Satisfaction
Aileden
Rift'e başlamadan önce oyunun henüz gelişmekte olduğunu bilmelisiniz. Bu yüzden başlarda sizlerin canını sıkan şeyler olabilir, ancak oyun çıktığından bu yana henüz ikinci ayının içerisinde. Oyunun yapımcıları oyuncuların dileklerini çok yakından takip edip bunları hemen oyuna yedirme konusnda çok hevesliler. Bu yüzden eğer oyunun genelini sevdiyseniz, canınızı sıkan ufak tefek şeyler için oyunu çöpe atmamanızı tavsiye ederiz.
Ayrıca henüz kısa bir süre olduğu için, bazı soul’lar güçsüzleştirilebiliyor yine bazı soul’lar da güçlendirilebiliyor, henüz tüm içeriğe tam olarak ulaşılamadığı için bilgiler zamanla değişim gösterebilir. Oyun ile yeni tanışanlar, tanışmayı düşünenler ya da tanışıp da çok fazla inceleme fırsatı olamayanlar için, elimizden geldiği kadar basit ve kısa bir şekilde oyun hakkında size bilgiler sunmaya çalışacağız.
Dinamiklerden bahsedecek olursak:
Oyunda iki düşman taraf yani “faction” mevcut, Guardian ve Defiant. Bu faction’lar altında da 3’er adet ırk mevcut. Bu ırklardan yazının ilerleyen kısımlarında bahsedeceğiz. Sizlere yol göstermesi açısından bazı soul tavsiyelerimiz olacak ama sonuç olarak zevkinize ve kabiliyetinize göre seçimlerinizi kendinizin yapması çok daha doğru olacaktır.
Rift, bizlere her “calling” altında 8 farklı soul sunuyor. Bu soul’ları 3’lü kombineler olarak kullanabiliyoruz. Dolayısı ile, sizlere ne kadar kombine önerirsek önerelim, en doğru olan karakterinizi geliştirirken elinizden geldiğince bu soulları deneyerek sizin oyun stilinize en uygun olan kombinasyonu seçerek onda ustalaşmak olacaktır.
Bunu kolaylaştırmak için Rift bizlere 4 adet 3’lü soul kombinesi yapma hakkı ve sonsuz adet bu soulları sıfırlayarak yeniden yaratma hakkı veriyor. Yani kombinasyonunuzdan memnun kalmazsanız ya da puan dağıtımını değiştirmek isterseniz tek yapmanız gereken ilgili “NPC”ye giderek 50 gold karşılığında soullarınızı sıfırlamaktır.
Kısaca Dünyanın Hikayesi:
Guardian Tarafı:
Telara, tanrılar tarafından yaratılan ve “sourcestone“ların çok yoğun olduğu bir dünyadır. Mathosian’ların Tiran lideri dünyayı Regulos’a feda etmeye hazırken, ayaklanan mathosian’lar tiran liderlerinin ordularını yenerler ve onu tahttan indirirler, yenilen lider Defiant’ların makinelerini kullanarak güç toplamaya çalışır ama bu sırada makinelerin kontrolden çıkan güçleri Rift’leri yaratır ve böylece Regulos’un önderliğindeki ejderha tanrıları Telara’ya saldırır. Mathosian’lar bu tanrıların güçlerine karşı koyamaz ve ölürler. Ancak daha sonra Vigil tanrıları bu duruma el koyarak, savaşta ölenler arasından değerli gördüklerini (biz oluyoruz), onlara kendi güçlerinden bir parça vererek,
Guardian olarak tekrar hayata döndürürler. Guardian’ların ana amacı Regulos’un ordularına karşı Telara’yı korumaktır.
Defiant Tarafı:
Guardian’lar, Defiant’ları kafir olarak tanımlayarak onlara saldırırlar ve makinelerini parçalayarak onları savunmasız hale getirirler. Daha sonra Rift’ler yoluyla Telara’ya giren ejder tanrılarının orduları, Guardian’ları yenilgiye uğratır ve dünyayı sömürmeye başlar. Hayatta kalmayı başarabilen Defiant’lar gizlice bir üs kurarlar ve burada üstün güçleri olan Defiant’ları yaratırlar. Defiant’ların ana amacı Regulos’un ordularına karşı ayakta durabilmektir.
Faction’lar
Guardians: Regulos’un istilasından sonra, Vigil tanrılarının Regulos ile olan savaşta ölen askerler arasından değerli gördüklerini (ki eğer Guardian olursak bu biz oluyoruz.), seçilmiş olarak tekrar hayata döndürmeleriyle oluşan faction.
Defiants: Regulos’un istilasından sonra, tanrılara inanmak yerine onları sorgulayan Defiant’lardan hayatta kalanlar, tanrıların verdiği güç yerine kendi yaratımları olan makinalar sayesinde, Regulos’un ordularıyla savaşmak için tekrar hayata döndürülmeleriyle oluşan faction.
Irklar (Races)
Telara’da her faction’ın altında 3’er adet ırk mevcut ve bu ırkların her birinin kendilerine özel bazı yetenekleri mevcut. Kısaca bahsedecek olursak;
Guardian Irkları:
Mathosian (Kısaca insan ırkı diyebiliriz.)
High Elf
Dwarf
Defiant Irkları:
Bahmi
Eth
Kelari
Not: Genel bir ‘Irk – Sınıf’ eşlemesi avantaj ya da dezavantaj durumu olmadığı için, zevkinize uygun olanı seçebilirsiniz, her ırkın kendine özgü yetenekleri mevcut ama bu yetenekler sınıfınızı etkileyecek oranda etkili değildir.
Sınıflar (Callings)
Rift’te 4 adet sınıf mevcut, daha önce de belirttiğimiz gibi ayrıca bu 4 sınıfın altında 8’er adet soul bulunmakta.
- Warrior
- Cleric
- Rogue
- Mage
Soul’lara ve kombinasyon tavsiyelerine geçmeden önce sizlere hangi sınıfın ne amaçlı kullanılabileceğinden bahsedelim.
Warrior: Tank, Off-tank, DPS
Cleric: Main Heal, Raid Heal, DPS
Rogue: DPS, Off-Heal, Utility
Mage: DPS, Off-heal, utility.
Kısa kısa açıklamalar:
Tank: “Dungeon“larda, genellikle yaratıkları üzerine çeken ve onları grubun diğer üyelerinden uzakta tutan kişidir.
Off-tank: Grubun tankının üzerine çekemediği yaratıkları geçici bir süre üzerinde tutar, bazı dungeon’larda “boss“lar ile savaşırken, etraftaki yaratıkları üzerinde tutması gerekebilir.
DPS: Grubun, yaratıklara en fazla hasarı veren üyesi olmalıdır.
Main Heal: Ana amacı, grubun tankını canlı tutmaktır.
Off-Heal: Main heal’a alan bazlı iyileştirme büyüleriyle destek olur, ayrıca alan bazlı iyileştirmeleriyle grubu da ayakta tutmaya çalışır.
Utility: Genelde çok düşmanlı savaşlarda, yaratıklardan bir ya da bir kaçını belirli bir süre için büyü veya tuzaklarıyla etkisiz hale getirir.
Son düzenleme: