IMLEGEND
Aileden
Hastalık derecesinde bağımlısı olduğunuz bir oyun var mı? Şu an olmasa bile hepinizin hayatında en az bir tane bağımlısı olduğunuz oyun vardır. Mesela bir dönem beni World of Warcraft bağlamıştı başına.Blizzard işin içindeyse gayet iyi işler ortaya çıkar. O zaman herhangi bir Blizzard oyununa balıklama dalabilirsiniz. "DotA 2" gibi bir başlığımız var ve haliyle Blizzard adı konuk oluyor bu satırlara; fakat birazdan Blizzard’ı bir kenara bırakacağız ve sahneye Valve çıkacak. "Ne alaka?" demeyin; çünkü DotA 2, Valve etiketiyle piyasada olacak.
Önce DotA’yı bir tanıyalım isterseniz. Blizzard’ın efsane serilerinden biri olan Warcraft’ın üçüncü oyununa ait bir mod aslında DotA. İsmi de Defense of the Ancients ki baş harfleri birleştirdiğiniz zaman ortaya DotA çıkıyor. Zaten oyunlarla arası iyi olan birine "Defense of the Ancients oynadın mı hiç?" diye sorarsanız alık alık bakar size. Aynı kişiye "Peki DotA oynadın mı?" diye sorduğunuzdaysa adamcağızı büyük bir çıkmazdan kurtarmış olursunuz. DotA’yı dünya çapında popüler yapan olay, klasik strateji anlayışının aksiyonla harmanlanması oldu. Üçerli veya beşerli iki grup, yaklaşık 40 dakika boyunca birbirine karşı mücadele veriyordu. "Hero" adı verilen karakterlerden birini seçerek takımınızdaki yerinizi alıyordunuz. Tabii ki bu, olayın sadece başlangıç aşamasıydı. Derinlere inildikçe DotA, bir oyundan öte bir çılgınlığa dönüşüyordu.
Böylece yükselişe geçen DotA çılgınlığı, kısa zamanda farklı oyun modları ve haritalar ile kabardıkça kabardı; hatta olaya farklı kulvarlardan League of Legends ve Heroes of Newerth gibi oyunlar da eklendi. Steve "Guinsoo" Feak tarafından hazırlanan DotA Allstars ise olaya son noktayı koydu. DotA Allstars, hala ismini açıklamayan IceFrog tarafından kontrol altına alındı ve oyunun gelişim süreci böylece devam etti. Valve, geçtiğimiz yıl DotA’nın isim haklarını satın aldığındaysa ortalıkta bir "DotA 2 mi çıkacak acaba?" söylentileri dolaşır olmuştu. Sonunda Valve’dan resmi bir açıklama geldi ve DotA 2 resmen duyuruldu. Bu duyuruyla birlikte oldukça önemli detaylar da su yüzüne çıktı ama bu detayların en önemlisi, Valve’ın oyunun yapım aşamasında IceFrog ile birlikte çalışıyor olmasıydı.
Yeni bir DotA’dan bahsediyoruz burada fark ettiyseniz. Ancak yepyeni bir oyunla karşılaşacağınızı düşünürseniz yanılırsınız; çünkü DotA 2, DotA Allstars’ın derlenip toparlanmış hali olacak. Tabii ki her şey olduğu gibi kalmayacak. Valve’ın Source grafik motoruyla yeniden yaratılıyor DotA. Oyunun orijinal hali, yani bir çizgi filmi andıran grafik yapısı korunacak ama Source grafik motoruyla birlikte daha göze hitap eden bir grafik kalitesiyle karşılaşacağız. Görsellikten ziyade, DotA fanatiklerinin tek çatı altında toplanması da hedefleniyor. Bu amaç için de PC platformunun belki de en sağlam online oyun platformu olan Steamworks devreye giriyor. Valve’ın şimdiye kadar biriktirdiği tecrübeler, DotA 2 gibi bir başlık için birleştiğinde ortaya nasıl bir sonuç çıkacağını az çok kestirebilmek mümkün.
