• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Total War: Rome 2 Doğu, Gıda ve Bina Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Doğu kültürününde gıda sorunu yaşıyorsanız bunu binalarla nasıl çözeceğiniz hakkında bir çalışma yapmak istedim. Parantez içinde gösterilen şeyler sırayla: ''1. seviyede verdiği gıda, 2. seviyede verdiği gıda, 3. seviyede verdiği gıda, 4. seviyede verdiği gıda'' şeklindedir.

Gıda Üretilen Yerler

+ Tarım(+3,+6,+9,+15): başlıca gıda kaynaklarından. sadece köylere kurulabiliyor (başkentlere kurulmuyor) sadece sırayla ''Göçebe Ordugahları - Tarla - Sulanmış Tarla - Çiftlik Mülkü'' şeklinde geliştirmeniz halinde gıda alabilirsiniz.

+ Liman(0, +6, +8, +12): 4. seviye sadece başkentlerdeki limanlarda yapılabilmektedir. sadece sırayla ''Liman - Balıkçı Limanı - Balıkçılar Sokağı - Deniz Ürünleri Pazarı'' şeklinde geliştirmeniz halinde gıda alabilirsiniz.

+ Şehir Merkezi(0, +5, +6, +7): sadece başkentlere kurulabilir. sadece sırayla: ''Doğulu Şehir Merkezi - Doğulu Köle Pazarı - Doğulu Çarşısı - Doğulu Kervansarayı'' şeklinde geliştirmeniz halinde gıda alabilirsiniz.

+ Küçük Yerleşim Yeri: pek çok köyün bir geçim kaynağı vardır. eğer bu kaynak Tahıl, Balık veya Zeytin Yağı ise sırayla ''Köy - Mezra - Küçük Kasaba - Kasaba'' yaptığınızda bile gıda kazanırsınız. diğer kaynaklarda gıda götürür.

  • Tahıl(+3, +5, +7, +9): Charax, Memphis, Myos Hormos, Lepcis, Akink, Syracusae, Malva Köylerinde mevcut
  • Balık(+1, +2, +4, +8): Oraea, Olbia, Paraitonion, Eblana, Alalia köylerinde mevcut
  • Zeytin Yağı(+2, +3, +4, +5): Jerusalem, Larissa, Neapolis, Arse, Tolosa köylerinde mevcut
detaylı kaynak haritası (Remi sağ tuş > yeni sekmede aç yapıp büyütürseniz daha iyi görebilirsiniz):

Gıda Sömüren Yerler

- Eyalet Başkenti(-2, -6, -10, -14): sadece başkentlere yapılan ''Şehir - Büyük Şehir - Kerta - Karka'' sıralaması.

- Küçük Yerleşim Yeri(0, -2, -5, -10): eğer tahıl, balık yada zetih yağı kaynaklarına sahil değilse sırayla ''Köy - Mezra - