Dantevicious
Aileden
Ahri,the Nine-Tailed Fox
Hikayesi
Güney Ionia ormanlarında dolaşan diğer tilkilerin aksine Ahri her zaman etrafındaki büyülü dünyaya karşı tuhaf bir bağlantı hissederdi; tamamlanmamış şekilde bir bağlantı… Kendi derinliklerinde Ahri, kötü bir bedende dünyaya geldiğini düşünüyordu ve bir gün insan olmanın hayalini kuruyordu. Bir insan savaşının başlangıcına rastlayana kadar onun hedefi sonsuza dek ulaşılamayacak gibiydi. Bu tüyler ürpertici bir sahneydi, toprak yaralı ve ölmekte olan askerlerin vücutlarıyla kararmıştı. O birine doğru çekildiğini hissetti: Hayatını çabucak yitiren, azalmakta olan sihirli bir alan ile çevrili kaftan giyinmiş bir adam. Ona yaklaştı, içinde bir şeylerin tetiklendiğini hissetti ve adama anlam veremediği bir şekilde ulaştı. Adamın yaşam kaynağı görünmez sihirli izlerin üzerinden onun içine dökülmüştü. O his, sarhoş edici ve oldukça tatmin ediciydi. Onun hayali soluk bir haldeyken kendisinin değiştiğinin keşfetmiş ve çok sevinmişti. Onun hakkında çeşitli dağınık insan şekilleri bulunuyordu, vücudu uzun ve kıvrak bir hal almış, şık beyaz kürkü ortadan kaybolmuştu.
Ancak, o insan olarak göründüğü halde, dönüşümün eksik gerçekleştiğini biliyordu. Kurnaz bir canlı olarak o insan toplumunun göreneklerine kendini adapte etmişti ve engin güzelliğini bir hediye gibi kullanarak masum erkekleri kendine çekmek için kullandı. Baştan çıkarıcı cazibesinin büyüsü altında olduklarında onların yaşam kaynaklarını tüketebiliyordu. Arzularının beslenmesi onu hayaline yaklaştırıyordu fakat daha çok hayat aldıkça, onun içinde garip bir pişmanlık duygusu belirdi. Onu bir tilki olarak asla rahatsız etmemiş hareketler hakkında şüpheleri vardı. Ahri, gelişmekte olan ahlakının sancılarını aşamayacağını fark etti. Bir çözüm arayışı içerisinde Ahri, Runeterra’nın en yetenekli büyücülerinin evi Institute of War’u (Savaş Enstitüsü’nü) keşfetti. League of Legends’e hizmet aracılığıyla kendisine daha fazla zarar vermeden insanlığa ulaşmak için ona bir fırsat sunuldu.
Yetenekleri
Pasif-Essence Theft :Ahri ne zaman bir büyüsüyle düşmanı vursa Soul Eeater yeteneğini doldurur. Büyü (Spell) başına maksimum üç dolum yapabilir. Dokuz adet doluma denk geldiği zaman bir sonraki büyüsü büyük bir miktarda Spell Vamp gerçekleştirir.
Q-Orb of Deception:Ahri küresini fırlatır ve geri çeker. Fırlattığı zaman sihir hasarı (Magic Damage) vurur ve geri çektiği zaman gerçek hasar (True Damage) vurur.
W-Fox Fire: Ahri kısa bir gecikme kilidinin ardından yakındaki düşmanlara saldıranüç tane ateşten tilki fırlatır.
E-Charm: Ahri denk geldiği düşmanlarına hasar veren ve onları cezbeden bir öpücük fırlatır.Bu öpücük onları yavaşca Ahri'ye doğru yürümelerine sebep verir.
R-Spirit Rush:Ahri ileriye doğru hamle yapar ve ruh yıldırımları fırlatır, yakındaki üç düşmana hasar verir. Bekleme süresine girmeden önce Spirit Rush üç kez kullanılabilir.
En Güncel Ahri Buildleri: Ahri Guide :: League of Legends Ahri Strategy Build ... - Mobafire
"Merhamet bir insan lüksü ve sorumluluğudur"
Akali,the Fist of Shadow
Hikayesi
İonian Adasının dengesini düzenlemeye kendisini adamış eski emirler var.Düzen,kaos,aydınlık,karanlık-her şey bu evrenin bir tarzıdır ve mükemmel bir uyum içinde olmalıdır.Bu emirler Kinkou diye bilinir ve O, gölge savaşçılarından üç kişilik bir ekibi uygun bulmuştur.Akali, kutsal Ağaç Budama görevi emanet edilen bu gölge savaşçılarından biridir-Valoranın dengesini bozmakla tehdit edenleri ortadan kaldırmak.
Savurgan bir artist savaşçı,Akali yumruk yaparak annesiyle eğitimlere başladı.Annesinin disiplini acımasız ve affedilemezdi,temel ilkesi bunu belirtir “Olması gerekeni yapmalıyız.”.14 yaşında Kinkou için resmi görev aldığında asılı duran zinciri elindeki balta ile kesmeliydi.Hiç soru yok – Gölgenin Yumruğu olarak annesinin yerine geçmeliydi.O diğerleri tarafından ahlaki olarak sorgulanabilen ama annesinin bozulamaz öğretileriyle birlikte rolünün getirdiklerini yapmak zorundaydı.Şimdi O arkadaşları Shen ve Kennen’le Valoranın dengesini sağlamak için çalışıyor.Bu kutsal takip şaşırtıcı olmayan bir biçimde Adaletin Sahasına kadar üçlüye eşlik etmiştir.
Yetenekleri
Pasif-Twin Disciplines :20 AP’ye ulaştıktan sonra Akali’nin basic attackıyla beraber birde %10 magic damage vurur.Her 5 ap’le beraber bu magic damage %1 artar.
10 Bonus AD’ye ulaştıktan sonra Akali %10 spell vamp kazanır.Her 5 bonus AD’le %1 artar.
Q-Mark Of The Assasin:Akali bıçaklarından birini fırlatarak rakibimize 50/75/100/125/150 (+0.4)(Magic Damage) hasar verir ve üstünde 6 saniye boyunca bir mark bırakır.6 saniye içerisinde mark rakibimizin üstündeyken basic attack yaparsak 50/75/100/125/150 (+0.4)(Magic Damage) vurur ve 20/25/30/35/40 Energy geri kazanır.
W-Twilight Shroud:Akali bir alan açarak 8/8/8/8/8 saniye boyunca bu alanın içinde durduğu sürece stealth oluyor.Bu alanın içinde olduğu sürece Akali 10/20/30/40/50 Armor ve Magic Resist kazanıyor.Akali invis olduğu sırada Basic Attack,Summoner Spell yada herhangi bir skill kullanırsa kısa bir süreliğine stealth olmaz fakat 0.5 saniye içinde tekrar stealth olur.Eğer bir rakip bu alanın içindeyse 14/18/22/26/30% slowlanır.
E-Crescent Slash:Akali bıçaklarını çevirerek yakındaki rakiplerine 30/55/80/105/130(+0.6 per attack damage)(+0.3 per ability power)(Physical Damage) girer.
R-Shadow Dance:Akali rakibine hızlı bir şekilde saldırır ve 100/175/250 (+0.5 per ability power) hasar verir.Akali bu skillini Essence of Shadow ile kullanır.Akali en fazla 3 tane Essence of Shadow’a sahip olabilir ve her ultisini kullandığı zaman 1 tane kaybeder Akali her 25/20/15 saniyede bir Essence of Shadow daha kazanır ve Kill veya Assist aldığı zamanda bir tane daha kazanabilir.
En güncel Akali Buildleri: Akali Guide :: League of Legends Akali Strategy Build ... - Mobafire
”Gölgenin Yumruğu ölümün perdesini aniden vurur. Dengeyi engelleme.”
Alistar,the Minotaur
Hikayesi
Büyük Mercan’ın Minotaur kabilesinden bugüne kadar ortaya çıkmış en güçlü savaşçı olan Alistar, kabilesini Valoran’ın birçok tehlikesine karşı korudu ta ki Noxia ordusu gelene kadar. Alistar, General Boram Darkwill’in en küçük oğlu ve Noxia sefer kuvvetlerinin komutanı olan Keiran Darkwill’in dolaplarıyla köyünden uzaklaştırıldı. Alistar geri geldiğinde köyü yanıyordu ve ailesi öldürülmüştü. Öfke ile feryat ederek Noxus’un seçkin alaylarından birisine saldırdı ve askerlerin yüzlercesini katletti. Sadece birkaç yetenekli Noxus kuryesi müdahele edip Alistar’ın öfkesini kontrol edebildi. Zincirlerle Noxus’a getirildi. Alistar aradan geçen yılları, Noxuslu zengin liderlerin eğlencesi için Fleshing’te sonu gelmeyen savaşlara hapsedilmiş bir gladyatör olarak geçirdi.
Eğer Alistar ile arkadaş olan hizmetçi genç kız Ayelia, en nihayetinde kaçış planını düzenlemeseydi Alistar’ın bir zamanlar sahip olduğu asil ruhu yavaş yavaş şaşkına dönerek deliliğin içine doğru sürüklenecekti. Ansızın özgür kalan Alistar, Noxus’a karşı son intikamını alabilmek umuduyla ve bu umudunu yeniden yeşerten o kızı bulmak için savaşmak üzere bir şampiyon olarak yeni kurulan Efsaneler Ligi’ne katıldı. Başlangıçta kendisinden bir şampiyon olarak hitap edilmesini istemiyordu, Alistar şöhrette güç olduğunu keşfetti ve Noxus hükümetinin baskılarına karşı duranların sesli savunucusu haline geldi. Ayrıca, Noxus askerlerinin gizli kalmasını tercih edeceği şeyleri açığa çıkardı. Bu durum Noxus soyluları tarafından sevilmemesine sebebiyet verdi. Onun yardımsever işleri, ona birkaç hayırseverlik ödülü kazandırdı. Fakat bu durum onun Efsaneler Ligi’ne getirdiği öfke ve yıkıma ters düşmekteydi.
Yetenekleri
Pasif-Trample: Alistar büyü kullandığı zaman yakındaki birimleri birkaç saniyeliğine ezer, üzerinden geçtiği birimlere hasar verir.
Q-Pullverize:Alistar zemine sertçe vurur, yakındaki tüm düşmanlara 60/105/150/195/240 (+%50 Ability Power) değerinde büyü hasarı (magic damage) verir ve onları havaya fırlatır, Havaya fırlayan düşmanlar yere düşünce 1.5 saniyeliğine sersemleşir (stun).
W-Headbutt:Alistar düşmana doğru hareket eder ve düşmana toslar, 85/130/175/220/265 (+%70 Ability Power) değerinde büyü hasarı (magic damage) verir ve onları 650 birim geriye doğru gönderir. Eğer geri doğru itilen düşman duvara çarparsa sersemleşir (stun).
E-Triumphant Roar:Alistar savaş çığlığı atar, kendisinin canını 60/90/120/150/180 (+%70 Ability Power) ve yakındaki dost birimlerin canını yarı oranında yeniler. Etrafta ölen düşman birimi başına bekleme süresi 2 saniye azalır.
R-Unbrekable Will:Alistar vahşi bir kükreyiş gerçekleştirir. Tüm devre dışı bırakan etkiler (stun,slow,blind vb.) kaldırır, 7 saniyeliğine 60/75/90 Attack Damage kazanır ve %50/60/70 oranında daha az fiziksel ve büyü hasarı alır.
En güncel Alistar Buildleri:Alistar Guide :: League of Legends Alistar Strategy Build ... - Mobafire
Eğer bir kurye olarak boğayı boynuzlarından tutmaya çalışırsanız Alistar’ın bu konuda söyleyecek bir şeyleri olabilir.
Amumu-the Sad Mumy
Hikayesi
Belkide Efsanaler Liginin en garip şampiyonlarında biri , Amumu olarak bilinir.Birlik’e katılmadan önceki hayatı – özellikle Amumu için – bir sır olma özelliğini koruyor..Onun tek hatırladığı Shurima Çölünde bir piramidin içinde tek başına uyandığıdır.O sargılara dolanmış haldeydi ve kalp atışını hissetmiyordu.yrıca , O tamamen açıklayamadığı derin bir üzüntü hissetti,kim olduklarını hatırlayamasa bile ailesini özlediğini biliyordu.Dizlerinin üzerine düşerek, bandajlarına ağladı Amumu. Ne yaparsa yapsın gözyaşlarını ve kederini dindiremeyecek gibi geliyordu. Sonunda, dünyayı dolaşıp geçmişini keşfetmeye kararlı bir şekilde ayağa kalktı. Amumu bütün güney Valoran’ı bir uçtan bir uca dolaştı – bu kolay göz ardı edilecek bir beceri değildir.
Hazır daha Amumu geçmişi hakkında pek bir şey öğrenmemişken, neye dönüştüğü hakkında çok şey öğrendi. Çok kesin bir şekilde yaşayan ölüydü, yine de yaşayan ölülere özgü olan kötü özelliklerini hiç birini barındırmıyordu kendisinde. Kollarının uzunluğuyla da başı dertte gibiydi; Amumu, tek bir kötü hadiseyle bile karşılaşmadan tüm Güney Valoran’ı bir uçtan bir uca geçebilmişti. O sadece üzgündü ve karşılaştığı diğer insanlar ve yaratıklar sonunda onun üzüntüsünü paylaştı. En sonunda, Yüce Sed(Great Barrier)’in kuzeyine, Birlik’in merkezi olan Savaş(WAR) Kurumu’na doğru yürüdü. Amumu’nun hikâyesi burada karşılaştığı çağırıcılar(summoner) arasında saygı gördü ve çağırıcılar onu Birlik Mahkemesi’ne katılmaya davet etti. Amumu’nun Birlik(League)’te şampiyon olması ona arzuladığı bir şey verdi: bir yuva. Şu anki (ölüm)hayatı güvende ve edindiği arkadaşlarının, geçmişini keşfetmek için kendisine yardımcı olacaklarını umuyor.
Yetenekleri
Pasif-Cursed Touch:Amumu’nun basic attack’ları vurduğu hedefin Magic Resist’ini 4 saniye boyunca 15/25/35 azaltır. Bu özellik stacklenmez fakat her attack ile süresi yenilenir.
Q-Bandage Toss:Amumu’nun ilk disable’ı. Hedef aldığınız yere doğru bir bandage atar, bu bandage rakip hedeflerden birine gelirse Amumu kendini rakibe doğru çeker ve 80/140/200/260/320 (+1:1 AP) magic damage atarak rakibi stunlar.
W-Despair:Amumu’nun anti tank skill’i diyebilceğimiz Toggle skill’i. Basit olarak Sad Mummy’miz, ağlamaya başlar, etrafında ufak bi alan oluşur bu alan içindeki rakip hedeflere her saniye 8/12/16/20/24 magic damage + rakibin max health’inin yüzde 1.5/1.8/2.1/2.4/2.7 (+1:100 AP)si kadar magic damage vurur.
E-Tantrum: Passive: Amumu Phystical Attacklardan 2/4/6/8/10 daha az damage alır.
Active: Amumu etrafına 75/100/125/150/175 (+1:2 AP) magic damage atar. Ve bu skill’in cooldown’ı Amumu her hasar aldığında 0.5 saniye azalır.
R-Curse of the Sad Mumy:Amumu 600 range içindeki rakiplerin hepsinin 2 saniye boyunca yürümesini ve attack yapmasını engeller. Ayrıca hepsine (150/250/350) (+1:1 AP) Magic damage vurur.
En güncel Amumu buildleri :Amumu Guide :: League of Legends Amumu Strategy ... - Mobafire
“Amumu ağlarken herşey kötü gidiyor, ama o kızdığında herşey daha da kötü oluyor”
Anivia,the Cryophoenix
Hikayesi
Çoğu efsanede anka kuşu kendi küllerinden doğan bir yaratıktır. Az kişinin inandığına göre ise de anka kuşları elementsel yapılardır ve kendi doğal dünyalarından oluşur. Anivia böyle bir dünyada tasarlandı – en soğuk kışın, buz elementinin yaratığı. Onun dünyasında Anivia donmuş boş bölgelerin koruyucusuydu ve bütün ruhuyla acımasız yerlere karşı dayandı. Geniş bir bilgileğin danışmanlığını yaptı, hiç ölmeyen ve sürekli tekrar doğan bir dünyada. Her nasılsa, Anivia evinden ayrılıp zarif bir şekilde başka dünyalara geçeceğini günün geleceğini biliyordu. Runneteriadaki adaletsizliği ve element koruyucularının yokluğu Anivia’nın Leage Of Legends’da yerini almasını sağladı.
Vardığı zaman Cryophoneix , Northen Ironspike dağlarının en tepe bölgesinde Freljord’un donmuş arazilerinde yaşamayı tercih etmiştir. Açıkca kendini bu toprakların koruyucusu olarak benimsedi. Bölgedeki Yetiyle ani bir şekilde arkadaş olmaya başladı. Her geçen ay bu arkadaşlık gittikçe derinleşti de derinleşti. İki lig şampiyonuyla yakınlaştı. Nunu ve göçebe prenses Ashe. Bu hareket ligde sürprizle karşılandı. Anivia çoğuna göre korku karışımı bir saygı hissettirir ama tek oluşunun popülerliği imkansız değildir.
Yetenekleri
Pasif-Rebirth:Anivia öldüğünde bir yumurtaya dönüşür. Level’ıne göre -40/-25/-10/+5/+20 armor ve magic resistance alır, yumurta 6 saniye hayatta kalabilirse Anivia yumurtanın kalan canıyla birlikte tekrar doğar. 4 saniye cooldown vardır ve cooldown reduction’dan etkilenmez.
Q-Flash Frost:Anivia seçtiği alana bir buz topu fırlatır ve topa çarpan herkese hasar verir ayrıca %20 yavaşlatır. Anivia, buz topu havadayken özelliğini tekrar kullanırsa buz topu patlar alandakilere hasar ve 0.75 saniye stun yapar.
W-Crystallize:Anivia 400/500/600/700/800 ünite uzunluğunda buzdan bir duvar oluşturur bu duvar 5 saniye sonra erir.
E-Frostbite:Anivia seçtiği hedefe 55/85/115/145/175 (+ Ability Power’ının yarısı) hasar verir. Eğer seçtiği rakibi daha önceden Anivia’nın skilleri sayesinde yavaşlama efeğine maruz kaldıysa bu yeteneği 2 kat fala hasar verir.
R-Glacial Storm:Anivia seçtiği bir alana buz yağdırır o alandaki rakiplerin koşma ve atak hızları 1 saniyeliğine %20 düşer. Alanda bulunduğu her saniye 80/120/160 (+ Ability Power’ının %25′i) hasar alırlar.
Güncel Anivia buildleri:Anivia Build Guides :: League of Legends Strategy Builds - Mobafire
“Bazıları dünyanın ateşin içinde sona ereceğini söyler, bazıları buzun. Anivia kaçınılmaz olan ikinciyi beklemekte."
Annie,the Dark Child
Hikayesi
Efsaneler Ligi’nden kısa bir süre önce, Noxus devletinin uğursuz eyaletlerinden birinde Noxus Yüksek Komutası tarafindan yapilan kötülükleri kabul etmeyenler vardı. Yüksek Komuta, kendi kendini veliaht ilan eden Prens Raschallion’a karşı bir darbe girişimini yeni bastırmıştı fakat yeni hükümete karşı olanlar çökertme girişimlerine devam
ediyordu.Gri Cemiyet olarak bilinen bu siyasi ve sosyal direnişçiler, huzur içerisinde karanlık ve gizli bilgiyi arayabilmek için komşularını arkada bırakarak uzaklaştılar.
Bu direnişçi grubun lideri evli bir çiftti. Gregori Hastur, Gri Büyücü ve eşi Amoline, Gölge Cadı. Birlikte, Noxus büyücü ve aydınlarının katıldığı bir göç başlattılar ve takipçileri ile birlikte Büyük Bariyer’in ötesinde Lanetli Voodoo Toprakları’nın kuzeyine ulaşarak buraya yerleştiler. Hayatta kalmanın zamana meydan okumak olduğu ve pek çok kişinin başarısız olduğu bu yerde, Gri Cemiyet kolonisi gelişmeyi başardı.
Göçten yıllar sonra Gregori ve Amoline’nin bir çocuğu oldu : Annie. Daha başında anne ve babası kızlarının özel olduğunu biliyorlardı. 2 yaşında, mücizevi bir şekilde bir gölge ayıyı – koloni dışındaki taşlaşmış ormanların yırtıcısı – büyüleyerek kendi evcil hayvanına dönüştürdü. Bugün, ayısı “Tibbers”ı doldurulmus bir oyuncağın içerisinde büyülenmiş şekilde, bir çocuğun oyuncağı gibi yanında taşıyor. Annie’nin soyu ve doğduğu yerin karanlık sihirinin birleşimi bu küçük kıza muazzam bir gizli güç verdi. Oysaki, Efsaneler Ligi’nden sonra en çok aranan kişi olan Annie ve sürgün edilmeden önce Noxus eyaletinden kaçan bir aileye sahip olan Annie aynı kızdı.
Yetenekleri
Pasif-Pyromania:Her 5. saldırı büyüsünden sonraki büyüsü düşmanı 1.75 sn boyunca sersemletir(Stun’lar).
Disigtegrate: Annie, mana dolu ateş topları firlatarak hasar verir ve eğer hedef yok olursa kaybettiği mana gücünü geri kazanır.
Annie, sırasıyla 85 / 125 / 165 / 205 / 245 (+0.7, ability power) ”büyü hasarı” veren mana dolu ateş topları atar. Öldürücü darbeyi vurduğunda yeteneğin mana kaybını geri kazanır.
İncinerate:Annie, koni şeklinde bir alev atarak alanda kalan bütün hedeflere hasar verir.
Annie, alan içerisinde kalan bütün düşman hedeflerine sırasıyla 80 / 130 / 180 / 230 / 280 (+0.75, ability power) ”büyü hasarı” veren alev konisi atar.
Molten Shield:Annie’yi kötülüklerden koruyan, aldığı hasarı azaltan ve normal saldırıları geri çeviren bir kalkan.15 saniye süresince Annie’nin etrafında bir kalkan oluşturur, zırhını ve büyü savunmasını sırasıyla 10/20/30/40/50 arttırır.
Anniye normal saldıran düşmanlara sırasıyla 20 / 30 / 40 / 50 / 60 (+0.2, ability power) büyü hasarı verir.
Summon Tibbers:Annie dilerse ayısı Tibbers’a hayat vererek alandaki birimlere hasar verebilir. Tibber hedeflere saldırabilir ve yakınında duran düşmanları yakar.
Sırasıyla 200 / 325 / 450 (+0.7, ability power) büyü hasarı verir ve 45 saniye boyunca Annie’nin ayısı, Tibbers düşmanları yok etmek için yönlendirilebilir.
Tibbers, 1200/1600/2000 sağlığa ve 80/105/130 saldırı hasarına sahiptir. Ayrıca etrafındaki düşmanlara sürekli olarak büyü hasarı verir.
Güncel Annie Buildleri:Annie Guide :: League of Legends Annie Strategy Build ... - Mobafire
“Annie, Efsaneler Ligi’nin Adalet Arenası olarak bilinen meydanlarında mücadele edilmesi en zor şampiyonlardan biri olabilir. Bir yetişkin olduğunda yeteneklerini düşünmek beni ürpertiyor.”
