IMLEGEND
Aileden
Mount&Blade: Warband - Genel Bilgi Sayfası
Arkadaşlar, oldukça detaylı ve özenli bir şekilde hazırladığım bu konuda, Mount&Blade: Warband hakkında geniş bilgiler yer almaktadır. Türkçe Forum'a yeni üye olan arkadaşlarımıza faydalı olmak için hazırladığım bu konuda oyunda bulunan ülkeler, kavramlar, yapabileceklerimiz ve daha birçok başlığa yer verdim. Umarım beğenilir ve faydalı olur.
Mount & Blade: Warband
Mount & Blade: Warband, ortaçağ temalı bir rol yapma oyunudur. Tamamen Türk yapımı olan Mount&Blade: Warband, oyuncuyu Kalradya isimli bir diyara maceraya atılmaya gönderir. Amaç Kalradya tahtına oturmaktır...
Warband'ı Satın Almak
Dünya çapında 250 binden fazla satan Mount&Blade: Warband'ı ucuza almak mümkün! Taleworlds'un sayfasından, mağazalardan ve internetten satın alabilirsiniz. Unutmayın, bu oyun tamamen Türk yapımı ve satın alacağınız her bir oyun Türk Oyun Sektörüne oldukça fayda sağlıyor.
Satın Alabileceğiniz Yerler
Gamersgate'den Satın Al - 10.18$
Gamer Market'ten Satın Al - 24.90 TL [Kapıda Ödeme Seçeneğide Var]
Steam'dan Satın Al - 11.99 USD
Impulse Driven'dan Satın Al - 73,49 TL
Direct2Drive'dan Satın Al - £19.95
Amazon'dan Satın Al - 7.34$
Desura'dan Satın Al - 29.99$
Deneme Sürümü
Taleworlds'un sitesine girip oyunun deneme sürümünü indirebilirsiniz. Ancak deneme sürümünde sadece 6. seviyeye kadar oynama izniniz vardır. Ayrıca Çoklu Oyuncu kısmına girip oyunu başkalarıyla internet üzerinden de oynayamazsınız.
Kalradya
Kalradya, Mount&Blade Warband'da olduğu gibi Mount&Blade'de de vardır ancak Warband'da harita tamamen değiştirilmiştir. Kalradya, içinde ormanların, dağların, vadilerin, bozkırların, göllerin, nehirlerin, karlı yamaçların, çöllerin ve daha birçok denizin bulunduğu bir yerdir. Tamamen Türkçe olan Kalradya haritasına alttaki Spoiler'i açarak bakabilirsiniz.
Genel Kavramlar
Nam: Savaş kazandığınızda, turnuvalarda ayakta kalan son kişi olduğunuzda, loncalardan görev alıp başardığınızda ve bir lortla münakaşa yaptığınızda elde edersiniz. Nam, sizin Kalradya'da tanınma seviyenizi yükseltir ve birçok faydası dokunur. Namı yüksek olan oyuncu ileride bir ülkeye mareşallik edebilir, diğer lortlara kendi kararlarını çabucak kabul ettirebilir, bir leydiyi daha hızlı kendisine aşık edebilir ve daha birçok ayrıcalıktan faydalanabilir. Genelde namı yüksek kişilere kral tarafından toprak verildiği görünmüştür.
Onur: Esir düşen birisini kurtardığınızda, haydutları köyden uzaklaştırdığınızda, bir katili öldürdükten sonra para istemediğinizde ve savaşta yendiğiniz lordu serbest bıraktığınızda onur puanı elde edersiniz. Onurunuz iyi bir seviyedeyse bir lordu kendi tarafınıza daha rahat çekebilir ve bir leydiyi daha hızlı kazanabilirsiniz.
İdare Hakkı Bulunduğunuz ülke düşmanıyla ateşkes yaptığında, birisi sizi kral olarak tanıdığında, yoldaşlarınızı göreve yollayıp getirdiğinizde ve elçi göndererek ya da barış teklifi alarak 3 idare hakkı elde edersiniz. İdare hakkı, lortları kendi tarafınıza çekmeyi kolaylaştırmakla kalmayıp diğer ülkelerle de diplomasi yapabilmenizi sağlar. İdare hakkı olmayan bir lider ateşkes daveti gönderdiğinde yenen taraf olsa bile genelde teklifini kabul ettiremez.
