu haritayı yapanın 17 Aralık 2000 tarihinde intihar ettiğini
[*=center]Beta 1.0'da sadece 4 harita ve 9 silah olduğunu
[*=center]Bıçağın Counter-Strike'a Beta 3.0 ile eklendiğini
[*=center]Skor tablosunun eskiden daha farklı olduğunu
[*=center]"de" senaryolarının Beta 4.0 ile eklendiğini
[*=center]Beta 4.0'dan önce HE Grenade olmadığını
[*=center]SAS modelinin Beta 5.0 ile eklendiğini
[*=center]Eskiden round bitse bile silahların yerde kaldığını ve insanların her elin başında bedavaya silah kapmak için rush yaptığını
[*=center]Eskiden rehinelerin otomatik olarak kurtarılmadığını, kurtarma noktasına getirdikten sonra ayrıca bir tuşa basmanız gerektiğini
[*=center]Eskiden her silahın değişik mermisi olduğunu ve hangi silahın hangi mermiyi kullandığını ezberlemeniz gerektiğini, yoksa boşuna para harcadığınızı
[*=center]Eskiden C4'un haritanın her yerine konabildigini
[*=center]Eskiden defuse kit'in satın alınamadığını, her el başında birkaç CT'ye rastgele verildiğini
[*=center]Beta 5.0 ile webde veya readme dosyasında açıklanmayan ve bir süpriz harita olan cs_iraq'ın eklendiğini
[*=center]Sonradan bu haritanın son anda eklendiğini ve readme'ye eklenmesinin unutulduğunu
[*=center]Eskiden öldüğünüzde hayalet oldugunuzu ve diğer hayaletleri sarı veya mavi ucan toplar olarak gördüğünüzü
[*=center]Daha sonra bunun serveri göçerttiği için kaldırıldığını
[*=center]Beta 6.0 ile es (escape) oyun tipinin eklendiğini
[*=center]Bu oyun tipinde Terroristlerin belirtilen bir noktaya ulaşmaya çalıştığını fakat daha sonra bu oyun tipinin beğenilmediği için kaldırıldığını
[*=center]Beta 6.0'dan önce oyuncuların iki katı hızlı hareket ettiğini
[*=center]Ve bıçağı çıkararak hareket ettiğinizde daha hızlı gittiğinizi
[*=center]Radarın Beta 6.0 ile eklendiğini
[*=center]Sürülebilir arabaların Beta 7.0 ile eklendiğin
[*=center]Eskiden bazı silahların (colt, commando) 200 mermi aldığını
[*=center]Türkiye'de hilenin ilk kez Half-Life 1.0.0.3 sürümü zamanında yapıldığını
Ve Türkiye'nin ilk hilecisinin şu anda hala bir sunucuda admin olduğunu
SESLER VE SES SİSTEMLERİ
Counter-Strike gibi, benzerleriyle kıyaslandığında oldukça yavaş oynanan bir oyunda seslerin oyunun önemli parçası olduğunu unutmamak lazım. Yeterli harita bilgisiyle ve sesleri dikkatle dinleyerek herkesin o an nerede olduğunu elinizle koymuş gibi bilebilirsiniz.
Çoğu kişi kendilerine bilgisayar sistemi kurarken oyunların yüksek performansta çalışmasını sağlamak için özellikle işlemci ve ekran kartına yatırım yapar, ancak o sırada ses kartı hep ihmal edilir. Oysa ses kartı da oyunun kaderini etkileyen donanım parçalarından biridir. İdeal durum, a3d destekleyen bir ses kartına sahip olmak olsa da; en azından Sound Blaster Live serisi bir ses kartı alarak eax özelliğinden faydalanmanızı öneririm. Creative firmasının piyasaya sürdüğü Sound Blaster Audigy serisi kartlar ile ise mükemmele yakın ses performansı elde edebilirsiniz. Denedikten sonra aradaki farkı siz de göreceksiniz. Ses kartından sonraki konu ise ses sisteminiz. Konu oyunlar olunca, ses sistemlerinde iş tersine dönüyor. Her zaman en pahalı olan en ideal çözüm değildir. 5+1 bir hoparlör sistemi size film izlerken şahane bir ortam hazırlayabilir, fakat oyun oynarken tüm sesleri algılayıp seçebilmeniz için en ideal çözüm kulaklık kullanmanızdır. Evindeki pek muhteşem ses sisteminde, benim kulaklıkla duyduğum sesleri duyamayıp da hile yaptığımı iddia edenlerle çok karşılaştım.
Ce-ee!
Ses dinlemekten konu açılmışken "ce-ee" den söz etmemek olmaz. Bir duvarın bitiş yeri veya köşenin ucunda ve görünmeyecek şekilde ve duvara yüzünüz dönük şekilde beklersiniz. Elinizdeki silaha göre namlunuzu da en uygun pozisyona getirirsiniz. Karşıdan gelen ayak sesleri size yeteri kadar yaklaştığında ateş ederek köşeden çıkıp ce-ee yaparsınız ve hiç beklemedikleri anda karşınızdakileri öldürürsünüz. Bunu yaparken en çok zamanlamaya dikkat etmelisiniz. Çok erken çıkarsanız aradaki mesafe fazla uzun olacağından ıskalayabilir ve karşınızdakilere sizi vurma şansı verebilirsiniz; geç çıkarsanız da duvarın arkasında biri olması ihtimaliyle o tarafa doğru yönelecek oyuncular tarafından gafil avlanan siz olursunuz. İdeal zamanlama, aradaki mesafenin tam ortasında yakalamaktır.
Hud_Centerid
Centerid, o an crosshairinizin yönelmiş olduğu alandaki herhangi bir oyuncunun hitbox'ına (yani normalde göremediğiniz, fakat sizin karşı tarafı vurduğunuzu oyunun algılamasını sağlayan kutucuklara) denk geldiğinde ekranın ortasında o oyuncunun nickini görmenizi sağlayan değişkendir. Bu sayede:
I-) 14-15 inch monitörünüzle zar zor seçebildiğiniz uzaktaki hedefleri ayırt edebilir ve vurabilirsiniz.
II-) Flash grenade yediğinizde veya smoke grenade dumanının içinde ekranınız bembeyazken bile bir oyuncu hedef alanınıza girdiğinde, ismini ekranın ortasında görebilir ve vurabilirsiniz.
SESLER VE SES SİSTEMLERİ
Counter-Strike gibi, benzerleriyle kıyaslandığında oldukça yavaş oynanan bir oyunda seslerin oyunun önemli parçası olduğunu unutmamak lazım. Yeterli harita bilgisiyle ve sesleri dikkatle dinleyerek herkesin o an nerede olduğunu elinizle koymuş gibi bilebilirsiniz.
Çoğu kişi kendilerine bilgisayar sistemi kurarken oyunların yüksek performansta çalışmasını sağlamak için özellikle işlemci ve ekran kartına yatırım yapar, ancak o sırada ses kartı hep ihmal edilir. Oysa ses kartı da oyunun kaderini etkileyen donanım parçalarından biridir. İdeal durum, a3d destekleyen bir ses kartına sahip olmak olsa da; en azından Sound Blaster Live serisi bir ses kartı alarak eax özelliğinden faydalanmanızı öneririm. Creative firmasının piyasaya sürdüğü Sound Blaster Audigy serisi kartlar ile ise mükemmele yakın ses performansı elde edebilirsiniz. Denedikten sonra aradaki farkı siz de göreceksiniz. Ses kartından sonraki konu ise ses sisteminiz. Konu oyunlar olunca, ses sistemlerinde iş tersine dönüyor. Her zaman en pahalı olan en ideal çözüm değildir. 5+1 bir hoparlör sistemi size film izlerken şahane bir ortam hazırlayabilir, fakat oyun oynarken tüm sesleri algılayıp seçebilmeniz için en ideal çözüm kulaklık kullanmanızdır. Evindeki pek muhteşem ses sisteminde, benim kulaklıkla duyduğum sesleri duyamayıp da hile yaptığımı iddia edenlerle çok karşılaştım.
Ce-ee!
Ses dinlemekten konu açılmışken "ce-ee" den söz etmemek olmaz. Bir duvarın bitiş yeri veya köşenin ucunda ve görünmeyecek şekilde ve duvara yüzünüz dönük şekilde beklersiniz. Elinizdeki silaha göre namlunuzu da en uygun pozisyona getirirsiniz. Karşıdan gelen ayak sesleri size yeteri kadar yaklaştığında ateş ederek köşeden çıkıp ce-ee yaparsınız ve hiç beklemedikleri anda karşınızdakileri öldürürsünüz. Bunu yaparken en çok zamanlamaya dikkat etmelisiniz. Çok erken çıkarsanız aradaki mesafe fazla uzun olacağından ıskalayabilir ve karşınızdakilere sizi vurma şansı verebilirsiniz; geç çıkarsanız da duvarın arkasında biri olması ihtimaliyle o tarafa doğru yönelecek oyuncular tarafından gafil avlanan siz olursunuz. İdeal zamanlama, aradaki mesafenin tam ortasında yakalamaktır.
Hud_Centerid
Centerid, o an crosshairinizin yönelmiş olduğu alandaki herhangi bir oyuncunun hitbox'ına (yani normalde göremediğiniz, fakat sizin karşı tarafı vurduğunuzu oyunun algılamasını sağlayan kutucuklara) denk geldiğinde ekranın ortasında o oyuncunun nickini görmenizi sağlayan değişkendir. Bu sayede:
I-) 14-15 inch monitörünüzle zar zor seçebildiğiniz uzaktaki hedefleri ayırt edebilir ve vurabilirsiniz.
II-) Flash grenade yediğinizde veya smoke grenade dumanının içinde ekranınız bembeyazken bile bir oyuncu hedef alanınıza girdiğinde, ismini ekranın ortasında görebilir ve vurabilirsiniz.