• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Ninja ( Uzak Dövüş ) Kılavuzu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Saint
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Saint

Banlanmış Üye
Aktiflik
K.Tarihi
26 Nis 2009
Mesajlar
969
Puanı
235
Konum
İstanbul
Nasıl Bir Karakterdir Uzak Dövüş Ninja?
Öncelikle sizlere kısaca uzak dövüş karakterini tanıtayım. Adından belli olduğu üzere rakiplerine uzaktan da vuruş yapabilen, ok kullanan karakterdir. Skilleri de tamamen ok üzerine olup, becerileri ile oyuna tutunmaktadır. Fakat unutulmaması gereken ve çoğu uzak dövüşün şikâyet ettiği bir şey de rakibinizle aranızdaki mesafe arttıkça skilerinizin vuruş gücü önemli derecelerde düşmesidir. Zira 65. Seviyede, +9 sarı ejderha yayı, grand master ateşli ok ve +4 karakter taşı ile en uzak-en yakın mesafelerden vurulan değerler arasında 2500 ila 3000 arasında bir sapma görülmektedir. Ok, tek hedefli bir silah olduğundan uzak dövüş kendi başına seviye atlama ve metin taşı kesmekte zorlanır. 4 adet atak, 1 adet yardımcı skile sahiptir. Yardımcı skili hafif beden olup, karaktere fazladan hareket hızı vermektedir. Ok skilerinden ok yağmuru hariç hepsi tek hedeftir. Ancak ateşli ok ve zehirli ok hedefin çok yakınında bulunan rakiplere de etki eder (zehirli okun sersemletmesi sadece hedef alınan rakibe geçerlidir).


STATÜLER
Ninjaların statları dikkat edilmesi gereken bir husustur. Yanlış verilen statlar ilerisi olmayan bir ninjadan ibarettir. Bu fikri, kendi statlarımı yanlış vermemden dolayı kesinlikle savunuyorum =) Ninjaların en önemli statü puanı Dex’tir. Yani dexterity. Sözlük anlamı kabiliyettir. Oyunda karakterlerin defansının artmasını sağlayan statüdür. Ninjalarda dex e verilen puanlar Str’nin de artmasında etkili olmaktadır.Yani bir taşla iki kuş. Defansınızla doğru orantılı olarak saldırı gücünüzde artacaktır. Bu nedenle ilk olarak dexi 90 yapmalısınız. Çabuk ölen bir karakter olmamak için sağlığınızı da yüksek tutmanız gerekir. Bu nedenle en başta iki farklı kombinasyonla işe başlayabilirsiniz;

2 Dex – 1 Vit
1 Dex – 1 Vit

Benim size tavsiyem 2 Dex 1 Vit’tir. İlk başladığınızda bu statlarla sağlığınız düşük seviyede kalabilir. Bunu önlemek için hpli itemler yararınıza olacaktır. İtem önerilerini de statü ve becerilerden sonra yazacağım. Dediğim gibi eğer sağlığınızın çok düşük kaldığını düşünürseniz bir süre vit i arttırın. Dex fullendiğinde yine iki farklı seçeneğimiz var.

2 Vit – 1 Str
Full Vit

Str sizin atağınızın güçlenmesini sağlayacaktır. Fakat dediğim gibi dex e verilen puanlar zaten sizin atak değerinizi yeterince arttırmış, oyunda tek hedef olması nedeniyle en güçlü vuruş gücüne sahip olan yayınızla da bunu zaten pekiştirmiş olacaksınız. Sağlığınızın az olması nedeniyle de ben size full vit i tavsiye ediyorum. Geriye zaten Int ve Str kalıyor. Sizinde vermeniz gereken Str. Son olarak da Int. Yani hepsini toparlayacak olursak benim size tavsiyem:

2Dex – 1Vit > Full Vit > Full Str > Full Int



SKILLER
Skill konusunda oyuncular ilk iki ve son iki skil seçiminde genelde sorun yaşar. İlk iki skiliniz 38-40 lvl arasında geldiğinden aslında çok da önemli değildir. Tanıtımda belirttiğim gibi 4 saldırı 1 buff olmak üzere 5 adet skilimiz var. Bu skillerden en iyi hasar verebileceğiniz skiller ateşli ok ve tekrarlanan atıştır. Herhangi bir fazladan özellikleri yoktur. Sadece hasar vermeye yönelik. Zehirli ok ise oyunun en işlevsel atak skillerinden biridir. Aynı anda sersemletir, zehirleme şansı yakalar ve kendi damage ini vurur. Zehirli ok Grand master seviyesinde %65 lik zehirleme şansı vardır. Ok yağmuru aynı anda farklı hedeflere vurulmasını sağlayan skildir. Genelde ilk iki master için oyuncular önce ateşli ok ardından zehirli oku tercih etmektedir. Pek fark etmese de ben ilk master olarak zehirlemesi nedeniyle zehirli oku tercih etmekteyim. Master değeriyle 300-450 ye yakın civarda zehir hasarı elde edersiniz. Birde elinizde geyik boynuzu yay varsa rakibinizin pek şansı kalmaz. Zira düello yaptığınız kişi de 30-40 lvl arasında kabul edersek ortalama 6-7 k canı (daha fazla ya da daha fazla olma imkanı tabii ki var) olmalı. Sizin tüm vs boyunca 5-6 kez zehirden hasar elde ettiğinizi düşünsek bu 1500-2700 arası bir hasara denk gelir ki o lvlda zaten skileriniz bu kadar vuramaz. Bu nedenle ilk olarak zehrirli ok mastera sürülmeli. Ardından ateşli ok yapılmalı. Tekrarlanan atışın soğuma süresi 15 sn olduğundan 1 kez ateşli ok atana kadar 2 kez tekrarlanan atış daha iyi olmaz mı diye sorular olabilir. Ancak ikisi arasındaki damage farkı kesinlikle önemli bir değer. Ateşli okun muazzam hasarını kaçırmamalısınız. Ve 3. Master tekrarlanan atış. Bu konuda herhangi bir sorun yok. Kalan iki master çok tartışılır durumda. “Hafif adım buff skili ancak sadece hız veriyor. Ok yağmuru hiç değilse hasar veriyor” diye düşünerek hemen ok yağmurunu açmanızı tavsiye etmem. Çünkü ok yağmurunun hasar aralığı zehirli oktan bile düşük durumda ki herhangi bir fazladan özelliği de olmamakta. Bunu yerine hafif adımı açsanız kule savaşları ya da lonca savaşlarında elde ettiğiniz hızla düşmanlarınızdan kaçmanız daha kolay olacak hele bir de bağışıklı kalkanınız varsa rakiplerinizin korkulu rüyası olacaksınız. Zira rakipleriniz skillerini vurmak için size doğru gelmeye başlasa sizin hasarınız artacak. Size gelene kadar geçen sürede siz zaten 3 skilinizi sıralamış olacaksınız. Sizden kaçması zaten olanaksızdır. Bağışıklı olduğunuzdan da herhangi bir skilinizin kaçma olasılığı yok. Eğer derseniz ben atak istiyorum, olmadı iyileştirmeci şaman bulur mor pot basarım, seçim size kalmış tabii ki. Ama son olarak toparlarsak benim size skil sıralama tavsiyem şudur;


Zehirli Ok > Ateşli Ok > Tekrarlanan Atış > Hafif Adım > Ok Yağmuru
Zehirli Ok > Ateşli Ok > Tekrarlanan Atış > Ok Yağmuru > Hafif Adım


İTEMLER
İtem konusu uzak dövüş için biraz karmaşık gibi görünse de çok da zor değildir. Envanterin en başından başlayalım o zaman.

Yay:
Silah! Elbette tek çareniz var o da ok kullanmak. İlk 30 lvl da herhangi bir silaha ihtiyacınız olmaz. +6 harp yayı, +6 birleşik yay vs. sizi 30 a kadar idare edecektir. Ancak 30 lvl ve üstüne ulaştığınızda elinizde GBY olması şart. 30 lvl silahları ortalama ve beceri hasarı olan en düşük lvl silah grubudur. Siz bir uzak dövüş ninjasınız. Skillerinizi en üst seviyede tutmalısınız. Bu nedenle +10 ve üzeri becerili bir GBY lazım. Taşları kişiye kalmıştır. +3 savaşçı - +3 soğutma ya da +3 savaşçı +3 sura kombinasyonlarından birini seçebilirsiniz. Ninja ve şaman o lvlda sizi çok zorlamayacaktır çünkü. Eğer yayınız gerçekten iyi düzeyde ise 65 lvla kadar onunla idare edebilirsiniz. Eğer yüksek becerili yay bulamıyorsan 3 taş slotu olması nedeniyle de +9 dikneli yparak yayı da tercih edilir. Eğer yayınız gün geçtikçe size kötü geliyorsa +6 ve üstü tek boynuzlu yay güzel olacaktır. +3 karakter taşları eklediğiniz zaman 65 e kadar idare edersiniz. 65 lvlda +6 ve üstü sarı ejderha yayı almanız gereklidir. Eğer +9 sarı ejderha elde ederseniz hiç tereddüt etmeden +4 taş deneyin. 75 olduğunuzda becerili bir havalı çelik yay ile sarı ejderhayı kaşılaştırabilirsiniz. Benim lvlim henüz denemeye yetmediğinden ikisi arasındaki seçimi size bırakıyorum ? 80 lvla ulaştığınızda artık yayınızı çevirme vakti geldi. Ama imkanınız varsa ilk önce yaya efsun basmanızı tavsiye ederim. Yaya gelebilecek 10 yarı insan ve büyük şeytan yayına döndükten sonra gelecek yarı insanın birleşimi sizin için çok yararlı olacak. Söylediğim itemleri kullanırsanız sanırım sizin için iyi olacak. Bir savaşçı gibi her lvlda silahınızı değiştirmeniz gerekmez. Tek seferde biraz pahalı silahlarla oyun sürecini tamamlayabilirsiniz ? Yaylarınızda arayacağınız efsunlar:

• %10 Yarı insan
• +12 Çeviklik
• %20 Büyü hızı

Eğer itemlerinize efsun basıyorsanız bu üç efsunun aynı anda bu değerlerde gelmesi halinde rakiplerinizin korkulu rüyası haline geliceksiniz. Çevikliğin nedeni çevikliğin dex i arttırmasıdır. Kılavuzun başında, statüleri anlatırken her dex puanının savunma ve saldırı hasarını etkilediğini belirtmiştim. Bu nedenle çeviklik sizin için önemli bir efsundur. En yavaş soğuma süreli skilerle sahip olduğumuzdan büyü hızı da size çok yarayacak. Yarı insanı pek açıklama ihtiyacı duymuyorum ? Bir de yaylarınızdaki taş kombinasyonlarına bakalım:

• +3 Savaşçı, +3 Sura (+3 Ninja)* (55lvl ve altı silahlar)
• +3 Savaşçı, +3 Soğutma (+3 Ninja)* (55 lvl ve altı silahlar)
• +3Sura, +3 Soğutma (+3 Ninja)* (55 lvl ve altı silahlar)
• +4 Savaşçı, +4 Sura, +4 Ninja (65 lvl ve üstü silahlar)

*Eğer silahta 3. Taş slotu varsa
55 lvl ve altındaki silahlar daha kolay bulunduğundan toplu saldırılarda sadece karakter taşı basarken, tek kişi ile düelloda sadece o karaktere özel karakter taşı ve soğutma taşı da yeterli olacaktır. Ancak 65 ve üstünde hem silahlar pahalılaşacak hem de bulmak zorlaşacak. Bu nedenler 1 adet toplu silah yapmak ve onu en iyi düzeye getirmek için full +4 karakter taşı dizmek daha iyi olur. Eğer yaya 20 büyü hızı efsunu geldiyse o zaten sizin soğutma taşı ihtiyacınızı karşılayacaktır.



Zırh:
Zırhınız sizin için çok önemlidir. Malum defansınız ne kadar yüksek olursa savaşlarda o kadar ayakta kalırsınız. En başlarda zırhınız yine önemli değildir. 34 lvl olduğunuzda +6 üstünde karınca aslan zırhı faydanıza olur. 42 lvl olduğunuzda yine +6 ve üstünde ninja takımı almanız daha iyi olacaktır. Arada 8 lvl fark olduğundan karınca aslanı almasanız da olabilir. Seçim sizin ama idareten bir şeyler lazım olabilir. Eğer zırhınız +9 ve hpli ise 48 ve 54 zırhlarını es geçerek küpeçiçeğine kadar ninja takımı ile gidebilirsiniz. Eğer zırhınız yüksek değerde hpli ise zırh değiştirildiğinde kayıp yaşamamak için yine hpli küpeçiçeği alınması tavsiye edilir. Bunu kendi imkanlarınızla +6 basbilirsiniz. Sonrasında inci istediğinden hpli zırhlar +6 da da bırakılabilinir (misal olarak ben =)) Tabi bu demek değildir ki zırhınızı +6 olarak bırakın. Eğer imkanınız varsa tabiî ki +9 a sürün zırhı. 66 olduğunuzda hemen siyah rüzgara geçmenize gerek yok. +6 olmadan siyah rüzgar sizin işinize yaramaz. Ama +6 üstünde bir de +2000 hpli bulursanız sizi oyunun sonuna kadar idare eder artık o zırh sizi. Leveliniz 70 i geçince zırhınıza artık +9 denemlisiniz. Ne kadar erken +9 olursa sizin için o kadar iyi. Zırhınızda arayacağınız bonuslar:

• %20 Büyü hızı
• +2000 HP
• %15 Kılıç Savunması
• %15 Çift-El Savunması
• %15 Bıçak Savunması
• %15 Ateşe Dayanıklılık
• %15 Bloklama şansı


Eğer çok uğraşmadan genel bir zırh yapmak istiyorsanız büyü hızı ve bloklama uygun olacaktır. Ama düellolarda her karakter için ayrı ayrı tek zırhta savunma dizmeniz önemli olacaktır. Zırhlarınızda ihtiyacınız olan taşlar:

• +3 Savunma, +3 Korunma, +3 Hız (61 lvl zırhı ve altı)
• +4 Savunma, +4 Korunma, +4 Hız (61 lvl zırhı ve üstü)

Küpeçiçeğinde istediğiniz kombiansyonu kullanabilirsiniz. Ama 2k hpli +9 küpeçiçeğine +4 taşlar güzel olacaktır.





Kask / Kalkan:
Kaskınız +7 üstü zincir kapşon ya da +6 üstü çelik kapşon olabilir. 60 lvl olduğunuzda +6 ve üstü bir ork kapşonu, 80 olduğunuzda +6 ve üstü örümcek kapşonu yararınıza olacaktır. Defans vermesi nedeniyle bu değerlerin altına düşmemenizde fayda var. Ayrıca ork kapşonunun verdiği bloklama örümcek kapşonundan alacağınız sers. şansından daha önemli. Bu nedenle efsun ve + niteliklerine göre ork kapşonu daha yararlı bir kask olabilir. Kaskınızda arayacağınız efsunlar:

• %10 Yarı insan
• %15 Bloklama
• %15 Büyü savunması
• %15 Ateş savunması

Kalkan düşük 61 lvl olana kadar çok önemli değil sırasıyla +6 beşgen kalkan ve +6 siyah yuvarlak kalkan sizi idare edecektir. 61 lvl olduğunuzda +9 bir kalkan edinmelisiniz. En başta şahine gerek yok ama +9 aslan ağzı veya kaplan iyi olacaktır. Paranız varsa üçünü de almanız iyi olur. Böylece tüm karakterlere karşı en baştan %20 savunmanız olacak. Şamanların skilerindeki bug nedeniyle size orta değer vurmaları çok mümkün değil. Ya canınızı bile götüremeyecek bir hasar alırsınız, ya da kritik ve yarı insanlar sonucunda kükremeyle tekte ölürsünüz =) Kalkanınızda arayacağınız efsunlar:

• %10 Yarı insan
• %15 Bloklama
• Sersemlik karşısında bağışıklık.
• %15 Büyü savunması



Diğer yan itemler:
Yan itemler size çok fazla + sağlayacak itemler değildir. Bu nedenle şunu alın bunu alın gibi item tavsiyem pek olmayacak. Ama yan itemlere gelen efsunlar güçlenmenizde çok yarar sağlayacaktır. Eğer hem oyuna para ödemeden, hem oyunda çok para harcamadan bir takım yapmak isterseniz kalsik hp dizilmesi fena olmayacaktır. +9 abanoz küpe 2k hpli bilezik, kolye, ayakkabı ve zırhınız varsa gelecek olan +hp toplam olarak 9650’dir. Bu yaklaşık olarak 6500 olan canınıza eklendiğinde 16 k gibi yüksek bir değer yapacaktır. Savunmanız iyi olmasa bile canınızın bitmesi zaten kolay olmayacaktır. Bu size toplu savaşlarda da büyük avantaj sağlayabilir. Örnek vermek gerekirse: savaşçılar için savunma takarsanız mahrum kalacağınız hp ve bıçak savunması ile ninjaların açık hedefi haline gelebilirsiniz.

Eğer gerçekten güçlü bir ninja olmak istiyorsanız bu itemlerdeki efsunlar çok önemlidir. Bir de onlara göz atalım. Full yarı insan döşemeniz sizin için çok faydalı olacaktır. Yaydan, kalkandan, kasktan, bilezikten ve küpeden alacağınız 10 yarı insanlar toplamda %50 gibi dehşet verici bir değer haline gelebilir. Bunun dışında itemleriniz arasında 15 savunmalar olması çok önemli. Eğer aynı anda 10 yarı insan 2000 hp ve 15 savlar aynı anda tutturulursa harika olur.

 
Geri
Üst