Evlilik: Hayatınızı bir kızla birleştirmektir. Evlenmek, genelde aşk evliliğinden yapılmaktadır ancak siyasi evliliklerde oyuncunun arkasını güçlendirmektedir. Bir leydiyle evlenmek için babasından ya da kardeşinden izin almanız gerekir. Evlendiğinizde eşinizle ziyafet verebilirsiniz veya onu bakan olarak atayabilirsiniz. Eğer kız hesap açarsanız evleneceğiniz lordla konuşmanız ve sizden hoşlanmasını sağlamanız yeterli olacaktır. Ama Kalradya'daki lortlar, yüzüne güneş vurmamış hanımları tercih ederler.
Hükümdarlık: Bir krallığı yönetmektir. Hükümdar olmak isteyen oyuncu, bağımsız bir şekilde bir toprağı feth ederse ya da bir krallığa bağlıyken kendisine verilmeyen topraktan dolayı isyan ederse kendi krallığını kurmuş olur. Yalnız ikinci şekilde krallık kurmayı deneyen oyuncu eski efendisiyle ilişkilerini kötüleştirir ve daha kötüsü savaşmak zorunda kalır.
Mareşallik: Mareşallik, krallığın tüm ordularını yönetmesi ve seferler başlatıp saldırı düzenlemesi için savaşlarda başarı sağlamış bir derebeyine verilen rütbedir. Mareşal, ülkenin tüm beylerini bir noktada toplayıp kendisini takip ettirebilir, emirler verip yönlendirebilir ya da devriye gezdirebilir. Mareşal olmak isteyen oyuncuların krallıktaki herkesle iyi ilişkiler içinde bulunması yerinde ve faydalı olacaktır. Kral isenizde mareşali siz seçebilmiş olacaksınız.
Derebeylik: Bir krallığa bağlı olan toprak sahibidir. Her krallığın birçok derebeyi vardır ve bu derebeylerinin de toprakları bulunur. Yalnız toprakları olmayan derebeyleri efendisine karşı her geçen gün kin beslemeye başlayacaktır ve birgün bulunduğu krallıktan ayrılıp başka bir tarafa geçecektir. Bundan dolayı kendi beylerinize de toprak vermeyi unutmayın.
Paralı Asker: Paralı Askerlik, efendinizin yanında düşmanlarla haftalık alarak savaşmaktır. Aynı sizin grubunuza kattığınız askerlere verdiğiniz haftalık gibi sizde haftalık alırsınız ve savaştan sonra ganimetlerden faydalanıp kendinizi zenginleştirebilirsiniz. Biraz savaştıysanız, bir lortla konuşup onun paralı askeri olabilirsiniz. Ayrıca hanlardan kendi grubunuza da paralı askerler katabilirsiniz fakat ne yazık ki bu askerler sizinle birlikte düşmanla çarpışırken ölecektir. Bir efendi edinip paralı asker olabilir ya da efendi arayan birilerini paralı asker olarak grubunuza katmak mümkündür.
Yoldaşlar: Hanlarda bulabileceğiniz ve ücretli ya da ücretsiz grubunuza katıp statülerini dağıtabileceğiniz ayrı birer askerdirler. Yoldaşların her birinde kendine özgü yetenekler ve beceriler bulunur. Siz bu karakterleri geliştirebilir ya da ayrı bir özelliğe yönledirebilir, göreve yollanıp casusluk yapmasını bile sağlayabilirsiniz. Hatta bu karakterlerin üzerine istediğiniz zırhı veya teçhizatı yerleştirme hakkına da sahipsiniz.
