• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Total War: Attila Kingdom of Mercia Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Merhaba arkadaşlar,

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki Empire Total War'dan beri içime sinen bir oyun çıkmadı,içime sinmemesinin nedenini de oyunda Türk unsurunun olmayışına bağlıyordum kendimce.Kendimi bağdaştıracak birşey olmayınca zevk vermiyor diyordum.Attila çıktığında büyük heyecan duymuştum fakat bu sefer oyunun dinamikleri,oynanış şekli,göçebe olma durumu vs. gibi yeni unsurlara alışamamış ve çok kısa zamanda yenilmiştim yapay zekaya.Son DLC ile can sıkıntıma bir çözüm olması ümidiyle yeni bir fırsat tanıdım kendime ve Kingdom of Mercia ile -başlangıç zorluğu kolay olduğu için- bir maceraya giriştim.

Oyuna alışmak açısından çok iyi bir seçenek oldu diyebilirim,Wessex ve Northumbria ile saldırmazlık ve ticaret ant. yapınca küçük devletçikleri kolayca yok edebiliyorsunuz,sonra wessex ve northumbria'yı da aradan çıkarıp bütün adaya hakim olduğunuzda ingiltere kralı oluyorsunuz.ben bu noktaya geldiğimde tur başına gelirim 10 binden fazlaydı,hemen karşı kıyıda Boulogne'da Frenk asiler şehri ele geçirmişti,dayanamayıp saldırdım ve Boulogneyi aldım,sonra Gent ve Ultrech ile eyaletin tamamına hakim oldum.Oradaki ulus zayıf,kolay ele geçirilebiliyor.Bavari Dükalığı deli bir büyüme yapmış Dan'ları yok etmiş sınır komşum olmuştu,ilişkilerimiz çok iyiydi tek sorun Bavari Dükalığının Frenk krallığı ile savaşta olması ve benim gözümün olduğu topraklara göz dikmiş olmasıydı.Ben bu planları yaparken tur geçişinde italyada "Roma Ayrılıkçıları" peydâ oldu ve tur sırası o ulusa geldiğinde oyun çöktü,ne kadar autosave den yüklesem de o ulusa geldiğinde oyun çöktü,bir önceki kayıttan yükledim,elimde Boulogne ve kasamda 500 bin civarı para vardı.kafayı yememek elde değil ama iyi tarafından baktım,Bavari Dükalığından önce Hamburg ve Dan ülkesine kadar gittim.sınırlarımı öncekine nazaran daha da genişletmiş oldum.Sonra Bavari Dükalığına daldım ve bütün eyaletlerini ele geçirdim,haritanın yarısı benim,yarısı diğerlerinindi artık.Fakat turda 4000 vergi aldığım Wessex'den vergi gelirim 1000 lere düşmüştü,çünkü yozlaşma 90% lara varmıştı asker sayımı arttırmadığım halde topraklarıma 7-8 eyaletkattığım halde tur başına 10 bin olan gelirim 2 binin altına düşmüştü,bunu da çözüp aylık gelirimi 40 binlere çıkardım,fakat yine Roma Ayrılıkçıları peydâ oldu ve oyun çöktü,şimdi tekrar önceki kayıttan (40 tur önce) başlatıp Sicilya Boyuna dalacam ki Roma Ayrılıkçıları çıkamasın buraya kadar rehber değildi,neler yaşadığımı özetleyip nasıl tecrübe edindiğimi anlamanız için yazdım. Rehber kısmı aşağıda.

Komşu komşu huuu ....

Bazı yapılar bulunduğu eyalete etki ederken,bazı yapılar hem kendi eyaletine hem de komşu eyaletlere etki eder.Mesela bir bölgeye Kilise yaptığınızda bunun etkisi bölgeye ve eyalete olur,ancak bir Hastahane yaptığınızda bölgeye,eyalete ve komşu eyaletlerdeki tüm bölgelere etkisi olur.Bu sebeple en çok komşusu olan ve genellikle ortadaki eyaletinize hastahane yapın,böylece en az 3 eyaletinizde sağlık 8 olur,maden kaynağınız varsa rahatlıkla çıkarabilirsiniz,yoksa da maden ocağı kurarak şehrinize 400 zenginlik kazandırabilirsiniz.

