koray5265
Üye
- Aktiflik
- K.Tarihi
- 22 Haz 2016
- Mesajlar
- 5
- Puanı
- 4
League of Legends'ın yeni sezonunda, yine her sezonda olduğu gibi büyük değişiklikler bulunuyor. Şimdiden oyunun test sunucularına eklenen ve onaylanan birçok değişiklik bulunmakta;Baron'un olduğu bölgede Baron belirmeden yeni bir canavar çıkacak, saldırı gücü taşıyıcılarının çoğu yeniden düzenlenecek, kabiliyetler (masteries) yenilenecek, birçok eşya kaldırılacak ve yerine yenisi eklenecek!
Şahsen benim o kadar çok ilgimi çeken değişiklik var ki, yeni sezon hemen gelsin; değişen ve yenilenen her şeyi bir an önce deneyeyim istiyorum. Fakat yeni sezonun bitimine henüz biraz daha var. 5. sezonu altın ve üstü bir ligde bitirenlere özel hediye edilecekŞampiyonlar Şampiyonu Sivir'i kazanmak için son günün 11 Kasım olduğunu düşünürsek, neredeyse bir haftamız var diyebiliriz. Lafı fazla uzatmadan isterseniz yeni sezon değişikliklerini incelemeye geçelim:
Karşınızda mini Baron Nashor: Rift Herald !
+"Abi Baron'a bir şey olmuş galiba..."
-"Yok Yi, Baron değil Herald o"Yeni sezonda belki de herkesi etkileyecek en önemli şey, Baron Nashor'un çıktığı bölgede bulunan ve sadece Baron çıkana kadar belirecek olan yeni canavar. Türkiye'ye Vadi Habercisi gibi bir isimle çevrilmesi muhtemel olan Rift Herald, oyuna yeni bir strateji katacak.
Rift Herald, bu bölgede 4. dakikada belirecek ve öldükten sonra her 5 dakikada bir yeniden çıkacak. Rift Herald ile mücadele eden herhangi bir şampiyon yoksa kendisi 19:45'de, eğer bir mücadele varsa da ne olursa olsun 19:55'de vadiyi terk edecek ve yerini abisi Baron'a bırakacak.
Bu yeni canavar sadece yakın saldırı yapacak fakat bu saldırılar oldukça güçlü olacak. Yani üst koridordaki veya ormandaki birinin tank olması gerekecek. Aynı zamanda Rift Herald'ın arkasındaki göz bazen açılacak ve bu sırada arkasından yapılan saldırılar, Rift Herald'ın maksimum canının %12'si kadar gerçek hasar verecek. Tabii menzilli saldırıların bu yeni canavara %35 daha az hasar vereceğini de belirteyim.
Rift Herald'ı öldürmeyi başaran takımdaki herkes 50 altın kazanacak. Yeni canavarın oyuna katacağı stratejik olarak önemli olan şey ise, son vuruşu yapanın kazanacağı "Doom's Eve" adlı buff. Bu buff'a sahip olan şampiyon %10 bonus saldırı hasarı ve +40 bonus büyü direnci ile birlikte Baron'un hızlı dönüşüne (recall) sahip olacak. Asıl önemli kısım ise, bu buff'a sahip olan şampiyonun yakınındaki minyonların, tıpkı Baron buff'ında olduğu gibi ekstra saldırı hızına sahip olacak olması. Bu da oyunun erken aşamalarında koridor ittirmede büyük bir üstünlük kurmak demek. Ayrıca Rift Herald'ın öldürüldüğü herkese oyun içinde duyurulacak.
Üst koridor oyuncularına oyunun erken safhalarında büyük sorumluluk yükleyen bu yeni canavar, şüphesiz birçok stratejiyi değiştirecek. Acaba saldırı gücü taşıyıcısı ve destek şampiyonlarını bundan sonra sık sık üst koridorda mı göreceğiz?
