• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

NVIDIA ve ATI Arasındaki Farklar

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
246rwwm.jpg


NVIDIA Mimarisi

NVIDIA'da her bir çekirdek içinde 1 adet kapsamlı Shader yer alır bire bir ATI'deki ile aynı yapıda değildir, gpu'dan bağımsız daha hızlı ve Madd (2) + Mull (1) olarak çalışır yani tek döngüde 3 defa hesap yapar.

Güncel NVIDIA kartlarda modellere göre GPU yapısı


9600 GT 64 adet SIMD çekirdeği, toplamda 64 adet kapsamlı Shader, 32 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 16 adet Rop'dan oluşur, 256bit veriyolu ve ddr3 bellek kullanır.

9800 GT ve GTS 240 112 adet SIMD çekirdeği, toplamda 112 adet kapsamlı Shader, 56 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 16 adet Rop'dan oluşur, 256bit veriyolu ve ddr3 bellek kullanır.

9800 GTX ve GTS 250 128 adet SIMD çekirdeği, toplamda 128 adet kapsamlı Shader, 64 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 16 adet Rop'dan oluşur, 256bit veriyolu ve ddr3 bellek kullanır.

İlk nesil GTX 260 192 adet SIMD çekirdeği, toplamda 192 adet kapsamlı Shader, 64 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 28 adet Rop'dan oluşur, 448bit veriyolu ve ddr3 bellek kullanır.

İkinci nesil GTX 260 216 adet SIMD çekirdeği, toplamda 216 kapsamlı Shader, 72 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 28 adet Rop'dan oluşur, 448bit veriyolu ve ddr3 bellek kullanır.

GTX 275 240 adet SIMD çekirdeği, toplamda 240 adet kapsamlı Shader, 80 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 28 adet Rop'dan oluşur, 448bit veriyolu ve ddr3 bellek kullanır.

GTX 280 ve GTX 285 240 adet SIMD çekirdeği, toplamda 240 adet kapsamlı Shader, 80 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 32 adet Rop'dan oluşur, 512bit veriyolu ve ddr3 bellek kullanır.

GTX 460 336 adet MIMD çekirdeği, toplamda 336 adet kapsamlı Shader, 56 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 32 adet Rop'dan oluşur, 256bit veriyolu ve ddr5 bellek kullanır.

GTX 470 448 adet MIMD çekirdeği, toplamda 448 adet kapsamlı Shader, 56 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 40 adet Rop'dan oluşur, 320bit veriyolu ve ddr5 bellek kullanır.

GTX 480 480 adet MIMD çekirdeği, toplamda 480 adet kapsamlı Shader, 60 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 48 adet Rop'dan oluşur, 384bit veriyolu ve ddr5 bellek kullanır.



NVIDIA kartlarda işlem gücü hesabı

Sahader sayısı * Shader hızı * 3'dür (Madd 2 + Mull 1 olarak çalıştığından dolayı).



ATI Mimarisi

ATI'de herbir çekirdek içinde 1 tane daha kapsamlı 4 tanede daha ufak yapıda Shader yer alır, toplamda 5 tanedir ve gpu hızında Madd (2) olarak çalışır yani tek döngüde 2 defa hesap yapar.

Güncel ATI kartlarda modellere göre gpu yapısı

HD 3850 64 adet SIMD çekirdeği, toplamda 320 adet Shader 64 adet kapsamlı 256 adet daha ufak yapıda (64 * 5 = 320), 32 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 16 adet Rop'dan oluşur, 256bit veriyolu ve ddr3 bellek kullanır.

HD 3870 64 adet SIMD çekirdeği, toplamda 320 adet Shader 64 adet kapsamlı 256 adet daha ufak yapıda (64 * 5 = 320), 32 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 16 adet Rop'dan oluşur, 256bit veriyolu ve ddr3 - ddr4 bellek kullanır.