Yine eyalet başkentinize Kilise şehri kurarsanız komşu eyaletlere de dini yayma ve asayiş etkileri olur,eğer çok dinli bir bölgedeyseniz ve bu yüzden asayiş problemi yaşamak istemiyorsanız ortadaki eyalete kilise şehri kurmanızda fayda var. Hastahane zaten kilise şehrinde inşa edilebiliyor.

Yık-yap tekrar yık-yap

Oyunda 3 büyük şehir seçeneği ve 2 küçük şehir seçeneği mevcut.küçük şehirlerde Ticaret Kasabası gelir açısından etkiliyken,Malikane tarım ve çiftçiliğe bonus veriyor. asıl mesele büyük şehir seçiminde,büyük şehrinizde hangi türü seçtiğiniz,o şehre yapabileceğiniz binaları etkiliyor.aklımda kaldığınca şöyle izah edebilirim;

Kilise şehrine yapılabilecek özel binalar

Hastahane -------- 2 seviyedir,1. seviyede 4 sağlık ikinci seviyede 8 sağlık verir.kendi eyaletinden başka komşu eyaletlere de aynı oranda sağlık verir.

Kilise okulu-------- araştırma oranını arttırır,imperium puanı verir,tercihen 1 tane yapılması yeterlidir.

Ayrıca kilise şehrinin eyalete ve komşu eyaletlere etkilerini de unutmamak lazım.

Ticaret şehrine yapılabilecek özel binalar

Şarap Tüccarı-------- diğer şehirlerde 1 seviye yapılabilirken bu şehirde 3. seviyeye kadar çıkabilir. 400 gelir sağlar büyümeye etki eder.

Kuyumcu------------diğer şehirlerde 1 seviye yapılabilirken bu şehirde 3. seviyeye kadar çıkabilir. 600 gelir sağlar bakımsızlık puanı 6

Gıda Tüccarı---------diğer şehirlerde 1 seviye yapılabilirken bu şehirde 3. seviyeye kadar çıkabilir. 200 gelir sağlar 55 gıda getirisi vardır büyümeye etki eder. Özellikle Verimsiz eyaletlerde can simididir,verimli eyaletlerde yerine başka bina yapılabilir.

Kale Şehrine yapılabilecek özel binalar

Yazıhane---------- Yalnızca kale şehrine inşaa edilebilir. 300 gelir sağlar.imperium puanı verir.

Darphane--------- Yalnızca kale şehrine inşaa edilebilir. eyalette ve komşu eyalette bulunan bütün binaların gelirine 20% etki eder. ekonomi için arap sermayesi gibidir.

Yumruk Dövüşleri-----Yalnızca kale şehrine inşaa edilebilir. imperium puanı verir, yetiştirilen birimlere 2 tecrübe puanı verir. 6 asayiş puanı verir.

Barracks------------- Diğer şehirlerde 2. seviyeye kadar yapılabilirken bu şehirde 3. seviyeye çıkarılabilir.

Galeri ------------- ilk etapta akla resim galerisini getirsede mahkemenin ilk versiyonudur.Yozlaşmayı düşürür.Sınırlarınız genişlediğinde elzem olan yapıdır.yukarıda özetlediğim macerada 2 binin altına düşen geliri 40 bine çıkarmanın yolu,90% lara varan yozlaşmayı "Galeri" inşaa etmek ve 50% nin altına düşürmekten geçiyor. (bazı eyaletlerde 30% lara kadar) tabi "Galeri" yapının 1. seviyesinin adı, son seviyede Mahkeme Salonu oluyordu sanırım.

Bu durumda ideal bir şehir

- Hastahane/Darphane
- Mahkeme Salonu
- Kuyumcu
- Şarap Tüccarı/Gıda Tüccarı
- Barracks

şeklinde oluyor bence.ancak bunları bir araya getirmek kolay değil.öncelikle para biriktirmeniz lazım ve iyi bir planlama ile bütün eyaletlerinize etki edecek şekilde stratejik seçimler yapmanız gerek.Özellikle yozlaşma arttığında Gıda durumuna göre gıda tüccarının yerine,yahut şarap tüccarının yerine mahkeme binası yapmak elzem olacak.ama size peşinen formülü veriyorum,bu şekilde yerleşim yaparsanız sınırlarınız genişlese de gelir kaybınız fazla olmaz,yeni eyaletlerde de benzer yapıyı oluşturmalısınız tabi.

Peki bunu nasıl yapacağız?