Saldırı Gücü Taşıyıcıları Yeniden Düzenleniyor
Graves sonunda muhteşem bir pompalı tüfeğe kavuşuyor!Riot Games tarafından yeni sezon hakkında gelen açıklamalarda, firmanın saldırı gücü taşıyıcılarının biraz güçsüz kaldığını düşündüğü ve bazı özelliklerinin yeniden düzenlenmesi gerektiğinin önemi vurgulanıyordu. Riot bu fikirlerini test sunucularında hayata geçirdi ve Caitlyn, Corki, Graves, Kog'Maw, Miss Fortune ile Quinn'de önemli, diğerlerinde ise birkaç küçük değişiklik yaptı.
CAITLYN
Caitlyn'deki en büyük değişiklik, şampiyonun pasif yeteneğinde oldu. Normalde birkaç otomatik saldırıdan sonra tetiklenen bu pasif, artık Caitlyn'nin tuzaklarına ve E yeteneğine yakalanan şampiyonlarda da kullanılabilecek. Üstelik bu yeteneğin gücü de arttırılmış durumda.
Seviyesine göre her 7/6/5 basit saldırıda (çalılarda saldırılar iki kere gerçekleşmiş sayılıyor) Caitlyn'in pasifi devreye girecek ve bir sonraki saldırısı şampiyonlara %50, minyonlara %250 ekstra hasar vuracak. Ayrıca bu hasar kritik vurma şansı ve kritik hasarı ile artacak. Biraz önce bahsettiğim gibi tuzağa veya E yeteneğine yakalanmış hedeflerde ise pasif, normal menzilin iki katında kullanılabilecek.
CORKI
Corki'nin pasif yeteneğinde de oldukça önemli bir değişiklik bulunuyor; normal saldırılarında, saldırı gücünün %10'unu ekstra büyü hasarı olarak vurmasını sağlayan pasif yeteneğine oldukça eğlenceli bir şey eklenmiş durumda.
Oyun başladıktan 8 dakika sonra, çeşmenin bulunduğu bölgeye Corki için özel bir paket gelecek. Corki bunu aldığında geçici süreliğine mücadele dışında ekstra %50 hareket hızı kazanacak ve W yeteneği güçlenecek. Paket alındığında Corki W yeteneği ile yine uzun bir menzile uçacak; fakat bu sefer hareket ettiği yola bombalar bırakacak ve düşmanlarını yanlara doğru devirecek. Yolda bıraktığı izde bulunan düşmanlar normale göre daha fazla hasar alacak ve %90 yavaşlayacak.
GRAVES
Geldik saldırı gücü taşıyıcıları arasında en büyük değişim uğrayan şampiyona; Graves sonunda oldukça etkili gerçek bir pompalı tüfeğe kavuşuyor! Graves'i ana şampiyonu olarak seçen ve oynayan oyuncuların, yeni Graves'e alışması için biraz zamana gereksinimi olacak. Zira Graves, diğer saldırı gücü taşıyıcılarına göre biraz farklı işleyecek.
Öncelikle Graves, bahsettiğim gibi gerçek bir pompalı tüfeğe sahip olacak. Bu yüzden mermisi bittiğinde yenilemesi gerekecek ve bu sürede saldırı hızı düşecek... Evet, doğru duydunuz, "mermisi" diyorum; çünkü Graves ile saldırı yapabilmek için önce merminiz olması gerekecek! Sadece belirli sayıda mermi taşıyabilen (can barının üstünde maksimum iki tane mermi simgesi bulunuyor ve bu Graves'in şarjör yenilemeden önce maksiumum iki kere ateş edebildiğini gösteriyor) şampiyon, mermisi bitince şarjör değiştirecek. E yeteneği ile birlikte ise bir şarjörü otomatik olarak yenileyecek.
