IMLEGEND
Aileden
Parişler ve Başkentler
Genel Bakış
Dört tür başkent bulunur: Pariş, Vilayet, Eyalet ve Ülke. Pariş Başkentinin ana rolü, parişte bulunan tüm Köyleri geliştirmektir. Pariş Kalesi ayrıca Delegenin başkenti korumasını veya diğer parişlere, AI'ya ve düşman köylere saldırmasını sağlar. Vilayet, eyalet ve ülke başkentleri, pariş köyleri için üretim-geliştirme binaları (Bahçe İşçileri Loncası, vb.) dışında pariş başkentleriyle aynı işlevlere sahiptir Ancak, lider konumda olan oyuncuya normalden çok daha büyük boyutlarda ekstra bir ordu sağlarlar.
Ekranın üstündeki gri açılır menüde oyuncular delegesi oldukları herhangi bir başkentin adının yanında bir yıldız (*) simgesi görür. Bir pariş içinde köy sahibi olanlar, parişin kale, pariş merkezi ve ordu ekranlarını görüntüleyebilir.
Delege, pariş başkenti içinde genellikle pariş içindeki tüm köylerin üretimini arttırmayı hedefleyen çeşitli binalar inşa etmekle sorumludur. Pariş içindeki tüm köyler, elde ettikleri çıkar ve faydaları en yükseğe çıkarmak için başkent binalarını geliştirmeye katkı yapmalıdır. Birçok pariş merkezi binası inşa edilebilmek için en az bir flama gerektirdiğinden Pariş Flamalarınızı korumak son derece önemlidir. Delege ayrıca pariş başkenti kalesi ve birlikleri oluşturmak ve korumakla sorumludur.
[TABLE="class: grid, width: 450"]
[TR]
[TD="align: center"]
[TD="align: center"]
[TD="align: center"]
[TD="align: center"]
[/TR]
[TR]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2"]Pariş Başkenti[/TH]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2"]Vilayet Başkenti[/TH]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2"]Eyalet Başkenti[/TH]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2"]Ülke Başkenti[/TH]
[/TR]
[/TABLE]
Flamalar
Bir başkent merkezine bina inşa etmek için flama gereklidir. Her bir başkent her 18 ila 36 saatte bir (1) flama üretir. Flamalar, saldırı yoluyla diğer başkentler tarafından çalınabilir. Bir pariş üyesi başka bir başkente saldırırsa flama, köy sahibinin bulunduğu parişe geçer. Vilayet, eyalet veülke başkentleri yalnızca başkent ordularını kullanarak flama çalabilir.
İPUCU: Flama çalmanız halinde büyük ihtimalle bir geri tepmeyle karşılacağınızı unutmayın. En azından diğer liderler, yaptığınız hareket karşılığında bir telafi arama yoluna gidecektir.
İPUCU: Flamaların parişinizin içinde bina yapmaya faydalı olmasının yanı sıra, flama çalmanın diğer başkentlerin zenginleşmesini de aksatacağını unutmayın.
Oylama
Başkent Oylaması
Oy kullanabilmek için en az 4. Mertebe (Andaval) olmalısınız. Tüm köy sahipleri köy başına günlük üç (3) oy hakkına sahiptir. Yalnızca 6. Mertebe (Köylü) ve üzeri köy sahipleri pariş delegesi olarak seçilebilir. Vilayet, eyalet ve ulusal seçimlerde oy kullanabilmek için, pozisyona aday olabilecek mertebede bulunmanız gereklidir.
[TABLE="class: grid, width: 400"]
[TR]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2, align: left"]Başkent Tipi[/TH]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2, align: left"]Liderin Unvanı[/TH]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2, align: left"]Kimler Lidere Oy Verebilir[/TH]
[/TR]
[TR]
[TD]Pariş[/TD]
[TD]Delege[/TD]
[TD]Pariş üyeleri[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Vilayet[/TD]
[TD]Şerif[/TD]
[TD]O vilayetin pariş liderleri (delegeleri)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Eyalet[/TD]
[TD]Vali[/TD]
[TD]O eyaletin vilayet liderleri (şerifleri)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ülke[/TD]
[TD]Kral[/TD]
[TD]O ülkenin eyalet liderleri (valileri)[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
- Bir parişe delege olabilmek için pariş içinde bir köye sahip olmalı ve 6. Mertebe (Köylü) ve üzerinde olmanın yanı sıra seçimlerde en fazla oyu almalısınız.
- Bir vilayete delege olabilmek için o vilayet içinde bir parişin lideri olmalı ve 16. Mertebe (Şövalye) ve üzerinde olmanın yanı sıra seçimlerde en fazla oyu almalısınız.
- Bir eyalete vali olabilmek için o eyalet içinde bir vilayetin lideri olmalı ve 18. Mertebe (Vikont) ve üzerinde olmanın yanı sıra seçimlerde en fazla oyu almalısınız.
- Bir ülkeye kral olabilmek için o ülke içinde bir eyaletin lideri olmalı ve 20. Mertebe (Marki) ve üzerinde olmanın yanı sıra seçimlerde en fazla oyu almalısınız.
İPUCU: Liderler ayrıca Haneleri için değerli Şan puanları toplar.
İPUCU: Yeni pariş Delegeleri için bu sayfayı okumak faydalı olacaktır: "İyi Bir Delegede Olması Gereken Özellikler Nelerdir?" bölümünde yer alanlar delegelerin parişlerinin iyiliği için doğru yolda ilerlemelerini sağlayacak bilgiler sunmaktadır.
Vergiler
Tüm merkezler kendine tabi olan alt birimlerden vergi toplayabilir. Bu şu şekilde işler...
[TABLE="class: grid, width: 250"]
[TR]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2, align: left"]Köy/Merkez Çeşidi[/TH]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2, align: left"]Şuraya vergi öder...[/TH]
[/TR]
[TR]
[TD]Köyler[/TD]
[TD]Pariş Merkezi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pariş Merkezi[/TD]
[TD]Vilayet Merkezi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Vilayet Merkezi[/TD]
[TD]Eyalet Merkezi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Eyalet Merkezi[/TD]
[TD]Ülke Merkezi[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Vergi seviyesi merkez yöneticisi tarafından belirlenir. Merkeze tabi olan her bir birim kendi merkezine günde 1 kez vergi ödemek zorundadır. Köyler sadece sahipleri mertebe 5 (Serf) ya da üzeriyse vergi öderler.
Duyurular
Bir Duyuru, haftada bir kez Delegeler, Şerifler, Valiler veya Krallar tarafından yapılabilir. Bir duyuru yollayabilmek için oyuncunun Pariş, Vilayet, Eyalet veya Ülke Başkenti'nin lideri olması gereklidir. Oylama sonucunda lider olduktan sonra oyuncular Parişlerinin üyelerine bir duyuru gönderebilir.
Bir Duyuru gönderebilmek için liderin Oylama ekranına gittikten sonra sağ üst köşedeki "Duyuru Gönder" düğmesine tıklaması gereklidir.
Bu mesaj, bir bildiri rolündedir ve alıcı kullanıcılar tarafından yanıtlanamaz. Duyurular yalnızca haftada bir kez Başkent Liderleri tarafından yapılabilir.
Başkent Merkezi
Başkent Merkezine Bağışlar
Başkent Merkezi
Pariş başkentinin merkezi, delegenin başkenti koruyabilmek ve pariş içindeki köylerin etkinliğini yükseltebilmek amacıyla binalar inşa etmesini sağlar. Bu binaları inşa etmek için altın ve (genellikle) flama gerekir.
Başkent Binalarının çeşitli rolleri bulunur:
- Askeri - kale savunmasını etkiler
- Kaynak ve gıda üretimi - tüm pariş köylerinin üretkenliğine katkı sağlar
- İnanç - tüm pariş köylerine katkı sağlar
- Onur-popülarite - tüm pariş köylerine katkı sağlar
- ekranın üstündeki gri açılır menüden başkenti seçin
- harita ekranında başkentin üzerindeki kalkan simgesine tıklayıp araç çubuğundan (köy sekmenizin yanında) pariş sekmesini (kule minaresi olan simge) seçin.
- köy ekranınızdayken araç çubuğundan pariş sekmesine tıklayın
Başkent lideri dilediği anda dilediği geliştirilebilir binayı silebilir, ancak art arda bina silerken aralarda bir gecikme olacaktır. Bina silinse de, binanın etkileri aynen kalır. Bu durumun tek olumsuz yanı, binanın daha fazla kaynak bağışlayarak geliştirilebilir olmayışıdır. Binayı daha fazla geliştirmeye devam etmek için binanın tekrar inşa edilmesi gereklidir. Herhangi bir binayı silmek binayı inşa etmek için kullanılan kaynakları geri getirmez. Heykeller ve Hanlar gibi geliştirilemeyen binalar, bir kez inşa edildikten sonra silinemez.
Başkent Merkezi Binaları
[TABLE="class: grid, width: 350, align: left"]
[TR]
[TD="align: center"]
[TD="align: center"]
[TD="align: center"]
[TD="align: center"]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Kale Yapıları[/TD]
[TD="align: center"]Ordu Yapıları[/TD]
[TD="align: center"]Medeni Yapılar[/TD]
[TD="align: center"]Loncalar[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Başkent Kalesi
Başkent kalesi, bir oyuncunun köy kalesiyle aynı biçimde kurulur. Tüm savunma yapıları aynıdır ve aynı şekilde inşa edilir. Ancak, daha gelişmiş savunma yapılarına erişebilmek için başkent merkezine Mimarlar Loncası ve Taret Tesisi gibi binalar inşa edilmelidir.
Kale savunma araçları inşa edebilmek için gerekli kaynaklar, başkent hazinesinde saklanan, vergilerle toplanan altınlar kullanılarak başkent pazarından satın alınabilir. Ayrıca, aynı köyler arasında ticaret gibi çalışan Ticaret ekranı ( Mal borsası ekranı değil) kullanılarak parişe oyuncular tarafından kaynak bağışlanabilir.
Başkente uygun ordu binası dikildikten sonra başkent lideri savunma birlikleri görevlendirebilir. Oyuncular ayrıca kendi köylerinden birlik bağışlayabilir.
Kale Binaları
[TABLE="class: grid, width: 350, align: left"]
[TR]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Birlikler[/TD]
[TD]Tahta Yapılar[/TD]
[TD]Taş Yapılar[/TD]
[TD]Savunma Yapıları[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Başkent Birlik Sınırları
Her bir başkentin kurabileceği birlik sayısı, başkent merkezinin içine inşa edilebilen kışla sayısına bağlıdır.
[TABLE="class: grid, width: 450, align: left"]
[TR]
[TD="align: center"]
[TD="align: center"]
[TD="align: center"]
[TD="align: center"]
[/TR]
[TR]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Pariş Başkenti
500 Birlik[/TH]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Vilayet Başkenti
600 Birlik[/TH]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Eyalet Başkenti
750 Birlik[/TH]
[TH="class: wikitable, bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Ülke Başkenti
900 Birlik[/TH]
[/TR]
[/TABLE]
Pariş Duvarları/Duyuru Panoları
Pariş duvarları/duyuru panoları, parişinizde meydana gelen en son olayların tümünü öğrenebileceğiniz yerdir. Burada ayrıca oyuncular birbirlerine kısa yorumlar gönderebilir. Varsayılan olarak ekranın üzerindeki ana arayüzden parişsekmesini tıklamak sizi pariş duvarına götürecektir.
Geri dönmek için arayüzün altındaki gri araç çubuğundan i sekmesine tıklayın.