# Devamı Gelecektir.
Hikayesi
Güney Ionia ormanlarında dolaşan diğer tilkilerin aksine Ahri her zaman etrafındaki büyülü dünyaya karşı tuhaf bir bağlantı hissederdi; tamamlanmamış şekilde bir bağlantı… Kendi derinliklerinde Ahri, kötü bir bedende dünyaya geldiğini düşünüyordu ve bir gün insan olmanın hayalini kuruyordu. Bir insan savaşının başlangıcına rastlayana kadar onun hedefi sonsuza dek ulaşılamayacak gibiydi. Bu tüyler ürpertici bir sahneydi, toprak yaralı ve ölmekte olan askerlerin vücutlarıyla kararmıştı. O birine doğru çekildiğini hissetti: Hayatını çabucak yitiren, azalmakta olan sihirli bir alan ile çevrili kaftan giyinmiş bir adam. Ona yaklaştı, içinde bir şeylerin tetiklendiğini hissetti ve adama anlam veremediği bir şekilde ulaştı. Adamın yaşam kaynağı görünmez sihirli izlerin üzerinden onun içine dökülmüştü. O his, sarhoş edici ve oldukça tatmin ediciydi. Onun hayali soluk bir haldeyken kendisinin değiştiğinin keşfetmiş ve çok sevinmişti. Onun hakkında çeşitli dağınık insan şekilleri bulunuyordu, vücudu uzun ve kıvrak bir hal almış, şık beyaz kürkü ortadan kaybolmuştu.
Ancak, o insan olarak göründüğü halde, dönüşümün eksik gerçekleştiğini biliyordu. Kurnaz bir canlı olarak o insan toplumunun göreneklerine kendini adapte etmişti ve engin güzelliğini bir hediye gibi kullanarak masum erkekleri kendine çekmek için kullandı. Baştan çıkarıcı cazibesinin büyüsü altında olduklarında onların yaşam kaynaklarını tüketebiliyordu. Arzularının beslenmesi onu hayaline yaklaştırıyordu fakat daha çok hayat aldıkça, onun içinde garip bir pişmanlık duygusu belirdi. Onu bir tilki olarak asla rahatsız etmemiş hareketler hakkında şüpheleri vardı. Ahri, gelişmekte olan ahlakının sancılarını aşamayacağını fark etti. Bir çözüm arayışı içerisinde Ahri, Runeterra’nın en yetenekli büyücülerinin evi Institute of War’u (Savaş Enstitüsü’nü) keşfetti. League of Legends’e hizmet aracılığıyla kendisine daha fazla zarar vermeden insanlığa ulaşmak için ona bir fırsat sunuldu.
Yetenekleri
Pasif-Essence Theft :Ahri ne zaman bir büyüsüyle düşmanı vursa Soul Eeater yeteneğini doldurur. Büyü (Spell) başına maksimum üç dolum yapabilir. Dokuz adet doluma denk geldiği zaman bir sonraki büyüsü büyük bir miktarda Spell Vamp gerçekleştirir.
Q-Orb of Deception:Ahri küresini fırlatır ve geri çeker. Fırlattığı zaman sihir hasarı (Magic Damage) vurur ve geri çektiği zaman gerçek hasar (True Damage) vurur.
W-Fox Fire: Ahri kısa bir gecikme kilidinin ardından yakındaki düşmanlara saldıranüç tane ateşten tilki fırlatır.
E-Charm: Ahri denk geldiği düşmanlarına hasar veren ve onları cezbeden bir öpücük fırlatır.Bu öpücük onları yavaşca Ahri'ye doğru yürümelerine sebep verir.
R-Spirit Rush:Ahri ileriye doğru hamle yapar ve ruh yıldırımları fırlatır, yakındaki üç düşmana hasar verir. Bekleme süresine girmeden önce Spirit Rush üç kez kullanılabilir.
En Güncel Ahri Buildleri: Ahri Guide :: League of Legends Ahri Strategy Build ... - Mobafire
"Merhamet bir insan lüksü ve sorumluluğudur"
Akali,the Fist of Shadow
Hikayesi
İonian Adasının dengesini düzenlemeye kendisini adamış eski emirler var.Düzen,kaos,aydınlık,karanlık-her şey bu evrenin bir tarzıdır ve mükemmel bir uyum içinde olmalıdır.Bu emirler Kinkou diye bilinir ve O, gölge savaşçılarından üç kişilik bir ekibi uygun bulmuştur.Akali, kutsal Ağaç Budama görevi emanet edilen bu gölge savaşçılarından biridir-Valoranın dengesini bozmakla tehdit edenleri ortadan kaldırmak.
Savurgan bir artist savaşçı,Akali yumruk yaparak annesiyle eğitimlere başladı.Annesinin disiplini acımasız ve affedilemezdi,temel ilkesi bunu belirtir “Olması gerekeni yapmalıyız.”.14 yaşında Kinkou için resmi görev aldığında asılı duran zinciri elindeki balta ile kesmeliydi.Hiç soru yok – Gölgenin Yumruğu olarak annesinin yerine geçmeliydi.O diğerleri tarafından ahlaki olarak sorgulanabilen ama annesinin bozulamaz öğretileriyle birlikte rolünün getirdiklerini yapmak zorundaydı.Şimdi O arkadaşları Shen ve Kennen’le Valoranın dengesini sağlamak için çalışıyor.Bu kutsal takip şaşırtıcı olmayan bir biçimde Adaletin Sahasına kadar üçlüye eşlik etmiştir.
Yetenekleri
Pasif-Twin Disciplines :20 AP’ye ulaştıktan sonra Akali’nin basic attackıyla beraber birde %10 magic damage vurur.Her 5 ap’le beraber bu magic damage %1 artar.
10 Bonus AD’ye ulaştıktan sonra Akali %10 spell vamp kazanır.Her 5 bonus AD’le %1 artar.
Q-Mark Of The Assasin:Akali bıçaklarından birini fırlatarak rakibimize 50/75/100/125/150 (+0.4)(Magic Damage) hasar verir ve üstünde 6 saniye boyunca bir mark bırakır.6 saniye içerisinde mark rakibimizin üstündeyken basic attack yaparsak 50/75/100/125/150 (+0.4)(Magic Damage) vurur ve 20/25/30/35/40 Energy geri kazanır.
W-Twilight Shroud:Akali bir alan açarak 8/8/8/8/8 saniye boyunca bu alanın içinde durduğu sürece stealth oluyor.Bu alanın içinde olduğu sürece Akali 10/20/30/40/50 Armor ve Magic Resist kazanıyor.Akali invis olduğu sırada Basic Attack,Summoner Spell yada herhangi bir skill kullanırsa kısa bir süreliğine stealth olmaz fakat 0.5 saniye içinde tekrar stealth olur.Eğer bir rakip bu alanın içindeyse 14/18/22/26/30% slowlanır.
E-Crescent Slash:Akali bıçaklarını çevirerek yakındaki rakiplerine 30/55/80/105/130(+0.6 per attack damage)(+0.3 per ability power)(Physical Damage) girer.
R-Shadow Dance:Akali rakibine hızlı bir şekilde saldırır ve 100/175/250 (+0.5 per ability power) hasar verir.Akali bu skillini Essence of Shadow ile kullanır.Akali en fazla 3 tane Essence of Shadow’a sahip olabilir ve her ultisini kullandığı zaman 1 tane kaybeder Akali her 25/20/15 saniyede bir Essence of Shadow daha kazanır ve Kill veya Assist aldığı zamanda bir tane daha kazanabilir.
En güncel Akali Buildleri: Akali Guide :: League of Legends Akali Strategy Build ... - Mobafire
”Gölgenin Yumruğu ölümün perdesini aniden vurur. Dengeyi engelleme.”
Alistar,the Minotaur
Hikayesi
Büyük Mercan’ın Minotaur kabilesinden bugüne kadar ortaya çıkmış en güçlü savaşçı olan Alistar, kabilesini Valoran’ın birçok tehlikesine karşı korudu ta ki Noxia ordusu gelene kadar. Alistar, General Boram Darkwill’in en küçük oğlu ve Noxia sefer kuvvetlerinin komutanı olan Keiran Darkwill’in dolaplarıyla köyünden uzaklaştırıldı. Alistar geri geldiğinde köyü yanıyordu ve ailesi öldürülmüştü. Öfke ile feryat ederek Noxus’un seçkin alaylarından birisine saldırdı ve askerlerin yüzlercesini katletti. Sadece birkaç yetenekli Noxus kuryesi müdahele edip Alistar’ın öfkesini kontrol edebildi. Zincirlerle Noxus’a getirildi. Alistar aradan geçen yılları, Noxuslu zengin liderlerin eğlencesi için Fleshing’te sonu gelmeyen savaşlara hapsedilmiş bir gladyatör olarak geçirdi.
Eğer Alistar ile arkadaş olan hizmetçi genç kız Ayelia, en nihayetinde kaçış planını düzenlemeseydi Alistar’ın bir zamanlar sahip olduğu asil ruhu yavaş yavaş şaşkına dönerek deliliğin içine doğru sürüklenecekti. Ansızın özgür kalan Alistar, Noxus’a karşı son intikamını alabilmek umuduyla ve bu umudunu yeniden yeşerten o kızı bulmak için savaşmak üzere bir şampiyon olarak yeni kurulan Efsaneler Ligi’ne katıldı. Başlangıçta kendisinden bir şampiyon olarak hitap edilmesini istemiyordu, Alistar şöhrette güç olduğunu keşfetti ve Noxus hükümetinin baskılarına karşı duranların sesli savunucusu haline geldi. Ayrıca, Noxus askerlerinin gizli kalmasını tercih edeceği şeyleri açığa çıkardı. Bu durum Noxus soyluları tarafından sevilmemesine sebebiyet verdi. Onun yardımsever işleri, ona birkaç hayırseverlik ödülü kazandırdı. Fakat bu durum onun Efsaneler Ligi’ne getirdiği öfke ve yıkıma ters düşmekteydi.
Yetenekleri
Pasif-Trample: Alistar büyü kullandığı zaman yakındaki birimleri birkaç saniyeliğine ezer, üzerinden geçtiği birimlere hasar verir.
Q-Pullverize:Alistar zemine sertçe vurur, yakındaki tüm düşmanlara 60/105/150/195/240 (+%50 Ability Power) değerinde büyü hasarı (magic damage) verir ve onları havaya fırlatır, Havaya fırlayan düşmanlar yere düşünce 1.5 saniyeliğine sersemleşir (stun).
W-Headbutt:Alistar düşmana doğru hareket eder ve düşmana toslar, 85/130/175/220/265 (+%70 Ability Power) değerinde büyü hasarı (magic damage) verir ve onları 650 birim geriye doğru gönderir. Eğer geri doğru itilen düşman duvara çarparsa sersemleşir (stun).
E-Triumphant Roar:Alistar savaş çığlığı atar, kendisinin canını 60/90/120/150/180 (+%70 Ability Power) ve yakındaki dost birimlerin canını yarı oranında yeniler. Etrafta ölen düşman birimi başına bekleme süresi 2 saniye azalır.
R-Unbrekable Will:Alistar vahşi bir kükreyiş gerçekleştirir. Tüm devre dışı bırakan etkiler (stun,slow,blind vb.) kaldırır, 7 saniyeliğine 60/75/90 Attack Damage kazanır ve %50/60/70 oranında daha az fiziksel ve büyü hasarı alır.
En güncel Alistar Buildleri:Alistar Guide :: League of Legends Alistar Strategy Build ... - Mobafire
Eğer bir kurye olarak boğayı boynuzlarından tutmaya çalışırsanız Alistar’ın bu konuda söyleyecek bir şeyleri olabilir.
