IMLEGEND
Aileden
3 çeşit mümessilimiz mevcut:
1. Mevkidar
2. Şampiyon
3. Casus
Her birini tek tek incelemeden önce basit vazifelerinden ve özelliklerinden bahsetmek istiyorum.
Ajanlar 3 farklı vazifede kullanılabilir.
1. Düşmanınıza çeşitli sabotajlar, suikast yapmak ve rakip ajanları size bağlı hale getirmek,
Düşman şehrine sağ tıklayarak çeşitli sabotajlar yapabilirsiniz. Her bir mümessil türü için farklılık göstermektedir.
Casuslar 3 çeşit sabotajda bulunabilirler. Sırasıyla:
1. Incisest Unrest. (Huzursuzluk çıkarma): Casusun rütbesine göre 20-60 puan arası şehirde asayiş düşürülebilir. Tek tur için geçerlidir.
2. Poison Wells. (Su kaynaklarının zehirleme) : Casusun rütbesine göre şehrin garnizon askerlerinin kayıp vermesi sağlanır.
3. Commit Arson. (Kundaklama): Şehirdeki bir binanın kundaklanması.
Mevkidarların sabotajları:
1. Spreads Cultural Tension (Kültürel Huzursuzluk): Eğer o şehirde farklı bir kültür varsa, bundan doğan asayişi (casusun rütbesine göre değişmek kaydıyla) düşürür. Şehirde farklı bir kültür yoksa (mevkidarın sahip olduğu) sadece inşaatları bir yıl duraksatır.
2. Buy-off Merchants (Tüccarları satın alma): Şehirdeki yerel ticarete dayalı ekonomide düşüş olmasını sağlar.
3. Cultural Propaganda. (Kültür propagandası) Adından da anlaşılabileceği gibi zorla o eyaleti sizin kültürünüze geçmeye zorlar. Zaten sizin kültürünüz hakimse etkisi olmaz.
Şampiyon sabotajları:
1. Rally Slaves (Köleleri çağırma): Eyaletlerdeki köle varlığından doğan huzursuzluğu artırır. Eyalette köle yoksa etkisizdir.
2. Raid. (Yağma) : Şehirdeki tüm binalara hasar verir ve inşaat sürelerini uzatır. Şehirdeki köle nüfusunu düşürür. (En gıcık sabotajdır)
3. Assault Garrison. (Garnizona saldırı): Şehirdeki bir garnizon birliğine kayıp verdirir. Bence gereksizdir.
Bu sabotaj türlerinin tamamının başarılı olabilmesi eyaletteki ajan güvenliği ve ajanlarınızın rütbelerine göre değişiklik gösterecektir.
Başarılı olan her sabotaj, o şehirdeki inşaatları bir yıl duraklatır. 2 turluk bir tapınak binasının 10 yılda tamamlanabilecek olması bundandır. Buna karşılık binayı geri alıp baştan yapmak akıllıca olacaktır. Bu sabotajları gerçekleştirmek, onlarla olan diplomatik ilişkilerinize çok ağır darbe vuracaktır.
Sabotajların bir diğer özelliğiyse başarılı olunduğunda düşman şehrinin ya da ordusunun işlevine engel olmasıdır. Mesela düşman ordusuna sabotaj yaparsanız, o ordu ya 1 yıl süreyle hareket edemez ya da hareket hızının yarısı kadar hareket edebilir.
Şehre yaptığınız başarılı sabotajların sonucunda o şehirdeki binaların yapım süresi 1 yıl uzar. Her sabotajda 1 yıl uzadığını düşünürsek yapacağımız 1 yağma ve 3 sabotaj ile düşmanın 2 turda yapacağı binayı 6 turda yapmasını sağlayabiliriz. Ai sizin kadar akıllı değil. Binayı geri alıp baştan yapmaz. Ama sizin başınıza gelirse beklemeyin. Binayı tıklayıp geri alın ve baştan yapın.
Suikast ve taraf değiştirme özelliklerini tek tek açıklamak istemiyorum. Sonuç olarak tüm mümessillerimiz aynı şeyi yapıyor. Örneğin Mevkidarlarımız suikast kiralayarak bu işi yaparken şampiyonumuz teke tek düello ile yapıyor. (Sonuçta suikast nesini açıklayayım)
Taraf değiştirme benim favorimdir. Tüm ajanlarımın yeteneklerini buna göre seçerim. Düşman Mümessillerinin sizin tarafınıza geçmesini sağlıyorsunuz. Başaramazsanız üç seçenek çıkıyor.
Manipulation Failed: (Taraf değiştirme başarısız): Hiç bir şekilde kazanç yok.
Enemy agent hindered: (Düşman ajanı alıkonuldu): Düşman mümessili sabotaj veya suikast yapamaz ve kıpırdayamaz ancak konuşlandırma veya kültürel propaganda işlemleri devam eder.
Opportune Failed: (Şans yitirildi): Bunda bazen işlemi tekrar edebiliyorken bazen edemiyoruz.
2. Şehirlerinizi (eyaletinizi) düşman ajanlarına karşı güvenli hale getirmek ve eyaletimizin ekonomi ve asayişine yardım etmek. Ya da tam tersi, düşman eyaletlerinin ekonomilerine ve asayişlerine darbe indirmek. Eğer rakip eyaletlere konuşlandırma işlemi gerçekleştirilirse herhangi bir diplomatik yaptırımı olmaz. Ancak sabotaj yapılırsa bu diğer devletle diplomatik ilişkilere zarar verecektir.
Resimde daire içerisine aldığım yeri eyaletiniz ya da düşman bölgesi içerisinde tıklayıp aktif hale getirirseniz ajan o bölgede çalışmaya başlayacaktır. Ajanı oraya ilk diktiğinizde hareketini kaybeder. Bir sonraki yılda eğer hareket ettirirseniz yaptığı işleri bırakacaktır. Bunu yapmamız ne işe yarayacak derseniz bence ajanların en büyük işleri bunlardır. Bununla birlikte bir bölgede sürekli görev yapan mümessilleriniz yıllık belirli bir deneyim kazanıp rütbe atlayacaklar ve bize daha faydalı olacaklardır.
Mevkidarlarımızı kendi eyaletimize diktiğimizde yeteneği ve rütbesi oranında kültürün değişmesinde ve aynı zamanda eyaletteki vergi oranlarının artılılmasında etkili olacaklardır. Vergi bozukluğunu düşürmekten tutun da binaların getirdiği gelirlerin artırılmasına kadar her türlü işi yürüteceklerdir. Bir Mevkidar bir eyaletin gelirini 200-2000 arası artırabilir. Bir diğer önemli vazifeleri de düşmanınızın Mevkidar sınıfı ajanlarının düzenleyeceği sabotajların tespitinde bulunup engel olmalarıdır. Eyalet güvenliğini, eyalet detaylarından görebiliriz. Aşağıdaki resimde kare içine aldığım yerde görebilirsiniz.
Düşman bölgesine mümessilimizi diktiğimizde bu işlerin tam tersini uygulayacaktır.
Casuslarımız genelde güvenlik için iş başında bulunurlar. Eyalet içersinde bir karakter (Mümessil ya da general) varsa bunlara suikast yapımını engelleyebilir. Ayrıca bazı binalarda gelir artışı sağlarken fermanlara bonus getiri ekleyebilirler. Düşmanlarınızın Casus türü mümessillerinin yapacağı sabotajlara karşı eyalet güvenliği sağlarlar.
Şampiyonlar en sevdiklerimdendir. Yeni aldığım bir eyalete Mevkidardan önce bunları yetiştiririm. Askeri cesaretlendirme özelliği sayesinde eyaletin asayişine önemli katkıda bulunurlar. Hiç rütbesi veya şahsi özelliği olmasa da asayişi yükseltecektir. Fermanlar sayesinde bu asayiş puanlarının 15-20 ye çıktığına şahit oldum. Asayişin yanında hepimizin merak ettiği maceracılık özelliği de yine bu "dikme" çalışması ile gerçekleşir. Kendi bölgemizde konuşlandırdığımız Şampiyon sınıfı mümessillerimiz bu bölgede kaldığı sürece yeteneği ölçüsünde "havadan" bize para kazandırır. Finans sekmesinde gelirler bölmesinde diğer kısmında görebiliriz. Şampiyon geliri şeklinde direk olarak belirtmese de.
Diğer taraftan düşman bölgesine diktiğimizde, yağmadan kazanç getirir. Gerilla aktivetileriyle asayişin düşmesini sağlar.