Boşuna yık-yap tekrar yık-yap demedik,öncelikle şunu hatırlatayım her şehir 3 seviye,yani kilise şehri 3 seviye,kale şehri 3 seviye,ticaret şehri 3 seviye.bunları 3 seviyeye çıkaracak teknolojiyi araştırmalısınız.sınırlarınızı geişletmeden önce teknolojide ilerlemeniz ve kasanızı doldurmanız lazım.sonrasında elinizdeki şehre göre yapıları değiştirebilirsiniz.

Örneğin;

Mercia krallığının elindeki eyalet Mercia komşuları ise Wessex,Wales,Northumbria yani mercia eyaletine yapacağım Hastahane,Darphane,Mahkeme binaları diğer 3 eyalete de etki edecektir.oyunun başlangıcında eyalet başkentimizde Kilise şehri mevcut, gerekli teknolojileri araştırıp Kilise şehrini 3 seviyeye getirerek Hastanemizi de son seviyeye çıkardıktan sonra,kilise şehrini Kale şehrine dönüştürüyoruz.Bunun için hem para hem vakit gerekli,kale şehri olduktan sonra varsa barracks'ı 3. seviye yapıyoruz,Galeri ve darphane inşa ediyoruz.bunlar da son seviyeye kadar inşaa edildikten sonra kale şehrini ticaret şehrine dönüştürüyoruz.şimdi de kuyumcu ve şarap tüccarı yapılarını son seviyeye çıkarabiliriz.

böylece merkezdeki eyalette Hastahane-Mahkeme-Darphane inşa ederek diğer 3 eyalette sağlığı ve geliri arttırırken yozlaşmayı düşürüyoruz.sınırlarınız genişledikçe her eyalete mahkeme yapmanız gerekecektir.başta buna göre planlama yaparsanız ilerde para ve zamandan kârınız olur.

ve tabiki yönetim ekranında sağdaki yetkili ağacını dolduruyoruz.Müthiş etkisi var,hem dürüstlüğe hem asayişe hem vergi gelirine.özellikle vergi gelirini 5% arttıran bir mevki var Mercia Krallığı için,Saray Mihmandarı gibi bişeydi sanırım üstten üçüncü mevki.hakimiyet dengeli olsun,hakimiyetiniz arttıkça yozlaşma artıyor.ben sırf onun için kontrol kaybetme pahasına evliliklere ses çıkarmıyorum.belli aralıkta tutuyorum.Hakimiyet düştükçe orduların dürüstlüğü düşüyor,sıkıntı çekiyorsunuz,hakimiyet arttıkça yozlaşma artıyor geliriniz düşüyor,en iyisi dengede tutmak.

Ben şehir yağmalamadım hep yerleştiğim için,Mercia krallığı savaş sonrası merhamet puanına sahip,diğer uluslardan daha fazla asker katıyor esirlerden,böylece ordularım savaştan sonra bile full kalabiliyordu.bunun çok yardımı oluyor,durmadan ilerleyebiliyorsunuz.yönettiğiniz ulusun bonuz puanlarını iyi belleyip ona göre hareket etmek lazım.Mesela iyi fidye alıyor olsaydım esirleri satardım.

orduların dürüstlüğü düşüşteyse Tahkimat kurdurmakta yarar var,4 puan arttırıyor dürüstlüğü.valiler puan kazandığında vergi oranını arttıran özelliği geliştirin.yardımcı olarak da yozlaşmayı düşüren karakterlerden atayın,bizans döneği falan diyo ya onun gibi karakterlerden.

bazı uluslara ticaret ant. teklifi yapınca kabul etmiyor,saldırmazlık ant. teklifini kabul ediyor fakat sonrasında ticaret teklifini yine kabul etmiyor.o yüzden ilk teklifi saldırmazlık ve ticaret olarak yapın.kabul ederse şansınıza etmezse saldırmazlık teklif edin,ilişkileriniz geliştikçe ticaret teklifinizi de kabul eder hale gelir.ilişkileriniz ne kadar kötüye de gitse -ki sicilya boyu ile saldırmazlık ve ticaret ant. var ilişki durumumuz -350 lerde olmasına rağmen ant. bozmuyor. Önceki oyunlara nazaran en güzel değişim bu olmuş gibi.neydi o İrana para ver ticaret ant. yap ertesi tur limanımı işgal etsin benzer saçmalıklar olmuyor.

Alıntıdır.
 
Geri
Üst