Valve, DotA’nın iskeletini olduğu gibi koruyor olsa da oyunun fanatik tayfasını mutlu edecek detaylarla karşımıza çıkmayı da ihmal etmiyor. DotA oyuncularının şimdiye kadar yaşadığı en önemli sorunların üzerinde titizlikle duruluyor. Bu konuda Valve’ın üzerinde çalıştığı detaylardan bir tanesi de acemi ve tecrübeli oyuncular arasındaki denge farkını ortadan kaldırmak. Bildiğiniz gibi, güçlü bir takımdaki tek bir acemi oyuncu bile maçın kaderini doğrudan etkiler DotA’da. Sık sık ölen bir oyuncu, takımına öyle bir zarar verir ki yokluğu, varlığından daha kıymetli bir hale gelir. İşte bu gibi dengesiz eşleşmeleri ortadan kaldırmayı hedefliyor Valve. Böylece hem acemi oyuncuların, hem de tecrübeli oyuncuların oyundan tam performans alması hedefleniyor.
Daha önce DotA’yla hiç yüz göz olmamış oyuncular için de yenilikler var listede. DotA’yı yalayıp yutmuş oyuncuların yer alacağı "koçluk sistemi", acemi oyuncuların strateji geliştirmesine katkı sağlamak için tasarlanıyor. Koçlar, acemilerden oluşan bir takımın maçını izleyebilecek ve sesli veya yazılı sohbet kanalları vasıtasıyla çeşitli stratejik taktikler verebilecek. Şu an için bu sistemin detayları kaba haliyle böyle ama koçların yetki çerçevesinde kalan diğer detaylar henüz belli değil. Tecrübeli oyuncular, oyuna stratejik rehberler hazırlayarak da katkıda bulunacaklar. Bu tarz rehberlerle dikkat çekenler, acemi oyunculardan sağlam yorumlar alan koçlar ve hatta yaratıcı fikirlerle oyunun sosyal platformuna katılanlar, Valve tarafından ödüllendirilecek. Böylece hem yaratıcı zihinler kazanacak, hem de Valve, bu zihinlerden faydalanmış olacak.
DotA evreninin tek çatı altında toplanmasının avantajları da önem taşıyor. Bu avantajların en büyüğü, işkence çekmeden maç bulabilmek ve hatta acemi oyuncularla tecrübeli oyuncuların birbirinden çeşitli kriterlerle ayrılması olsa da oyunun bünyesinde yer alacak sesli ve yazılı sohbet kanalları, DotA tecrübesini bir adım daha öne çıkaracak. Bu imkanlar daha önce de vardı gerçi ama Ventrilo gibi farklı programlarla boğuşmak zorunda kalmayacaksınız en azından. Valve’ın, Steamworks’ün güçlü altyapısı üzerinden hizmete sunacağı daha birçok detay da olacak tabii ki (DotA 2’ye özel olarak hazırlanacak achievement listesini de bu araya sıkıştıralım hemen.) ama şimdilik görünürde olan detaylar bunlardan ibaret. DotA’nın kaba halini biliyoruz ne de olsa. Böyle bir efsanenin yeni bir grafik kalitesi ve güçlü bir altyapı ile ne hale gelebileceğinin de farkındayız. Haliyle Valve ve IceFrog etiketleri de var işin içinde ki bu şartlar altında bütün DotA fanatiklerinin şimdiden heyecanlanması çok doğal, değil mi?
Valve’ın bu muhteşem haberi oyun dünyasına bomba gibi düşmüş olsa da DotA 2’ye ait herhangi bir ekran görüntüsü veya oyun içi görüntülerden oluşan bir video yok ortalıkta. Tabii ki çok geçmeden onlar da görücüye çıkacaktır. Oyunun piyasaya çıkış tarihi de 2011 olarak gösteriliyor. DotA 2 gibi bir başlık söz konusu olunca da bu tarihin 2011’in sonlarına sarkması ihtimali öne çıkıyor; hatta Valve, oyunun altyapısını sağlam temellere oturtmak isterse 2012 yılına bile sarkabilir proje. İyimser bir tahminle 2011’in dördüncü çeyreğinde aramızda olacağını umalım DotA 2’nin ve beklemeye koyulalım. Hem bu arada DotA evrenine yabancı olanlar da mümkün olduğu kadar pratik yapma şansına sahip olurlar. "DotA benden sorulur!" diyenlerse yavaştan strateji rehberlerini hazırlasınlar bence. Ne de olsa işin içinde Valve’dan gelecek kıymetli ödüller var. Haksız mıyım?
