IMLEGEND
Aileden
Aeria Games tarafından ücretsiz olarak sunulan, SonoV Entertainment yapımı, devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunudur. (MMORPG, Massive Multiplayer Online Role Playing Game )
Amerika sunucusu 2007, Türkiye sunucusu ise 2009 yılının ağustos ayında resmî olarak başlayan oyun, LEVEL Dergisi'nde 2009 yılının en iyi animasyona sahip MMORPG'si ödülüne lâyık görülmüştür.Oyun ilk açıldığında sınır level 60 olarak başladı daha sonraları ise 70 level geldi ve 70 levelin gelmesi itibariyle yeni itemler geldi , 2013 kadar 70 level vardı sonra 80 level'e çıkardılar ve 80 levelin gelmesi ile birlikte oyundaki diğer modlar kaldırıldı (kolay,normal) . Bununla beraber oyuncular artık 40 level'e kadar kasıp aşırı mod açmasına imkan varken kaldırıldı ve artık oyuna başlar başlamaz aşırı modu seçme imkanı sağlandı.
Sınıflar
Işık İttifakı
İnsan - Cengaver
Cengaverler tipik yakın dövüşçülerdir, bire bir karşılaşmaları tercih ederler. Bir cengaverin en önemli özelliği fiziksel saldırı gücü olmasına karşın özel yeteneklerini kullanabilmek için dövüş puanına (DP) ihtiyaç duyarlar.
Özellikleri:
- Çoğu silahı kullanabilirler.
- Üst düzey fiziksel saldırı gücüne sahiptirler.
- Savaşlarda ön saflarda etkili olurlar.
- Tek başlarına da, grupta da rahatça seviye atlayabilirler.
- Her seviye artışında otomatik olarak +1 GÜÇ puanı alırlar.
İnsan - Muhafız
Muhafızlar üstün Dayanıklılık ve Hayat puanlarıyla ön safların değişmez savaşçılarıdır. Muhafızlar, cengaverlerin aksine aynı anda birden fazla düşmanla girdikleri mücadelelerden canlı çıkmayı başarabilirler. Ayrıca canavarları üstüne çekme özelliği sayesinde gruplarda çok faydalı olurlar.
Özellikleri:
- Kalkan, tek-el kılıç ve ağır silahları kullanabilirler.
- Yüksek direnç ve yaşam enerjisine sahiptirler.
- Bir büyücü ile aynı grupta olunca en çabuk seviye atlayan karakter olur.
- Savunması yüksek olmasına karşın fiziksel atağı çok düşüktür. Seviye atlamak için gruba ihtiyaçları vardır. Çok aranan bir sınıftır.
- Her seviye artışında otomatik olarak savunmaları ve hayat puanları artar (+1 DEF).
İnsan – Rahip
Rahipler yeteneklerini insanlığın ruhani doğasından alırlar. Yenileme büyüleriyle savaşlarda gerek kendilerine gerekse içinde bulundukları gruba büyük fayda sağlarlar. Hem ölüleri diriltebilen hem de büyülere karşı koruma sağlayabilen rahipler bu özellikleriyle paganların karşıt klasını temsil ederler. İyileştirme gücüne sahip su elementini yönetirler. Bu element ile rakiplerini yavaşlatabilirler.
Özellikleri:
- Yenileme büyülerinde uzmandırlar.
- Çeşitli kutsamalarla müttefiklerinin gücüne güç katarlar.
- Her grupta aranan sınıftır. En kolay seviye atlayan karakterlerdendir.
- Eğer farklı bir dağılım yapmamışsa rahip sınıfı tek başına çok zor seviye atlar. Gruba ihtiyacı vardır.
- Her seviye artışında sihirsel defans ve sihir isabetleri artar. (+1 BİL)
Elf – Korucu
Korucular doğa ve hayvanlar üzerine sahip oldukları bilgiler sayesinde çevrelerine uyum sağlamakta ustadırlar. Gizlenme, şaşırtma ve pusuya yatma bir korucunun en önemli özellikleridir. Kendini zararsız bir hayvana dönüştürerek ormanda farkedilmeden dolaşabilir. Rakibini kitleyerek vurmasını engeller.
Özellikleri:
- Kısa kılıçları ve muştaları kullanabilirler.
- Üstün sıyrılma yetenekleri vardır. Bu sayede en iyi PVP(Player versus Player) ve VS (Versus) karakteridir.
- Gizlenme ve dönüşme yeteneklerine sahiptirler.
- Tek başına seviye atlar. Gruplarda işe yaramadığından aramasına gerek yoktur zaten tek keserken daha iyi seviye atlar.
- Her seviye artışında sıyrılma şansı ve fiziksel saldırı puanları artar. (+1 BEC)
Elf – Okçu
Okçular uzun mesafe saldırıları sayesinde tehlikelerden uzak durabilirler. Rakibinin hareket ve saldırı hızını düşürerek rahatça üstesinden gelebilirler. Özel yetenekleri sayesinde rakiplerinin üzerine gerçek anlamda ok yağdırabilirler. Oldukça şanslı olan okçular, diğer klaslara oranla daha çok kritik hasar verebilirler.
Özellikleri:
- Ok, tatar yayı ve kısa kılıç kullanabilirler.
- Uzmanlık alanları uzun mesafeli saldırılardır. Yakındaki hedefe daha düşük hasar verirler.
- Üstün kritik isabet oranına sahiptirler.
- Gruplarda işe yaramayan okçular, seviye arttırması en zor olan sınıftır ama yüksek seviye bir okçunun yenilmesi çok zordur.
- Her seviye artışı ile birlikte kritik isabet oranları da artar (+1 ŞAN).
Elf – Büyücü
Elfleri elf yapan özelliklerden belki de en önemlisi büyü kullanımı, bu özelliğin en ön plana çıktığı klas da kuşkusuz büyücülerdir. Büyücüler gerek teker teker gerekse grup halinde, her türlü rakiple baş etmek için büyüye başvururlar. Ateş, toprak ve rügar elementlerinden sağlayabildikleri fayda sayesinde oldukça çetin bir düşmana dönüşürler.
Özellikleri:
- Olağanüstü hasar puanına sahip olmalarınına karşın savunması en düşük sınıftır.
- Bir hedefe veya bir alana saldırabilirler. Bu alan yetenekleri sayesinde Muhafızlarla en iyi grubu oluştururlar.
- Tek başına seviye atlaması zor olan büyücüler genellikle Muhafızların bulunduğu gruplarda savaşırlar.
- Element vuruşları çok önemlidir. Toprak yetenekleri rahibi kitler ama çok uzun sürede yapılır. Ateş yetenekleri ortalama sürede yapılır ve uzun süreli hasarlar bırakırlar. Rüzgar yetenekleri anında yapılan büyülerdir ve hatırı sayılır hasar verirler.
- Her seviye artışında sihirsel atakları artar. (+1 ZEK)
- Toprak elementi suya karşı güçlüdür. Su elementi ateşe karşı güçlüdür. Ateş elementi rüzgara karşı güçlüdür. Rüzgar elementi de toprağa karşı güçlüdür.
Sunucular
Gordion (2009)
Babylon (2010)
Zorluk Dereceleri
Zor (HardMode): En çok tercih edilen derecedir.Aşırı karakter açabilmek için, bu derecede 40.seviyeye ulaşmış olmak gerekir (Oyun 80 levele çıkınca 40 level'e kadar kasmaya gerek kalmadı çünkü oyun karakteri açarken seçme imkanı sağladı)
Aşırı (UltimateMode): Oyunun en güçlü karakter derecesidir. Ancak,bu derecede ölen karakter 3 dakika içinde bir rahip/kahin tarafından diriltilmezse veya canlandırma rünü isimli nesne kullanılmazsa silinir.
Shaiya Online Hikayesi:
Uzun, çok uzun yıllar önce Teos'ta yalnızca Etain adında bir tanrıça ve yarattığı üç ırk yaşıyordu; Ejderler, Nordeinler ve Dumianalar.
Tanrıça Etain, Nordeinler'i kusurlu bulup yeryüzünün altına sürdü. Kibirli Dumianalar onun gücünden ve otoritesinden şüphe etmeye başlamışlardı. Bu şüphe tanrıçayı zayıflatınca Dumianalar onu öldürdü. Etain'in ruhu iki parçaya ayrıldı.
Tanrıça'nın ölümü Teos'u dengesiz ve korumasız bırakmıştı. Diğer tanrılar Teos'u ele geçirebilmek için bir yarışa girdiler ve Teos'u yerle bir etmeleri için canavarlar yarattılar.
Ortalık yatıştığında Teos'u gözleyen iki yeni tanrıça vardı.
Ejderhalar inzivaya çekildi, geride kalan Dumianalar iki ırka bölündü, her biri bir tanrıçayı seçti.
Bu iki ırk (Elfler ve Vailler) sürekli bir çatışma halindeydiler. Birbirlerine karşı olan nefretleri çok uzun zamandır süregelen gerginliklerle besleniyordu. Kısa süre sonra insan ve elf güçleri birleştiler. Bu sırada tekrar ortaya çıkan Nordein ırkı Vaillerle birleşmekteydi. Bunun sonucunda "Işık İttifakı" ve "Öfke Kardeşliği" adında iki grup oluşturdular. Bu iki taraf halen bu diyarlarda dolaşmakta olan canavarlarla savaşmanın yanısıra, Teos'un hakimiyetini ele geçirmek için birbirleriyle bitmek bilmeyen bir savaş sürdürmekteydiler.