-Eğer oyununu yaz tatilinde açmayı düşünüyorsan, uğraştıran sistemler yapmanda sıkıntı yok fakat okul döneminde drop sistem yapman faydalı olacaktır.
-Oyununda item önemini korumalısın. Oyunun 3. günü oyununda aranan item (globaldan wtb yazılan gibi vs.) 15. gününde de aranmalı. Drop serverlerin bitmesinin en önemli sebebi olarak bunu görüyorum. Oyunda (rakamlar örnek için) 10 online player varken 50 bot char varsa ve 50 charlık drop oluyorsa itemin hiç bir değeri kalmıyor ve piyasa tamamen bitiyor.
Artık maalesef ki silkroad oynayan kitlenin %80 i serverde bota koyup 3-5 + basıp itemleri satmak için oynadığından oyunun kilit noktası piyasa oluyor
- Drop sistemde önemli noktalardan biride insanlara bota koymaktan başka yapacak olanaklar sunmalısın.( 10 dakika süren eventlerden bahsetmiyorum )
Kervan, Job Cave, Dungeon vs gibi. Bu aktivitelerin getirisi bota koymaktan
farklı(pvp alanında ) veya
fazla olmalı. Yoksa doğal olarak insanlar k*çını kaldırıp bu aktivitelere katkıda sağlamayacaktır.
Aklıma gelenler bunlar kolay gelsin.(Söylemeden edemeyeceğim silkroad topluluğu bu tarz düşüncedeki projeleri hak etmiyor. Çünkü türk oyuncular serverleri artık oynamak için değil tuvalet kağıdı gibi kullan-at yapmak için kullanıyor)