Amumu-the Sad Mumy
Hikayesi
Belkide Efsanaler Liginin en garip şampiyonlarında biri , Amumu olarak bilinir.Birlik’e katılmadan önceki hayatı – özellikle Amumu için – bir sır olma özelliğini koruyor..Onun tek hatırladığı Shurima Çölünde bir piramidin içinde tek başına uyandığıdır.O sargılara dolanmış haldeydi ve kalp atışını hissetmiyordu.yrıca , O tamamen açıklayamadığı derin bir üzüntü hissetti,kim olduklarını hatırlayamasa bile ailesini özlediğini biliyordu.Dizlerinin üzerine düşerek, bandajlarına ağladı Amumu. Ne yaparsa yapsın gözyaşlarını ve kederini dindiremeyecek gibi geliyordu. Sonunda, dünyayı dolaşıp geçmişini keşfetmeye kararlı bir şekilde ayağa kalktı. Amumu bütün güney Valoran’ı bir uçtan bir uca dolaştı – bu kolay göz ardı edilecek bir beceri değildir.
Hazır daha Amumu geçmişi hakkında pek bir şey öğrenmemişken, neye dönüştüğü hakkında çok şey öğrendi. Çok kesin bir şekilde yaşayan ölüydü, yine de yaşayan ölülere özgü olan kötü özelliklerini hiç birini barındırmıyordu kendisinde. Kollarının uzunluğuyla da başı dertte gibiydi; Amumu, tek bir kötü hadiseyle bile karşılaşmadan tüm Güney Valoran’ı bir uçtan bir uca geçebilmişti. O sadece üzgündü ve karşılaştığı diğer insanlar ve yaratıklar sonunda onun üzüntüsünü paylaştı. En sonunda, Yüce Sed(Great Barrier)’in kuzeyine, Birlik’in merkezi olan Savaş(WAR) Kurumu’na doğru yürüdü. Amumu’nun hikâyesi burada karşılaştığı çağırıcılar(summoner) arasında saygı gördü ve çağırıcılar onu Birlik Mahkemesi’ne katılmaya davet etti. Amumu’nun Birlik(League)’te şampiyon olması ona arzuladığı bir şey verdi: bir yuva. Şu anki (ölüm)hayatı güvende ve edindiği arkadaşlarının, geçmişini keşfetmek için kendisine yardımcı olacaklarını umuyor.
Yetenekleri
Pasif-Cursed Touch:Amumu’nun basic attack’ları vurduğu hedefin Magic Resist’ini 4 saniye boyunca 15/25/35 azaltır. Bu özellik stacklenmez fakat her attack ile süresi yenilenir.
Q-Bandage Toss:Amumu’nun ilk disable’ı. Hedef aldığınız yere doğru bir bandage atar, bu bandage rakip hedeflerden birine gelirse Amumu kendini rakibe doğru çeker ve 80/140/200/260/320 (+1:1 AP) magic damage atarak rakibi stunlar.
W-Despair:Amumu’nun anti tank skill’i diyebilceğimiz Toggle skill’i. Basit olarak Sad Mummy’miz, ağlamaya başlar, etrafında ufak bi alan oluşur bu alan içindeki rakip hedeflere her saniye 8/12/16/20/24 magic damage + rakibin max health’inin yüzde 1.5/1.8/2.1/2.4/2.7 (+1:100 AP)si kadar magic damage vurur.
E-Tantrum: Passive: Amumu Phystical Attacklardan 2/4/6/8/10 daha az damage alır.
Active: Amumu etrafına 75/100/125/150/175 (+1:2 AP) magic damage atar. Ve bu skill’in cooldown’ı Amumu her hasar aldığında 0.5 saniye azalır.
R-Curse of the Sad Mumy:Amumu 600 range içindeki rakiplerin hepsinin 2 saniye boyunca yürümesini ve attack yapmasını engeller. Ayrıca hepsine (150/250/350) (+1:1 AP) Magic damage vurur.
En güncel Amumu buildleri :Amumu Guide :: League of Legends Amumu Strategy ... - Mobafire
“Amumu ağlarken herşey kötü gidiyor, ama o kızdığında herşey daha da kötü oluyor”
Anivia,the Cryophoenix
Hikayesi
Çoğu efsanede anka kuşu kendi küllerinden doğan bir yaratıktır. Az kişinin inandığına göre ise de anka kuşları elementsel yapılardır ve kendi doğal dünyalarından oluşur. Anivia böyle bir dünyada tasarlandı – en soğuk kışın, buz elementinin yaratığı. Onun dünyasında Anivia donmuş boş bölgelerin koruyucusuydu ve bütün ruhuyla acımasız yerlere karşı dayandı. Geniş bir bilgileğin danışmanlığını yaptı, hiç ölmeyen ve sürekli tekrar doğan bir dünyada. Her nasılsa, Anivia evinden ayrılıp zarif bir şekilde başka dünyalara geçeceğini günün geleceğini biliyordu. Runneteriadaki adaletsizliği ve element koruyucularının yokluğu Anivia’nın Leage Of Legends’da yerini almasını sağladı.
Vardığı zaman Cryophoneix , Northen Ironspike dağlarının en tepe bölgesinde Freljord’un donmuş arazilerinde yaşamayı tercih etmiştir. Açıkca kendini bu toprakların koruyucusu olarak benimsedi. Bölgedeki Yetiyle ani bir şekilde arkadaş olmaya başladı. Her geçen ay bu arkadaşlık gittikçe derinleşti de derinleşti. İki lig şampiyonuyla yakınlaştı. Nunu ve göçebe prenses Ashe. Bu hareket ligde sürprizle karşılandı. Anivia çoğuna göre korku karışımı bir saygı hissettirir ama tek oluşunun popülerliği imkansız değildir.
Yetenekleri
Pasif-Rebirth:Anivia öldüğünde bir yumurtaya dönüşür. Level’ıne göre -40/-25/-10/+5/+20 armor ve magic resistance alır, yumurta 6 saniye hayatta kalabilirse Anivia yumurtanın kalan canıyla birlikte tekrar doğar. 4 saniye cooldown vardır ve cooldown reduction’dan etkilenmez.