3. Ordularınızı eğitmek, ordunuza yapılacak sabotajları ya da generalinize suikast ihtimallerini azaltmak.
Resimde de görebileceğimiz gibi ajanımızı, ordumuza sağ tıklayıp içeri aldığımızda, ajan orduyla beraber hareket eder. (savaşlarda kullanılamaz. yanlış olmasın)
Mevkidarlarımızı ordumuza dahil edersek özellikleri gereği ordunun bakım masraflarını düşürecektir. Ana özelliği bu olmasına rağmen diğer ajanların özelliklerini de kazanabilir. Şahsi karakteristikleri bu şekilde gelişiyor zaten mümessillerimizin. Ayrıca generalimize ilave otorite özelliği katar efem.
Şampiyonlarımız ordumuzu eğitirler. Birimlerimizin savaşmasalar dahi rütbe kazanmalarını sağlayacaktır. Yine bu mümessiller generalimize savaşçılık özelliği kazandırır.
Casuslarımızın en temel özelliği düşmanların ajanları tarafından ordumuza yapılabilecek sabotajları ve generallerimize yapılacak suikastleri önlemektir.
Yön bulma yetileriyle ordumuzun hızlı hareket etmelerini de sağlayacaktır. Casuslarımız generalimize kurnazlık özelliği ekler.
Maalesef bir orduya sadece bir tane Mümessil konuşlandırabiliyoruz. Buna karşılık eyaletlere birden fazla konuşlandırılabilmektedir. Bu kullanımları düşmanlarınıza yaptığınızda herhangi bir diplomasi zararına uğramıyoruz. (İşte bu yüzden güzel)
Son olarak da ajanlarının yetenek ağaçlarına sıra geldi. Bundan önce yeteneklerle ilgili bilgiler vermek istiyorum.
Ajanların henüz biz onları yetiştirmeden sahip olduğu şahsi yetenekleri vardır. Bunu yetiştirme ekranında, ajanın sağ üst köşesindeki simgeden görebilirsiniz. (Aynı şey ordu yetiştirirken generalinizin üzerinde de vardır, onda yıldızdır.)
Aşağıda bunun resmini görebiliriz.
Ajanımızı ne yönde kullanacaksak ona göre yeteneği olan bir Mümessil yetiştirmek en mantıklısı olacaktır. Mesela eyaletinize konuşlandıracaksınız. Özelliği arasında sivil idare ya da göz boyama şenliklerinde, işte bilmem ne bonusu gibi, özellikler olmasına dikkat ederseniz iyi olur. Unutmayın, bir mümessili hangi görevde kullanırsanız şahsi yetenekleri o zamanla artacak ve gelişecektir.
Bunların yanında tüm Mümessillerde ortak olan yetenekler mevcuttur. Bunlar, Mümessilimiz rütbe atladıkça sizin tercih edeceğiniz yeteneklerdir.
Mümessil türlerine göre yetenek ağaçlarımızın açıklamasına geçelim. Bu özellikler de 3 seviye atlayabilir. Yeteneklerin seviyeleri artırıldığında başarı oranları ve etkileri artış gösterir. Alt yetenek ağaçlarının açılması sizin açtığınız üst rütbelerle mümkün olabiliyor. Tamamını zaten açamıyorsunuz. (Ömrü vefa etmiyor)
Mevkidar (Dignitary):
1. %5 yapılan aktivitelerde başarı.
2. Düşman ajanlarını tespit edebilme. %5 şans.
3. Sefer haritasındaki hareket hızı.
4. İkna ile taraf değiştirme %10 ve Kültürel propaganda +6 etki.
5. Suikastçı kirala %10 ve sivil idare %5.
6. Kızgınlıkla taraf değiştir ve %10, Tüccar satın al -%10 gelir düşürme.
7. Suikast ihanet %10 ve düşman generalinden -2 kurnazlık düşürme (sabotaj).
8. Taraf değiştirme, korkutma %10 ve düşman ordusuna sabotaj, yıkım korkusu %10.
9. Suikast, kışkırtma %10 ve sabotaj kültürel propaganda +6
10. %6 ordu bakım masrafı düşürme ve sabotaj otoritenin kuyusunu kazma %10 başarı.
11. Bozulma (düşman şehrine konuşlandırma) -%5 vergi oranı ve sabotaj kültürel saldırı %+30 asayiş düşürülmesi.
Casus:
1-2-3. özellikler Mevkidar ve Şampiyonda da aynıdır. Konuşlandırma metodu ile orduya ya da eyalette görev yaptıklarında bu temel özellikler güvenlik sağlar. Ya da ordunuzun hızlı hareket etmesini sağlayabilir.