ALINTIDIR
Önce DotA’yı bir tanıyalım isterseniz. Blizzard’ın efsane serilerinden biri olan Warcraft’ın üçüncü oyununa ait bir mod aslında DotA. İsmi de Defense of the Ancients ki baş harfleri birleştirdiğiniz zaman ortaya DotA çıkıyor. Zaten oyunlarla arası iyi olan birine "Defense of the Ancients oynadın mı hiç?" diye sorarsanız alık alık bakar size. Aynı kişiye "Peki DotA oynadın mı?" diye sorduğunuzdaysa adamcağızı büyük bir çıkmazdan kurtarmış olursunuz. DotA’yı dünya çapında popüler yapan olay, klasik strateji anlayışının aksiyonla harmanlanması oldu. Üçerli veya beşerli iki grup, yaklaşık 40 dakika boyunca birbirine karşı mücadele veriyordu. "Hero" adı verilen karakterlerden birini seçerek takımınızdaki yerinizi alıyordunuz. Tabii ki bu, olayın sadece başlangıç aşamasıydı. Derinlere inildikçe DotA, bir oyundan öte bir çılgınlığa dönüşüyordu.
Böylece yükselişe geçen DotA çılgınlığı, kısa zamanda farklı oyun modları ve haritalar ile kabardıkça kabardı; hatta olaya farklı kulvarlardan League of Legends ve Heroes of Newerth gibi oyunlar da eklendi. Steve "Guinsoo" Feak tarafından hazırlanan DotA Allstars ise olaya son noktayı koydu. DotA Allstars, hala ismini açıklamayan IceFrog tarafından kontrol altına alındı ve oyunun gelişim süreci böylece devam etti. Valve, geçtiğimiz yıl DotA’nın isim haklarını satın aldığındaysa ortalıkta bir "DotA 2 mi çıkacak acaba?" söylentileri dolaşır olmuştu. Sonunda Valve’dan resmi bir açıklama geldi ve DotA 2 resmen duyuruldu. Bu duyuruyla birlikte oldukça önemli detaylar da su yüzüne çıktı ama bu detayların en önemlisi, Valve’ın oyunun yapım aşamasında IceFrog ile birlikte çalışıyor olmasıydı.
Yeni bir DotA’dan bahsediyoruz burada fark ettiyseniz. Ancak yepyeni bir oyunla karşılaşacağınızı düşünürseniz yanılırsınız; çünkü DotA 2, DotA Allstars’ın derlenip toparlanmış hali olacak. Tabii ki her şey olduğu gibi kalmayacak. Valve’ın Source grafik motoruyla yeniden yaratılıyor DotA. Oyunun orijinal hali, yani bir çizgi filmi andıran grafik yapısı korunacak ama Source grafik motoruyla birlikte daha göze hitap eden bir grafik kalitesiyle karşılaşacağız. Görsellikten ziyade, DotA fanatiklerinin tek çatı altında toplanması da hedefleniyor. Bu amaç için de PC platformunun belki de en sağlam online oyun platformu olan Steamworks devreye giriyor. Valve’ın şimdiye kadar biriktirdiği tecrübeler, DotA 2 gibi bir başlık için birleştiğinde ortaya nasıl bir sonuç çıkacağını az çok kestirebilmek mümkün.