Askerler: Sizinle birlikte düşmanlarla çarpışan ve grubunuzda ya da başka gruplarda bulunan kişilerdir. Askerlerin hepsi, belli bir tecrübeden sonra terfi edilebilir ve terfiden sonra daha güçlü zırhlar ve teçhizatlara sahip olur. Köylerden gönüllü olarak toplanırlar ve seviyesine göre haftalık alırlar. Yoldaşlarda olduğu gibi özel bir göreve gönderilemezler, yetenekleri düzenlenemez ya da herhangi bir teçhizat verilemez. Bu birimler sadece sizinle birlikte savaşmakla yükümlüdür.
Çoklu Oyuncu
Sürekli Tek Oyunculu oynamaktan sıkılmış oyuncular için Çoklu Oyuncu hem zevkli, hemde yeteneklerinizi başkalarına sergileyebilme bakımından oldukça faydalı. Ayrıca Çoklu Oyuncu'da bir klana üye olarak oyundan daha da fazla zevk alabilirsiniz.
Bayrak Kapmaca: İki takım da birbirlerinin bayrağını kapıp kendilerini saldırılardan koruyarak kendi bayrağının bulunduğu bölgeye getirmelidir.
Kale Kuşatması: Bir taraf kaleyi savunurken diğer taraf ise kaleye saldırır. Düşman kalenin içerisine girip bayrağı indirmeyi başarırsa kale ele geçirilir. Fakat süre bitene kadar savunmacılar kale bayrağının indirilmesine izin vermezse savunmacı kazanır. Oldukça zevkli bir türdür.
Meydan Muharebesi: Her iki taraf bir meydanda çarpışır. Ölen oyuncunun ya da karşı tarafın savaşacak oyuncusu kalmadığı zaman geriye kalan taraf kazanır fakat muharebelerde dirilmek yoktur.
Ölüm-Kalım Savaşı: Her oyuncu tek başına savaşmak zorundadır ve genelde birisiyle savaşırken arkadan gelen başka bir oyuncu tarafından öldürülür. Ölen oyuncu en fazla 3 saniye içerisinde tekrar dirilir ve ölene kadar öldürmeye çalışır.
Savaş ve Yok Et: Saldıran ve savunmacı tarafları vardır. Savunmacı, kendi savaş araçlarını düşmandan korumak zorundadır. Eğer savaş araçları düşman tarafından yıkılırsa kaybedilir fakat düşman bunu başaramazsa ve hepsi ölürse savunmacı kazanır. Sadece yok etmeye gerek yoktur. Savunmacının tüm oyuncularını öldürerek te savaşı kazanabilirsiniz. Ölen oyuncu diğer karşılaşmaya kadar dirilemez.
Düello: Her oyuncu tek başınadır fakat kimse birbirine saldıramaz. Düello daveti gönderilir, gönderdiğiniz veya size gönderenin davetini kabul ederseniz ikiniz çarpışırsınız. Kazanan taraf para kazanır ve listede yükselir. Çok zevkli bir oyun türüdür.
Feth Etme: Meydan savaşı ve kale kuşatması türünün karışımıdır. Saldıran kişi savunan kişinin bayraklarını indirmek zorundadır. Bu savaş bir kalede değil, meydanda yapılmaktadır.
Takım Savaşı: Oldukça zevkli bir türdür. İki takım birbiriyle çarpışır ve ölen oyuncu aynı meydanda başka bir bölgede dirilir. Burada sadece karşı takımın oyuncularını öldürmeye çalışın. En çok öldüren taraf siz olursanız ve belli bir seviyeyi geçerseniz kazanan taraf olursunuz.
Taraflar
[TABLE="class: grid, width: 1024"]
[TR]
[TD]
Ülke Adı: Svadya Krallığı
Hükümdar: Kral Harlaus
Başkent:Praven
Renk:Turuncu
Arazi: Ova[/TD]
[TD]Svadya Krallığı
Svadya Krallığı, Kalradya'nın batısında yer alan ve Kral Harlaus tarafından yönetilen bir ulustur. Praven Körfezi ve Bazen Denizi'nde sahilleri bulunur. Harita üzerinde turuncu renkte görünen Svadya Krallığı'nın başkenti Praven'dir. Ormanlık bir arazide bulunurlar ve bölgede çok sayıda orman haydutu vardır. Ayrıca Nord Krallığı, Rodok Krallığı ve Kergit Hanlığı ile de komşu olmaları ileride aynı anda kendilerine açılabilecek bir savaşta fazlasıyla zorlanacaklarına ve toprak kaybedeceklerine işarettir. Tüm bunlara karşın çok güçlü bir orduya sahip olması düşmanlarına göz dağı verirken yavaş askerleri çoğu zaman Kergitlere kurban gitmektedir. Ordu, piyade, arbaletçi ve süvarilerden oluşmaktadır. Arbaletçiler dışında diğer tüm birimler oldukça kalın ve dayanıklı zırhlar giyinirken ellerine de ağır fakat tek vuruşta tüm canı alabilecek ağır kılıç alırlar. Şövalyeler atlarına kadar her yerine kalın zırhlar kuşanmıştır ve kargı kullanımında üstüne yoktur. Ama kalkanlarının dayanıksızlığı ve ordunun yavaşlığı oldukça kötüdür. Tamamen veya çoğunluğunu Svadyalı birimlerden oluşturmayı planlayan oyuncular haftalık ödemekte zorlanabilir.
Tavsiyeler:
Svadya Krallığı'n
ın orduları güçlü ve kalın zırhlı birliklerden oluştuğu kadar masraflı ve yavaştırlar. Yani tamamen Svadya'lı birliklerden oluşan bir ordu kurmak biraz yanlış olur. Ağır zırh giyinen fakat yavaş hareket eden piyadeler ve Rodoklar kadar iyi nişancı olamayan arbaletçiler yerine birkaç askeri yetiştirerek Svadyalı Şövalye yetiştirmek daha mantıklı olur. Çünkü diğer tüm birimler atlı bir orduya karşı oldukça güçsüz bir şekilde saldıracaktır ve ağır kayıplara uğracaktır. Ama en azından kullanacağınız Svadyalı Şövalyeler, atlı olduklarından dolayı daha hızlı hareket edecektir ve kullandıkları kargıyla size ödediğiniz haftalığın hakkını fazlasıyla verecektir.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: grid, width: 1024"]
[TR]
[TD]
Ülke Adı:Vaegir Krallığı
Hükümdar:Kral Yaroglek
Başkent:Reyvadin
Renk: Bej Rengi
Arazi:Tundra[/TD]
[TD]Vaegir Krallığı
Vaegir Krallığı, Kalradya'nın Kuzey Doğu'sunda yer alan ve Kral Yaroglek tarafından yönetilen bir ulustur. Alai Denizi'ne kıyısı olan Vaegir Krallığı çok soğuk bir iklime sahiptir. Harita üzerinde bej renginde görünen Vaegir Krallığı'nın başkenti Reyvadin'dir. Karlı bir arazide bulunurlar ve bölgede birçok Tundra Haydutu bulunur. Ayrıca Nord Krallığı ve Kergit Hanlığı ile komşudurlar. Vaegir Krallığı, diğer tüm krallıkla göre en etkisiz orduya sahip olsa da Nordlara karşı oldukça sert saldırabilmektedirler. Kendilerine ait bir kılıçları olmasa da çok zarar verebilen çift elli ağır baltaları vardır. Çift elli olmasına karşın hızla savrulabilen en ünlü silahı teberdir. Süvari birimleri oldukça etkili olsa da kırılgan bir yapıya sahiptir. Son iki seviye birimleri genelde güçlü olan Vaegir'lar okçuları bakımından da fena sayılmazlar. Düşmanı süvarileriyle sarıp teber kullanan piyadeleriyle öldürerek birçok zafer elde edebilir. Terfi edilebilmesi oldukça zordur fakat zırhlar bakımından olmasa da bazı özellikleri yeterlidir. Savunmada güçlü, saldırıda ortalama bir seviyede ve meydan muharebesinde piyade birliklere karşı oldukça etkilidirler.
Tavsiyeler:
Vaegir Krallığı'nı mı tercih ediyorsunuz? O zaman şöyle bir yol izleyelim. Vaegir Krallığı'nın birimleri hem zayıf, hem de zor terfi edilebilecek türdendir. Bunun için en iyisi Vaegir Okçuları yetiştirmektir. Hem dayanıklı bir zırh kullanırlar, hem de iyi isabet ettirirler. İsteyen oyuncular piyade birlikler de yetiştirebilir. Ama son seviyeye getirmek zor olduğundan dolayı savaşlarda Vaegir Okçusu'nu tecih etmek bence en iyisi.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: grid, width: 1024"]
[TR]
[TD]
Ülke Adı:Kergit Hanlığı
Hükümdar:Sancar Han
Başkent:Tulga
Renk: Mor
Arazi:Bozkır[/TD]
[TD]Kergit Hanlığı
Kergit Hanlığı, Kalradya'nın Orta Doğu'sunda bulunan ve Sancar Han tarafından yönetilen bir ulustur. Etrafında hiç deniz yoktur. Haritada mor renkte görünen Kergit Hanlığı'nın başkenti Tulga'dır. Bozkırlık bir arazide bulunurlar ve başınıza bela olacak sayıda Bozkır Haydutu bulunur. Ayrıca Kergit Hanlığı'nın etrafında Svadya Krallığı, Vaegir Krallığı ve Sarranid Sultanlığı vardır. Kergit ordusu, tamamen atlı birimlerden oluşmaktadır ve bu atlı birimler piyadelere karşı oldukça üstündür. Kergitlere özgü yay, kılıç, kalkan ve zırhlar vardır fakat baltaları kendilerine özgü değildir. Son seviye birimler, derebeyleri ve hükümdarları dışında hiçbir birliği kalın zırh giyinmez. Kergitler sadece meydan savaşlarında güçlüdür fakat denge karşıdaki takımda fazla sayıda piyade olup olmamasına bağlıdır. Kergitler kalın ve dayanıklı zırhlar kullanmadığından dolayı savunmada ve kale kuşatmasında çok zayıftır. Kuşatma savunmasında en işe yarayan birimler atlı okçularıdır. Kısacası Kergitler sanıldığı kadar güçlü birliklere sahip değildir.
Tavsiyeler:
Kergitlerden bir ordu kurmak isteyen oyuncuların dikkat etmesi gereken iki unsur vardır. Rakibin geneli piyadelerden oluşmalı ve ordusunda farklı uluslara ait özellikli birliklerde olmalı. Kergit Kargıcısı oldukça zırhlı bir birimdir ancak bu birimden daha da güçlü birimler Sarranid Sultanlığı'nda ve Svadya Krallığı'nda da bulunmaktadır. Diğer hiçbir krallıkta olmayan Atlı Okçuları kullanmanız tavsiye edilir. Bu sayede kuşatmalarda olmasa bile meydan muharebelerinde birkaç zafer elde edebilirsiniz.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: grid, width: 1024"]
[TR]
[TD]
Ülke Adı:Nord Krallığı
Hükümdar:Kral Ragnar
Başkent:Sargoth
Renk: Mavi
Arazi:Orman[/TD]
[TD]Nord Krallığı
Nord Krallığı, Kalradya'nın kuzeyinde yer alan ve Kral Ragnar tarafından yönetilen bir ulustur. Alai Denizi'ne ve Argad Körfezi'ne sahili bulunmaktadır. Haritada mavi renkte görünen Nord Krallığı'nın başkenti Sargoth'tur. Boş bir arazisi vardır ve çoğu toprağı sahil kenarındadır. Ayrıca Svadya Krallığı ve Vaegir Krallığı ile komşudurlar. Nord ordusu, oldukça güçlü piyadelere sahiptir. Kuşandıkları zırh ile savurdukları kılıça kadar tamamen dayanıklı ve hasar verici teçhizatları seçmişlerdir. Kendilerine özgü zırh, miğfer, balta, kılıç, kalkan, ağır balta ve fırlatmalık baltaları vardır. Diğer krallıklara karşın - Rodoklar dışında - hiçbir atlı birimi bulunmamaktadır ve bu durum süvarilere karşı saldırıda biraz zorluk çıkartmaktadır. Okçu birlikleri de hatrı sayılır bir seviyede iyi değildir. Kale kuşatmalarında ve kuşatma savunmasında oldukça güçlüdürler ancak meydan savaşında karşısındaki ordulardaki süvari oranına göre saldırabilirliği vardır. Tek açıkları süvari birliklerinin olmayışıdır.
Tavsiyeler:
Tamamı Nord Krallığı'ndan oluşan bir ordu kurmayı hedeflemek bence pek iyi bir fikir değildir. Nord askerleri, oldukça zor terfi edilirler ve okçular bakımından da zayıftırlar. Ancak Nordlardan oluşan ve ordunun büyük oranını kapsayacak sayıda asker yetiştirmek istiyorsanız işe Sarranid Memlükler ya da Svadyalı Şövalyeler yetiştirip tecrübe almakla başlayın. Kesin başarı elde edeceksiniz...[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: grid, width: 1024"]
[TR]
[TD]
Ülke Adı:Rodok Krallığı
Hükümdar:Kral Graveth
Başkent:Jelkala
Renk: Yeşil
Arazi:Dağlık,Orman[/TD]
[TD]Rodok Krallığı
Rodok Krallığı, Kalradya'nın güney batısında yer alan ve Kral Graveth tarafından yönetilen bir ulustur. Bazen Denizi'ne sahili bulunmaktadır. Haritada yeşil renkte görünen Rodok Krallığı'nın başkenti Jelkala'dır. Rodoklar, dağlık bir arazide yaşamlarını sürdürürler ve burada hiç istemeyeceğiniz kadar Orman Haydutu bulunur. Ayrıca Svadya Krallığı ve Sarranid Sultanlığı ile komşudurlar. Rodok Krallığı çok değişik bir askeri yapıya sahiptir ve oynanması oldukça zordur. İyi bilenler ancak bir Rodok ordusunu yönetebilir. Rodoklarında Nordlar gibi atlı birimleri yoktur fakat en iyi nişan alabilen ve piyade bakımından süvarilere karşı en etkin savaşabilen birlikler Rodoklardadır. Son seviye birimleri bile çok dayanıklı ve darbeyi yüksek oranda azaltan bir zırh giyinmese de kullandıkları kalkan ile kendilerine gelen uzak saldırıyı rahatça engelleyebilirler. Fakat kalkanları da pek dayanıklı değildir ve daha hızlı kırılır. Rodok piyadeleri, karşısındaki süvarilere karşı oldukça güçlü savaşır. Hızla gelen süvarileri ellerindeki mızraktan geçirerek yere serebilme özelliğine sahiptir ve bunu diğer hiçbir ulus başaramaz. Arbaletçi birlikleri de oldukça etkilidir ve en iyi isabet ettiren birimdir. Çok iyi atış yaparlar ve tam isabet ettirirler. Bunun yanında oldukça hızlı terfi olduklarını söylemeye gerek yoktur. Çok hızlı terfi edilirler ve çok fazla sayıda askere sahiptirler. Tüm derebeylerini mareşal olarak toplarsanız veya bir mareşalin emrinde toplanırsanız ordunuzun sayısı 1500'ü geçecek sayıdadır. Oyunda en çok asker bulunduran topluluk Rodoklardır. Rodoklar, kuşatma saldırısında düşmana göre daha etkisiz, savunmada oldukça etkilidir ve meydan muharebelerinde de karşı taraftaki piyadele sayısına orantılı bir etkidedirler.
Tavsiyeler: Rodokları ne kadar fazla övsekte tamamen Rodok birimlerinden oluşan bir ordu kurmak oldukça mantıksızdır. Rodoklar piyadeleriyle sadece süvarilere karşı çok etkilidirler. Arbaletçilerde adı üstünde arbalet kullandığından seri atışlar yapamaz ve bu bazen yenilmenize bile sebep olur. Kendize şu düzende bir ordu kurabilirsiniz. Rodok Çavuşları yetiştirin ve birazda arbaletçi yapın. Ama bu birliklerin yanında diğer ulusların farklı yönlerde etkili olan piyadelerini ve okçularını da grubunuza katın. Yanınızda kesinlikse süvari birimler bulunsun ve süvari bakımından da Kergit Kargıcı ya da Sarranid Memlük tercih edin. Ama eğer Rodoklarla savaşıyorsanız kafanıza gelmesi muhtemel olan tokmaklardan uzak durun.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: grid, width: 1024"]
[TR]
[TD]
Ülke Adı:Sarranid Sultanlığı
Hükümdar:Sultan Hakim
Başkent:Shariz
Renk: Sarı
Arazi: Çöl[/TD]
[TD]Sarranid Sultanlığı
Sarranid Sultanlığı, Kalradya'nın en güneyini tamamen kaplayan ve Sultan Hakim tarafından yönetilen bir ulustur. Bazen Denizi'ne sahilleri vardır. Haritada sarı renkte görünen Sarranid Sultanlığı'nın başkenti Shariz'dir. Sarranidler, tamamı çöllerden oluşan bir araziye sahiptir ve bulundukları bölgede başınıza oldukça bela olacak Çöl Haydutları (Haramiler) vardır. Ayrıca Kergit Hanlığı ve Rodok Krallığı'yla komşudurlar. Sarranid Sultanlığı, Kalradya'da en güçlü askerlere sahip olan bir ülkedir. Askerlerin çoğu giyindikleri kıyafetin altına örme bir zırh koyarlar ve bu onların dayanıklı olmasını sağlar. İlk iki birim dışında diğer tüm birimler oldukça dayanıklı zırhlar kullanır ve savaş meydanında grubunuzda memlük varsa çoğu zaman kesin başarı elde ederisiniz. Okçuları oldukça iyi isabet ettirebilir. Buna karşın kılıç dövüşünde bek iyi değildirler ve çoğu zaman kılıç savururken bir oka maruz kalarak ölürler. Piyadeleri oldukça hızlı kılıçlar kullanırlar ve dayanıklıdırlar da. Süvarileri ise bir orduyu tek başına yıkacak türdendir. Svadyalı Şövalyelerle kıyaslanamayacak kadar güçlü Sarranid Memlüklerine sahiptirler ve baştan aşağı kullandıkları zırhlardan dolayı "Sarranid Tankı" olarak ta adlandırılırlar. Kendi ürettikleri kılıçlar, zırhlar, baltalar ve çekiçler vardır. Kendilerine özgü Çöl Atı gibi birçok zırhlı-zırhsız atlara sahiptirler. Kale kuşatmasında ortalama, kuşatma savunmasında güçlü ve meydan muharebelerinde eğer yanlarında biraz da olsa memlük varsa mükemmeldirler.
Tavsiyeler:
Tamamı Sarranidlerden oluşacak bir ordu kurmayı planladıysanız pek iyi bir fikir değil. Bu kural her ulusun askerleri için geçerlidir çünkü her ulusun diğer uluslarda olmayan özelliklerde birimleri vardır. Sarranid Memlükler yetiştirmeyi hedeflemelisiniz. Sarranid Memlükler, savaşlarda çoğu kez zafer elde etmenizi sağlar ve ortalama bir terfi zorluğu vardır. Kendinize okçu ve arbaletçi, paralı asker ve birkaç piyade birimi alarak savaşa giderseniz ve kazanırsanız Sarranid askerlerinizi daha hızlı terfi ederseniz. Fakat savaşlar sırasında bir sorun ortaya çıkacaktır. Büyük bir ihtimal yetiştirmek için topladığınız Sarranid askerleri savaşlarda ölecektir. Bunun için yetiştireceğiniz birimleri ayrı olarak gruplandırın ve bizzat savaşmaya sokmayın. Kazanıyor olsanız bile ayrı gruplandırdığınız bu askerlere geri çekilme emri verin ya da en arkada tutun. Bir süre sonra terfi olmaya başlarlar.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Alıntıdır.