Q-Flash Frost:Anivia seçtiği alana bir buz topu fırlatır ve topa çarpan herkese hasar verir ayrıca %20 yavaşlatır. Anivia, buz topu havadayken özelliğini tekrar kullanırsa buz topu patlar alandakilere hasar ve 0.75 saniye stun yapar.
W-Crystallize:Anivia 400/500/600/700/800 ünite uzunluğunda buzdan bir duvar oluşturur bu duvar 5 saniye sonra erir.
E-Frostbite:Anivia seçtiği hedefe 55/85/115/145/175 (+ Ability Power’ının yarısı) hasar verir. Eğer seçtiği rakibi daha önceden Anivia’nın skilleri sayesinde yavaşlama efeğine maruz kaldıysa bu yeteneği 2 kat fala hasar verir.
R-Glacial Storm:Anivia seçtiği bir alana buz yağdırır o alandaki rakiplerin koşma ve atak hızları 1 saniyeliğine %20 düşer. Alanda bulunduğu her saniye 80/120/160 (+ Ability Power’ının %25′i) hasar alırlar.
Güncel Anivia buildleri:Anivia Build Guides :: League of Legends Strategy Builds - Mobafire
“Bazıları dünyanın ateşin içinde sona ereceğini söyler, bazıları buzun. Anivia kaçınılmaz olan ikinciyi beklemekte."
Annie,the Dark Child
Hikayesi
Efsaneler Ligi’nden kısa bir süre önce, Noxus devletinin uğursuz eyaletlerinden birinde Noxus Yüksek Komutası tarafindan yapilan kötülükleri kabul etmeyenler vardı. Yüksek Komuta, kendi kendini veliaht ilan eden Prens Raschallion’a karşı bir darbe girişimini yeni bastırmıştı fakat yeni hükümete karşı olanlar çökertme girişimlerine devam
ediyordu.Gri Cemiyet olarak bilinen bu siyasi ve sosyal direnişçiler, huzur içerisinde karanlık ve gizli bilgiyi arayabilmek için komşularını arkada bırakarak uzaklaştılar.
Bu direnişçi grubun lideri evli bir çiftti. Gregori Hastur, Gri Büyücü ve eşi Amoline, Gölge Cadı. Birlikte, Noxus büyücü ve aydınlarının katıldığı bir göç başlattılar ve takipçileri ile birlikte Büyük Bariyer’in ötesinde Lanetli Voodoo Toprakları’nın kuzeyine ulaşarak buraya yerleştiler. Hayatta kalmanın zamana meydan okumak olduğu ve pek çok kişinin başarısız olduğu bu yerde, Gri Cemiyet kolonisi gelişmeyi başardı.
Göçten yıllar sonra Gregori ve Amoline’nin bir çocuğu oldu : Annie. Daha başında anne ve babası kızlarının özel olduğunu biliyorlardı. 2 yaşında, mücizevi bir şekilde bir gölge ayıyı – koloni dışındaki taşlaşmış ormanların yırtıcısı – büyüleyerek kendi evcil hayvanına dönüştürdü. Bugün, ayısı “Tibbers”ı doldurulmus bir oyuncağın içerisinde büyülenmiş şekilde, bir çocuğun oyuncağı gibi yanında taşıyor. Annie’nin soyu ve doğduğu yerin karanlık sihirinin birleşimi bu küçük kıza muazzam bir gizli güç verdi. Oysaki, Efsaneler Ligi’nden sonra en çok aranan kişi olan Annie ve sürgün edilmeden önce Noxus eyaletinden kaçan bir aileye sahip olan Annie aynı kızdı.
Yetenekleri
Pasif-Pyromania:Her 5. saldırı büyüsünden sonraki büyüsü düşmanı 1.75 sn boyunca sersemletir(Stun’lar).
Disigtegrate: Annie, mana dolu ateş topları firlatarak hasar verir ve eğer hedef yok olursa kaybettiği mana gücünü geri kazanır.
Annie, sırasıyla 85 / 125 / 165 / 205 / 245 (+0.7, ability power) ”büyü hasarı” veren mana dolu ateş topları atar. Öldürücü darbeyi vurduğunda yeteneğin mana kaybını geri kazanır.
İncinerate:Annie, koni şeklinde bir alev atarak alanda kalan bütün hedeflere hasar verir.
Annie, alan içerisinde kalan bütün düşman hedeflerine sırasıyla 80 / 130 / 180 / 230 / 280 (+0.75, ability power) ”büyü hasarı” veren alev konisi atar.
Molten Shield:Annie’yi kötülüklerden koruyan, aldığı hasarı azaltan ve normal saldırıları geri çeviren bir kalkan.15 saniye süresince Annie’nin etrafında bir kalkan oluşturur, zırhını ve büyü savunmasını sırasıyla 10/20/30/40/50 arttırır.
Anniye normal saldıran düşmanlara sırasıyla 20 / 30 / 40 / 50 / 60 (+0.2, ability power) büyü hasarı verir.
Summon Tibbers:Annie dilerse ayısı Tibbers’a hayat vererek alandaki birimlere hasar verebilir. Tibber hedeflere saldırabilir ve yakınında duran düşmanları yakar.
Sırasıyla 200 / 325 / 450 (+0.7, ability power) büyü hasarı verir ve 45 saniye boyunca Annie’nin ayısı, Tibbers düşmanları yok etmek için yönlendirilebilir.
Tibbers, 1200/1600/2000 sağlığa ve 80/105/130 saldırı hasarına sahiptir. Ayrıca etrafındaki düşmanlara sürekli olarak büyü hasarı verir.
Güncel Annie Buildleri:Annie Guide :: League of Legends Annie Strategy Build ... - Mobafire
“Annie, Efsaneler Ligi’nin Adalet Arenası olarak bilinen meydanlarında mücadele edilmesi en zor şampiyonlardan biri olabilir. Bir yetişkin olduğunda yeteneklerini düşünmek beni ürpertiyor.”
# Devamı Gelecektir.
Kaynak : Efsanelerligi.com
Son düzenleme: