• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Heroes of The Storm Oyuncu Eşleştirme Sistemi Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Gelecek yamalarda yapılması planlanan Oyuncu Eşleştirme Sistemi hakkında olacak olan değişiklikler haberimizde sizleri bekliyor.

Blizzard’ın bu Oyuncu Eşleştirme Sistemi hakkında duyurusu ise şu şekildedir;

“Bildiğiniz üzere Heroes of the Storm şuan Kapalı betasında ve devamlı oyunu geliştirmek için uğraşıyoruz. Bugünlerde üzerinde durduğumuz bir konu ise oyuncu eşleştirme sistemini daha da geliştirmek. Bu sistem hakkında üzerinde durduğumuz konular şunlardır;

Tecrübeli VS. Yeni Oyuncular

Tecrübeli oyuncular ile Yeni oyuna başlamış oyuncuların bazı maçlarda karşılaştıklarını gördük ve bu konu hakkında endişeleniyorduk.

Oyunun Kapalı Beta da olması ve daha herşeyin yeni yeni oturmaya başladığından oyuncu eşleştirmeleri şuan için oyuncuların MMR puanlarından daha çok oyunda geçirdikleri vakit ve kazandıkları maçlar göz önüne alınarak eşleştirme yapılıyor. Ancak Kapalı Beta da olmasına rağmen bir çok yeni oyuncunun oyuna katılması bu sistemde Yeni oyuncular için büyük bir sıkıntı Tecrübeli oyuncular için ise büyük bir rahatlık oluyordu.

Önümüzdeki günlerde artık bu eşleştirme sistemleri oyucuların MMR puanlarına bakılarak yapılacak artık ne kadar fazla oyun attığı veya ne kadar fazla oynadığı değil ne kadar tecrübeli olduğuna bakılarak eşleştirmeler yapılacak.

Quick Maçlarda Takım Kompozisyonları

Bir çok oyuncudan Quick Maç sisteminin takımlar için daha dengeli olması için istekler aldık. Bu konu hakkındaki geri bildirimleri incelediğimizde en çok sıkıntı duyulan konu Support yada Warrior konusu oluyordu. Bu konu hakkındaki istatistik veriler ise şöyle;


T0ka2ReX.png


Yukarıdaki istatistiklerden de anlaşıldığı üzere Support olan bir takıma karşı hiç Support olmayan takımlar karşılaşabiliyor ve takımlarında Support olmayanların kaybetme oranları bir hayli yüksek bunun üzerine ileriki tarihli yamalarda artık;

  • Sıfır Support lu bir takım artık sadece sıfır Support lu bir takım ile eşleştirilecek.
  • Üstteki bu kural 5 kişilik takım girenler için herhangi bir etkisi olmayacak
Warrior konusuna gelirsek, takımında 1 Warrior olan ile hiç warrior olmayan takımlar arasındaki eşleştirmelerde kazanma kaybetme oranlarının hemen hemen aynı olduklarını gördük ve şimdilik bu konu hakkında farklı bir kural getirmedik. Ancak ileri ki zamanlarda popülasyonun artmasıyla beraber bu konular tekrardan incelenip düzenlenecektir.

6 Dakika Kural

Oyuncu bulan sistemimiz eğer ki 6 dakika için de eşleştirme yapamıyor ise takım arkadaşlarınıza en yakın oyuncuları karşınıza getiriyor. Bu sistem şimdiye kadar güzel sonuçlar veriyordu ancak gelen yeni oyuncular ve artan popülasyon nedeniyle bu süreyi biraz daha uzatmaya karar verdik. Bu sayede daha dengeli takımlar ile eşleştirme imkanı sunmuş olacağız.

SOLO Oyuncu VS. Takım Partileri VE Solo Oyunlar

Öncelikle oyuncu eşleştirmesi yapan sistemimizin öncelik olarak büyük partileri olan takımları eşleştirdiğini yada en uygun takım kompozisyonuna uyan oyuncularla eşleştirme yapmaya çalışmaktadır. Ancak, bazı özel durumlarda dengesiz takımlar oluşturulabiliyor.

Öncelikle Solo Que giren oyunculara bakmak gerekirse; solo oyuncular için en önemli faktörün kendileri gibi solo oyuncular ile karşılaşmasından emin olmak istedik. Bize gelen geri bildirimleri ve istatistik sonuçları değerlendirdiğimizde yaklaşık sonuçlar aşağıda ki resimdeki gibidir.


R2UPj3AV.png


Resimden de gördüğünüz gibi takım olarak giren ile bireysel solo giren oyuncuların karşılaşma oranı bir hayli düşüktür. Her ne kadar bu oran düşük olsa bile solo oyuncular %7.51 oranında farklı takım kompozisyonları ile karşılaşabilirler. Ancak bireysel oyuna giren bir oyuncunun 5 kişilik tam kadrolu bir takım ile karşılaşması %0.02 gibi bir şansı vardır ve bu oranı yakalamak bir hayli zordur.

Bir de konuya 5 kişilik takım olan oyuncular açısın bakmak gerekirse eğer aldığımız istatistik bilgiler şunlardır:


7xcOWx9h.png


Resimden de anlaşıldığı üzere 5 kişilik bir takım ile oyuna girdiğinizde karşınıza gelecek takımın %98 ihtimal ile 5 kişilik tam bir takım yada büyük takımlar halinde gelecek olması büyük bir ihtimaldir. Ancak çok nadir durumlarda %2 gibi küçük bir oran ile bireysel oyuncular veya küçük takımlar karşınıza gelebilir.

Bu bilgileri göz önümüze aldığımızda bir sonuç çıkarmak gerekirse; Solo Que maçlarının bu sistemde mantıklı dengeli maçlar olduğunu tecrübe edebiliriz. Bu durumlar Hero lig ve Quick maçlar içinde geçerli diyebiliriz. Bu yüzden ileriki dönemlerde Solo lig modu için herhangi bir değişiklik gelmeyecektir. Ancak gelecekte bu kararımız aldığımız geri bildirim ve istatistik veriler ile değişebilir.

”Teslim Ol” Opsiyonu

Son olarak, aldığımız geri bildirimlerdeki notlarda ”Teslim ol” seçeneği şuan için Heroes of the Storm için gerekli olduğunu düşünmüyoruz.

Heroes of the Storm maçları oyun stili olarak olayların ve durumların hızlı geliştiği 20 dakikanın altında maçların sürdüğü bir oyun alanı. Oyundaki istatistiklere baktığımızda ise kaybedilen bir oyunun geri çevirilerek kazanılan bir oyun olması oranlar bir hayli yüksek.

Bu konu üstünde örnek vermek gerekirse Tempo Storm VS Barrelboys oyununu izleyebilirsiniz.

 
Geri
Üst