4. Taraf değiştirme, ikna %10 ve Suikast hain ilan etme %10
5.Sabotaj (şehre) Huzursuzluk çıkarma -20 asayiş ve Sabotaj (ordu), emirleri saptırma %10
6.Taraf değiştirme, kızgınlık %10 ve Suikast, zehir %10
7.Konuşlandırma (Ordu) +%6 düşman ajanlarına güvenlik ve konuşlandırma (eyalet) %10 gizli birlik ve ajanların tespiti
8. Taraf değiştirme, tehdit %10 ve Suikast, saklı hançer %10
9. Sabotaj, Kundaklama, binaya verilen hasar artışı ve İkmal hatlarının kesilmesi (sabotaj) düşman birimlerinin 1 seviye ekipman kaybı
10. Sabotaj (ordu) zehir, %+6 ünite kaybı ve Sabotaj (şehir ) zehir, +%6 garnizon asker kaybı
11. Konuşlandırma (eyalet) %10 gizli düşman ordu ve ajanlarının tespiti ve -%6 düşman ajanları tarafından ikna edilip taraf değiştirmesinin önlenmesi
Şampiyon:
4. Taraf değiştirme, ikna %10 ve Sabotaj, köleleri çağırma +10 köle huzursuzluğu
5.Suikast, düello %10 ve Sabotaj, güç gösterisi -%5 moral ve saldırı bonusu
6.Taraf değiştirme, kızgınlık %10 ve Suikast, maharet %10
7. Sabotaj(ordu) taciz, her birim çeşidinin özelliklerinden %10 götürür ve Sabotaj (şehir), yağma binalara verilen hasar artar ve köle nüfusu düşme düzeyi artar
8.Taraf değiştirme, tehdit %10 ve Suikast, kıyım %10
9. Sabotaj(ordu ) devriyeye saldırı, +%10 birim kaybı ve Sabotaj (şehir ), garnizona saldırı +%10 birim kaybı
10.Askeri çağrı (konuşlandırma-eyalet) +2 asayiş ve +%10 maceracılık getirisi
11. Ordu eğitimi (konuşlandırma-ordu) +%30 deneyim (birimlerinize) ve askeri faaliyetten ötürü -2 den -6 ya kadar asayiş düşüşü
Sizin de gördüğünüz gibi her mümessil türünde sadece tek bir yetenek ağacı 3 farklı seviyeye çıkabiliyor. Bunlar da bu mümessillerin niteliğiyle alakalı. Yani bir Mevkidarın otoritesi güçlüyken bir şampiyonun savaşçılığı ve bir ajanın kurnazlığı. Demem o ki rütbe atlayan mümessillerinizin yeteneklerini (benim tavsiyem) bu düzende götürün. Yani Mevkidar otorite, Casusa kurnazlık ve Kahramana savaşçılık özellikleri açın. 3. seviye yeteneklerin açılabilmesi için mümessilinizin 5 rütbe üzeri olması gerekmekte. Aynı zamanda bundan önceki sıralarda yer alan yeteneklerinin de açılması gerekmekte. Yani 10. sıradaki yeteneği açmanız için 8., 11. sıradaki yeteneği açabilmeniz içinse 9. sıradaki yeteneği açmış olmanız gerekmektedir. (Kahraman için)
Ayrıca bunlar dışında mümessilin özellikleri kısmında, solda şahsi özellikler bölümü vardır. Bu özellikler yetiştirme öncesinde var olabildiği gibi, ilerde yapacağı işlerden de şahsi özellikler kazanabilirler. Mesela bir mümessili eyaletinize konuşlandırdınız. Uzun zaman bu görevi icra ettiğinde şahsi özellikleri bu yönde gelişecektir. Mesela göz boyama şenliklerine +6 gıda. Ya da vergi toplama fermanından +%3 vergi. Düşman bölgesinde uzun süre konuşlanmışsa şahsi özellik olarak +10 kültürel etki gibi özellikler kazanacaktır. Ordunuza konuşlandırdığınız bir Kahraman 5-10 yıl içerisinde kazanacağı şahsi özelliklerle ordunuzdaki birimlerin rütbelerini daha hızlı yükseltecektir.