IMLEGEND
Aileden
Darboğaz
Tanım
Bir darboğaz ya da choke point haritadaki açık bölgenin daralmaya başladığı noktaya verilen isimdir. Bu bölgelerde ünite hareketi kısıtlanır ve ünite çevrelemek zor bir hal alır. Spawn noktaları nerdeyse her zaman üssün harita ile birleşme yerinde bir ya da iki darboğaza yer verir . Bunların en yaygını ise yüksek ve alçak yer hizalarını birleştiren rampalardır. Darboğazlar haritada bulunabilir ya da bina yerleşimleri veya force fieldlarla yapay olarak oluşturulabilir.
Bir darboğaz ünitelerden,binalardan yada bunların bir karışımından oluşan bir duvar ile kapatılabilir; resimde görülen duvar bina ve ünitelerin karışımından oluşmaktadır.
Stratejik Avantaj
Bir darboğazı kontrol etmek size Stratejik olarak bir avantaj verir, çünkü rakip oyuncunun etrafında daha iyi bir yarım daire (concave) oluşturarak diğer oyuncunun ünitelerinin bir kısmı menzil dışında iken siz ünitelerinizi yayarak saldırı düzeyini optimize seviyeye getirebilirsiniz. Bu durumu kendi darboğazınızı savunmak ya da başka bir oyuncunun kendi darboğazlarından çıkmasını olabildiğince yavaşlatmak için kullanabilirsiniz, bunu yaparak daha küçük bir orduyla sizin ordunuzdan daha büyük bir orduyu rahatlıkla savuşturabilirsiniz.(Yüksek yer hizası olmadığı taktirde)
Taktiksel Avantaj
Darboğazınıza yakın bir noktaya detection özelliği olan bir bina (Bkz: Photon Cannon,Missile Turret,Spore Crawler) ekleyerek veya detection özelliği olan bir üniteyi yakınlarda bulundurarak (Bkz: Raven,Observer,Overseer) Cloaked yada Burrowed ünitelerden gelen saldırıları savuşturabilirsiniz.
Doğal Darboğaz
Herhangi bir dar yol yada kapalı bir alan içerisinde üniteler sıkıştığı ve efektif olarak saldıramadığı sürece bir darboğaz sayılabilir, Çoğu haritada üssün yanındaki olası 2. üs(Natural Expansion)’da da darboğazlar bulunur. Ayrıca Incineration Zone ve Kulas Ravine gibi haritalar birden çok darboğaza sahiptir ve genellikle oyuncular ordularını bu darboğazlar çevresine yerleştirmeye çalışacaktır. Bu pozisyon hazırlığı daha küçük orduların kat kat daha büyük orduları rahatlıkla yenmesini sağlayacaktır.Bu konuda Menzili diğerinden üstün olan kazanacaktır.
Yapay Darboğazlar
Bir yapay darboğaz binalardan veya force fieldlardan oluşan, oyuncuların kendi avantajlarını yükseltmek için yarattıkları darboğazlardır.
Protoss
Binalar
Protosslar binaları kullanarak zaten yeterince dar olan darboğazları 1 2 kare kalana kadar daraltabilir. Bu genellikle Zergling ve Hellion, gibi hızlı ünitelere karşı uygulanır. Hold position komutundaki Zealotlar, duvarı oyuncunun istediği zaman açıp kendi ünitelerini geçirmesine yada diğer oyuncunun melee ünitelerinin önce Zealot’u öldürmek zorunda bırakılması için kullanılabilir. Photon Cannonlar bazen bu darboğaza eklenerek melee ve kısa menzilli ünitelerin yenilmesinde yardımcı olarak kullanılabilir. Bazı durumlarda (ilkGateway henüz tamamlanmadığı durumlar gibi), Protosslar Pylonlar ile duvarı tamamen tıkayabilir, daha sonra güvende olduğunda bu pylonu iptal ederek yada yok ederek ünitelerini base’inden çıkarabilir.
Pylonlarla karışık olarak cannonlar düşman üssünde saldırgan bir duvar örmek içinde kullanılabilir.
Force fieldlar
Protosslar Sentry adı verilen ünitenin force field özelliği ile yapay darboğazlar oluşturabilir. Bu neredeyse bütün protoss stratejilerinde kullanılan önemli bir unsurdur.
Terran
Terran oyuncuları ise duvar örmekte en serbest olan ırkı kontrol etmektedir, çünkü Terran ırkı binaları havalandırıp Supply Depotları Lower özelliği ile üzerinden ünite geçebilecek hale getirebilir. bir Terran oyuncusu darboğazın boyutunu tamamen kontrol edebilir ve darboğazları istediği kompozisyonu kullanarak kapatabilir. Siege Tank’ler ise bu duvarların savunulmasında ve kontrolünde uzun menzilleri sayesinde büyük rol oynarlar.
Zerg
Zerg ise darboğaz kontrolünde ve duvar yaratmadaki en aciz ırktır Zerg oyuncuları normalde darboğazları Roach ve Queen gibi ucuz ve dayanıklı ünitelerle kontrol eder.
Lost Temple gibi haritalarda, Zerg oyuncuları Spine Crawler’larını ve Evolution Chamber’larını darboğazları etraflarında konuşlandırıp düşman ünitelerini bu binalar etrafında gezindirmeyi severler.
Infestor ünitesinin Fungal Growth özelliği düşman ünitelerinin hareket kabiliyetini ellerinden geçici bir süreliğine alabildiği için, Zerg oyuncuları bu özelliği darboğazlarında force field’a benzer bir şekilde kullanıp ünite yerleşimlerini gelen saldırılara göre ayarlayabilirler.