Fakat bu mekaniğin Graves'e artıları da var. Örneğin her saldırısı 4 mermi (kritik saldırılarda 8) kullanacak, birimlere %75 ile %110 ve diğer mermiler için de %25 ile %33 arasında hasar vuracak. Mermiler birimler arasından geçemeyecek ve önemli noktalardan biri de şampiyon olmayan birimler çoklu mermilerin etkisi ile geri tepecek.
Peki bu ne demek? YouTube'da "Graves Season 6 Jungle" diye ararsanız, yeni sezonun fazla güçlü ormancı şampiyonunu yakından izleyebilirsiniz.
Biraz karışık olan bu sistemi, aşağıdaki videodan rahatça anlayabilirsiniz:
KOG'MAW
Kog'Maw'daki değişim, şampiyonun pasif yeteneğinde değil genel olarak saldırı hızında bulunuyor. Kog'Maw'ın Q yeteneği, %10/15/20/25/30 yerine %10/20/30/40/50 saldırı hızı verecek. Şampiyonun W yeteneği ise yeniden düzenlenmiş durumda:
Kog'Maw W yeteneğini kullandığında
- 6 saniyeliğine 90/120/150/180/210 saldırı menzili
- %100 toplam saldırı hızı ve büyü kullanma zamanlarında yarı yarıya azalma
- Minyon olmayan birimlere %60 ekstra hasar
- Hedefin maksimum canın %(Her 100 saldırı gücü için %1.25)+(Her 100 yetenek gücü için ise %0.75)'si kadar ekstra büyü hasarı kazanacak.
MISS FORTUNE
Sihirdar vadisinin en az seçilen ve bu yüzden ironik bir şekilde (fortune=şans,talih) en şanssız ADC'lerinden biri olan Miss Fortune'daki değişimler, diğerlerine göre o kadar da büyük şeyler değil.
Miss Fortune'a hareket hızı veren pasif yeteneği, Miss Fortune her farklı bir birime saldırdığında toplam saldırı gücünün belirli bir kısımını ekstra büyü hasarı verecek şekilde değiştirildi. Hareket hızı bonusu da şampiyonun W yeteneğine pasif bir özellik olarak eklenmiş durumda.
QUINN
Quinn ise sonunda muhabbet kuşu yerine görkemli bir anka kuşuna (ya da büyükçe bir kuş da olabilir tabii) kavuşuyor! Şampiyonun diğer yeteneklerinde önemli bir değişim yokken, ulti yani R yeteneği oldukça farklı bir hale gelmiş.
Quinn artık her 3 saniyede bir R yeteneğini kullanabilecek! Bu yeteneğini kullandığı zaman ise Valor (heybetli kuş) Quinn'i aldığı gibi uçuracak ve Quinn'e %70/100/130 hareket hızı verecek. Quinn havadayken tekrar R yeteneği kullanılırsa ise etrafa Quinn'in sahip olduğu saldırı gücü kadar hasar verecek, hareket hızı iptal olacak ve Quinn yere inecek. Aynı zamanda herhangi bir hasar alındığı zaman yeteneğin tekrar kullanılmış sayılacağı ve Quinn'in yere ineceğini belirmeden geçmeyeyim.
Yani Quinn, 3 saniyede bir %130 hareket hızı kazanabilecek (eğer bir savaşta değil ise) ve önümüzdeki sezon sihirdar vadisinin en hızlı şampiyonu olacak.
Gelelim oyunun kabiliyetler ve eşyalar kısmına.
Kabiliyetler Sistemi Tamamen Değişti
Kabiliyetler sistemi de, Riot Games'in yenilenme çekicinden nasibini alanlar arasında. Uzun süredir alıştığınız ve uzun zamandır ellemediğiniz kabiliyet sayfalarını elden geçirmeye hazır olun; çünkü yeni sistem oldukça farklı!
İki kabiliyet satırında bir karar vermeniz gerekecek, çünkü o satırda sadece bir tane kabiliyeti seçebileceksiniz. Yani şöyle ki; 1. 3. 5. satırlarda 5 puanı istediğiniz gibi dağıtabileceksiniz ama yine toplamda dağıtabileceğiniz 5 puanınız olacak. 2.4.6. satırlarda ise bu kabiliyetlerden sadece birini seçeceksiniz. Bazı yerlerde 2, bazı yerlerde 3 kabiliyet olsa da, birini seçtikten sonra diğerlerini açamayacaksınız.
Üstelik kabiliyet ağaçlarında oldukça ilginç olan ve benim hoşuma giden yeni kabiliyetler de bulunmakta.Örneğin 'Resolve' ağacındaki 'Grasp of the Undying' kabiliyetini seçerseniz, savaşta olduğunuz her 4 saniyede bir, rakip şampiyona yapacağınız bir sonraki normal saldırınız ile maksimum canınızın %3'ünü yenileyeceksiniz. Tankların oldukça hoşuna gideceğini düşünüyorum.
Eşyalar
Şunu önceden söylemeliyim ki, can ile birlikte mana iksirleri ve görünmez totem oyundan kalktı! Can ve mana iksirleri yerine başlangıç noktasına tekrar dönerek doldurulabilen iksirler oyuna eklendi. Doldurulabilir İksir'i kullandığınızda 10 saniye'de 100 canınız dolacak ve doldurmadan önce maksimum iki kere kullanabileceksiniz. Oyunun başında herkesin alacağı ilk eşya olacak bu iksiri ayrıca iki farklı şekilde geliştirebileceksiniz:
Dilerseniz kullandığınızda 8 saniyede 60 can ve 35 mana dolduran, doldurmadan önce beş kere kullanabildiğiniz ve büyük bir canavar öldürdüğünüzde bir kullanma hakkı veren bir iksire geliştirebileceksiniz. Veya kullandığınızda 12 saniyede 150 can ile 50 mana dolduran ve büyüleriniz ile saldırılarınızın düşman şampiyonlara 3 saniye boyunca hasar vermesini sağlayan bir iksir de diğer bir geliştirme seçeneğiniz olacak.
Totemlerde ise durum daha da karışık. Görünmez totem, yani yeşil totem satın alınamayacak fakat Keşiftaşı ve Ziynetler sayesinde oyunda bulunmaya devam edecek.Mavi ziynet de oyundan kaldırılırken, sarı ve kırmızı ziynetler artık zamanla daha güçlü olacak. Normalde altın karşılığı geliştirebildiğiniz ziynetler 9. seviyede otomatik olarak gelişecek. Fakat ziynetlere bazı pozitif özelliklerle beraber bazı negatif yanlar ekleyen geliştirmeler de oyunda bulunacak. Aynı zamanda birçok (onlarca!) yeni eşyanın da oyuna eklenmiş olduğunu söylemeden geçmemek gerek.
Tabii ki bunlar şimdilik oyunun test sunucularında aktif olan değişiklikler. Yani Riot Games burada açıkladığım tüm özellikleri isterse geri alabilir, değiştirebilir veya aynen yeni sezonda yayımlayabilir, bunu unutmayın.
Her sezon olduğu gibi, Riot bu sezon da oyunu kökünden değiştiriyor gibi gözüküyor. Bütün bir sezon "meta"yı oluşturmak için çabalayan, değişen veya yeni eklenen şampiyonları farklı eşya ve yetenek seçimleri ile deneyen o kadar oyuncunun emeği yine heba oluyor. Gerçi heba oluyor demeyelim de, ellerine yeni bir fırsat geçiyor diyelim. Çünkü League of Legends, MOBA sektöründe her sezon bu kadar değişen tek oyun. Bunun iyi mi yoksa kötü mü olduğu ise sonuçta size kalmış.
6. sezon rehberini noktalarken buradan tüm sihirdarlara bol LP'li, az "mid or feed"li ve koridorunda başarısız olan her oyuncunun suçunun ormancıya atmadığı bir sezon diliyorum