Valve, DotA’nın iskeletini olduğu gibi koruyor olsa da oyunun fanatik tayfasını mutlu edecek detaylarla karşımıza çıkmayı da ihmal etmiyor. DotA oyuncularının şimdiye kadar yaşadığı en önemli sorunların üzerinde titizlikle duruluyor. Bu konuda Valve’ın üzerinde çalıştığı detaylardan bir tanesi de acemi ve tecrübeli oyuncular arasındaki denge farkını ortadan kaldırmak. Bildiğiniz gibi, güçlü bir takımdaki tek bir acemi oyuncu bile maçın kaderini doğrudan etkiler DotA’da. Sık sık ölen bir oyuncu, takımına öyle bir zarar verir ki yokluğu, varlığından daha kıymetli bir hale gelir. İşte bu gibi dengesiz eşleşmeleri ortadan kaldırmayı hedefliyor Valve. Böylece hem acemi oyuncuların, hem de tecrübeli oyuncuların oyundan tam performans alması hedefleniyor.
Daha önce DotA’yla hiç yüz göz olmamış oyuncular için de yenilikler var listede. DotA’yı yalayıp yutmuş oyuncuların yer alacağı "koçluk sistemi", acemi oyuncuların strateji geliştirmesine katkı sağlamak için tasarlanıyor. Koçlar, acemilerden oluşan bir takımın maçını izleyebilecek ve sesli veya yazılı sohbet kanalları vasıtasıyla çeşitli stratejik taktikler verebilecek. Şu an için bu sistemin detayları kaba haliyle böyle ama koçların yetki çerçevesinde kalan diğer detaylar henüz belli değil. Tecrübeli oyuncular, oyuna stratejik rehberler hazırlayarak da katkıda bulunacaklar. Bu tarz rehberlerle dikkat çekenler, acemi oyunculardan sağlam yorumlar alan koçlar ve hatta yaratıcı fikirlerle oyunun sosyal platformuna katılanlar, Valve tarafından ödüllendirilecek. Böylece hem yaratıcı zihinler kazanacak, hem de Valve, bu zihinlerden faydalanmış olacak.
DotA evreninin tek çatı altında toplanmasının avantajları da önem taşıyor. Bu avantajların en büyüğü, işkence çekmeden maç bulabilmek ve hatta acemi oyuncularla tecrübeli oyuncuların birbirinden çeşitli kriterlerle ayrılması olsa da oyunun bünyesinde yer alacak sesli ve yazılı sohbet kanalları, DotA tecrübesini bir adım daha öne çıkaracak. Bu imkanlar daha önce de vardı gerçi ama Ventrilo gibi farklı programlarla boğuşmak zorunda kalmayacaksınız en azından. Valve’ın, Steamworks’ün güçlü altyapısı üzerinden hizmete sunacağı daha birçok detay da olacak tabii ki (DotA 2’ye özel olarak hazırlanacak achievement listesini de bu araya sıkıştıralım hemen.) ama şimdilik görünürde olan detaylar bunlardan ibaret. DotA’nın kaba halini biliyoruz ne de olsa. Böyle bir efsanenin yeni bir grafik kalitesi ve güçlü bir altyapı ile ne hale gelebileceğinin de farkındayız. Haliyle Valve ve IceFrog etiketleri de var işin içinde ki bu şartlar altında bütün DotA fanatiklerinin şimdiden heyecanlanması çok doğal, değil mi?
Valve’ın bu muhteşem haberi oyun dünyasına bomba gibi düşmüş olsa da DotA 2’ye ait herhangi bir ekran görüntüsü veya oyun içi görüntülerden oluşan bir video yok ortalıkta. Tabii ki çok geçmeden onlar da görücüye çıkacaktır. Oyunun piyasaya çıkış tarihi de 2011 olarak gösteriliyor. DotA 2 gibi bir başlık söz konusu olunca da bu tarihin 2011’in sonlarına sarkması ihtimali öne çıkıyor; hatta Valve, oyunun altyapısını sağlam temellere oturtmak isterse 2012 yılına bile sarkabilir proje. İyimser bir tahminle 2011’in dördüncü çeyreğinde aramızda olacağını umalım DotA 2’nin ve beklemeye koyulalım. Hem bu arada DotA evrenine yabancı olanlar da mümkün olduğu kadar pratik yapma şansına sahip olurlar. "DotA benden sorulur!" diyenlerse yavaştan strateji rehberlerini hazırlasınlar bence. Ne de olsa işin içinde Valve’dan gelecek kıymetli ödüller var. Haksız mıyım?
ALINTIDIR