• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Team Fortress 2 (TF2) Medic Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

MEDIC

Hem public hem competitive oynun bel kemiği olan klasımız, Medic‘e geldi sıra. Her zamanki gibi genel özelliklerini vererek başlayalım:

  • 150 canı vardır. Hızı %107'dir, en hızlı 2. karakterdir.(pyro, engineer, sniper ve spy’ı %100 sayarsak)
  • İğne atan bir silaha sahip olmakla birlikte aslında en etkili silahı Medigun/Kritzkrieg, yani can veren silahlarıdır. Medic zamanının %95'ini heal silahları ile geçirir.
  • En büyük özelliklerinden biri Über‘dir ve çoğu zaman oynun kaderini belirler.
  • Canı saniye başına kendi kendine dolar.
  • Korunmak için özellikle public’te Heavy gibi klasların yanında durur. Ancak her Medic önce kendi kendisinin koruyucusudur, dodge kabiliyetinin üstün olması gerekir.
6ScXB4PH.jpg


6v6'da genelde kullanılan silahları:

  1. Syringe Gun(Şırınga Silahı)
  2. Medigun(Sıhhilah) veya Kritzkrieg
  3. Übersaw(Übertestere)
Görevlerinden ve oynama şeklinden madde madde bahsedelim:

  • Medic’in ölü olması takımı için çok zor bir durumdur.
  • Ölmemek için takım arkadaşlarının korumasına ihtiyacı vardır ve en önemli klastır.
  • En önemli görevi tabi ki takım arkadaşlarının ölmemesini sağlamak, hepsini overheallı(bufflı) yapmaktır.
  • Asla boş durmaz, sürekli can verir ve über doldurur.
  • Yalnız kalmadığı sürece genelde hasar verici silahlarını kullanmaz.
Daha raund başlar başlamaz Medic için görev çanları çalar. Raund başı jumplarını yapan takım arkadaşlarına can vermek zorundadır. Hemen bununla ilgili bir video izleyelim:


Medic deyince devreye Über kullanımı, Über üstünlüğü gibi konular da girer. Medic’in bunların hepsine hakim olması gerekmektedir.

Über: Medic’in can veren silahının şarjı %100 olduğunda aktive edilebilen(popping de denebiliyor. Örn: “They popped über.“) ve hem Medic’e hem de can verdiği kişiye belli bir özellik veren kısa sürelik(max. 10 saniye) bir kabiliyet. Bunu bilmeyenimiz zaten yok. Asıl sorun kullanım yeri ve zamanı:

  • Übersiz atak yapmak, yerleşmiş savunmayı bozmak ve point almak çok zordur. Bu nedenle büyük rushlar öncesi her iki takım da überini doldurmak için uğraşır.
  • Böyle bir durumda überin basılma zamanı ise: karşılaşılan bir sticky tuzağında, birinin canı ölmeye yaklaştığında veya karşı takım über basıp üstünüze geldiği zaman basılır. En kritik noktaya kadar beklenmesinin sebebi ise geç über basanın her zaman daha avantajlı olmasıdır. Bu sayede sizin überli, karşı tarafın übersiz olduğu zaman dilimi artacaktır ve überli olduğunuz süre içinde büyük hasar verebileceksiniz.
  • Bir kontrol noktasının capture olmasını engellemek, defans yapabilmek için de überi basıp point’e girebilirsiniz.
  • Genel olarak da, Medic veya Medic’i koruyan tek kişi ölmeye yaklaştığında ölmemek için überin basılabileceğini unutmayın.
Über bastıktan sonra kullanmanın da bir yolu yordamı vardır. Über 5 kişiye birden verilmez. Medic’in yanında -Medic’i saymazsak- en fazla 2 veya 3 kişi bir yönden ilerler. Genelde bunlar Demo ve Soldier’dır ve Medic onların durumuna göre switch atarak überi dağıtır, hepsini canlı ve en etkili şekilde tutmaya çalışır. Diğerleri ise -genelde Scoutlar- farklı bir kanattan ilerler. Zaten çok fazla switch attığınızda überin zamanı birkaç saniye azalır.

Über bittikten sonra tüm takımın çapraz ateş ortasında kalakalmaması için überin bitmesine yakın -eğer tam bir temizlik yapamamışsanız- takım biraz geri çekilir.

Konuya biraz mola vermek için, Avrupa ve Amerika’nın en iyi takımlarında oynayan mediclerden Agron, Springer, Pure, Glue, Fragile, Grillz, Buick gibi oyuncuları sergileyenHomocide isimli efsanevi fragmovie’yi paylaşalım:


Über üstünlüğü: Über avantajı da denen bu terim überin yüzdesini ifade etmektedir. Bir takımda über şarjı %100, diğerinde %80 ise aradaki bu küçük fark bile belki hızlı bir atağa kalkıp überini dolduramadan rakip medici öldürebilmek için bir fırsattır. Bu nedenle über avantajı olan takım her zaman daha ofansif düşünür.

Bir medic öldüğünde rakip tarafın medicinde haliyle über avantajı oluyor ve bunu kapatmak için ölen medic doğunca Kritzkrieg‘ı alabiliyor. Bu sayede kendi şarjını 2 kat hızlı dolduruyor ve rakip takımın normal überi dolmadan önce basıp onları öldürebiliyor. Tabi normal şartlar altında da farklı taktikler için kritz kullanılabiliyor. Bunu da hatırlatıp Medic konusuna noktayı koyalım.
 
Geri
Üst