HD 4830 ve 40nm HD 4770 128 adet SIMD çekirdeği, toplamda 640 adet Shader 128 adet kapsamlı 512 adet daha ufak yapıda (128 * 5 = 640), 32 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 16 adet Rop'dan'dan oluşur, 256bit veriyolu ve ddr3 bellek kullanır.

HD 4850 160 adet SIMD çekirdeği, toplamda 800 adet Shader 160 adet kapsamlı 640 adet daha ufak yapıda (160 * 5 = 800), 40 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 16 adet Rop'dan oluşur, 256bit veriyolu ve ddr3 bellek kullanır.

HD 4870 ve HD 4890 160 adet SIMD çekirdeği, toplamda 800 adet Shader 160 adet kapsamlı 640 adet daha ufak yapıda (160 * 5 = 800), 40 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 16 adet Rop'dan oluşur, 256bit veriyolu ve ddr5 bellek kullanır.

HD 5750 144 adet SIMD çekirdeği, toplamda 720 adet Shader 144 adet kapsamlı 576 adet daha ufak yapıda (144 * 5 = 720), 36 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 16 adet Rop'dan oluşur, 128bit veriyolu ve ddr5 bellek kullanır.

HD 5770 160 adet SIMD çekirdeği, toplamda 800 adet Shader 160 adet kapsamlı 640 adet daha ufak yapıda (160 * 5 = 800), 40 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 16 adet Rop'dan oluşur, 128bit veriyolu ve ddr5 bellek kullanır.

HD 5830 224 adet SIMD çekirdeği, toplamda 1120 adet Shader 224 adet kapsamlı 896 adet daha ufak yapıda (224 * 5 = 1120), 56 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 16 adet Rop'dan oluşur, 256bit veriyolu ve ddr5 bellek kullanır.

HD 5850 288 adet SIMD çekirdeği, toplamda 1440 adet Shader 288 adet kapsamlı 1152 adet daha ufak yapıda (288 * 5 = 1440), 72 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 32 adet Rop'dan oluşur, 256bit veriyolu ve ddr5 bellek kullanır.

HD 5870 320 adet SIMD çekirdeği, toplamda 1600 adet Shader 320 adet kapsamlı 1280 adet daha ufak yapıda (320 * 5 = 1600), 80 adet Doku Adresleme ve Filtreleme birimi, 32 adet Rop'dan oluşur, 256bit veriyolu ve ddr5 bellek kullanır.




ATI kartlarda işlem gücü hesabı

Shader sayısı * Shader hızı * 2'dir. (Madd 2 olarak çalıştığından dolayı)

Not: ATI kartlarda Shader yapısı bütünüyle aynı olmadığından hesaplama formulü ile bulunan işlem gücü değerleri Shader'ların hepsi aynı yapıda odlduğu farzedildiğindeki değerlerdir, yani teorik değerlerdir.





Diğer yardımcı bilgiler

Ekran kartlarında Pixel ve Texture için Fillrate değeri hesabı

Gpu saat hızı * Rop sayısı = Pixel doldurma değeri.

Gpu saat hızı * Doku birimi = Texture doldurma değeri.


Ekran kartlarında bellek bant genişliği hesabı

Veriyolu değeri karşılığı * Bellek hızı (efektif değer) = Bellek bant genişliği.

Veriyolu için geçerli olan değerler;

512 bit = 64 Byte
448 bit = 56 Byte
384 bit = 48 Byte
320 bit = 40 Byte
256 bit = 32 Byte
128 bit = 16 Byte'a göredir.

Bellek yapısına göre bellek hızı değerlerine örnek;

DDR33 bellekler çift kanaldan iletişim sağladıklarından saat hızı 2 ile çarpılır yani 1000mhz ise 1000 * 2 = 2000mhz efektif değerdir.

DDR5 bellekler dört kanaldan iletişim sağladıklarından saat hızı 4 ile çarpılır yani 1000mhz ise 1000 * 4 = 4000mhz efektif değerdir.
 
Halen ATI için can atarım. ATI NVDIA ya 5çekmeye devam ediyor :)
 
Geri
Üst