IMLEGEND
Aileden
Tutmak
Tanım
Tutmak (Contain etmek) , birimleri ve / ya da binaları , rakibi bir yerden (genelde rakibin ana ya da doğal üssünden ) dışarı çıkmak için kötü şartlarda savaşmaya mecbur bırakacak bir şekilde yerleştirmeyi içeren bir taktiktir . Bir tutuş , dar bir geçitte bir konkav (hilal taktiği) oluşturmaktan sabit savunma ve yapay dar boğazlar oluşturmaya kadar çeşitli şekillerde yapılabilir.
Stratejik Avantaj
Tutuşun asıl amacı harita kontrolü sağlamaktır . Başarıldığı zaman , tutuşu yapan oyuncu kendi üssüne saldırı tehdidi olmaksızın yeni üsler alabilir . Rakip kendi üssünde etkili bir şekilde kıstırıldığı için , rakibin yeni üs alması gecikecek ve bu oyuncuya ekonomik bir avantaj sağlayacaktır .
[TABLE="class: grid, width: 320"]
[TR]
[TD="align: center"]Contain[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]
[/TR]
[TR]
[TD="align: left"]Protoss contain using Sentries and Stalkers[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: left"]Karşılaşma: Hepsi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: left"]Tip: Açılış[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Tutuşu Kırmak
Tutuşu kırmak için dar boğazdan orduyu sürmek her ne kadar mümkün olsa da tavsiye edilmez . Tutuşun yapılış şekli nedeniyle , çatışmaya girmek , tutuşu yapan oyuncu için neredeyse her zaman avantaj (dar boğazlar , birimlerin konumlanması gibi ) sağlayacaktır . Mümkünse , tutuşu zararsız kılacak başka yöntemlerle üsten çıkılmalıdır . Olası çıkış yolları şu şekilde özetlenebilir :
- Medivac
- Nydus Worm
- Ventral Sacs
- Warp Prism
- Mass Recall
- Pylon ya da Warp Prism’den ışınlanmak
Irklara göre Genel Tutma Yöntemleri
[RESIZE=900]
Terran tutuşu
Teknik olarak tutma işlemi herhangi bir birimle yapılabilir . Ancak genel olarak aşağıdaki yöntemler kullanılır .
Protoss
- Photon Cannon tutuşu
- Sentry tutuşu (rampaya Force Field atarak)
- Bunker tutuşu
- Siege Tank tutuşu
Zerg
- Spine Crawler tutuşu (Proxy Hatch , creep tümörü ya da Overlord ile creep üreterek)