Deniz kenarında oturanlar hadi yine iyisiniz
Diyanet İşleri Başkanlığı'nca yayınlanan fetvalar arasında cünüp olarak denize giren kimsenin gusül abdesti almış sayılacağı belirtildi.
Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri yüksek Kurulu Dini Soruları cevaplandırma Platformu’nda 4 Agustos’ta yer alan cünüpluk ve gusül ile ilgili 8 yeni fetvadan 'Cünüp olarak denize giren kimse gusül abdesti almış olur mu?' sorusuna ilişkin şöyle denildi: "Cünüp olan kimsenin gusül abdesti alarak temizlenmesi gerekir. Gusül ile ilgili ayette bütün vücudun iyice yıkanması emredilmektedir (Maide, 5/6). Hanefiler’e göre gusül için niyet şart olmamakla birlikte, ağıza ve burna su almak farzdır (İbnü’l-Hümam, Fethu’l-Kadir, Duru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut). Bu itibarla, denize giren kimse, ağız ve burnuna su aldığı takdirde gusletmiş olur. Bazı din bilginlerine göre ise, ağız ve burna su almak sünnettir; fakat niyet farzdır. Bunlara göre ağız ve burna su almasa bile, niyet etmişse gusül geçerli olur (Şirbini, Muğni’l-muhtac, Daru’l-Marife, Beyrut)."
Diyanet İşleri Başkanlığı'nca yayınlanan fetvalar arasında cünüp olarak denize giren kimsenin gusül abdesti almış sayılacağı belirtildi.
Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri yüksek Kurulu Dini Soruları cevaplandırma Platformu’nda 4 Agustos’ta yer alan cünüpluk ve gusül ile ilgili 8 yeni fetvadan 'Cünüp olarak denize giren kimse gusül abdesti almış olur mu?' sorusuna ilişkin şöyle denildi: "Cünüp olan kimsenin gusül abdesti alarak temizlenmesi gerekir. Gusül ile ilgili ayette bütün vücudun iyice yıkanması emredilmektedir (Maide, 5/6). Hanefiler’e göre gusül için niyet şart olmamakla birlikte, ağıza ve burna su almak farzdır (İbnü’l-Hümam, Fethu’l-Kadir, Duru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut). Bu itibarla, denize giren kimse, ağız ve burnuna su aldığı takdirde gusletmiş olur. Bazı din bilginlerine göre ise, ağız ve burna su almak sünnettir; fakat niyet farzdır. Bunlara göre ağız ve burna su almasa bile, niyet etmişse gusül geçerli olur (Şirbini, Muğni’l-muhtac, Daru’l-Marife, Beyrut)."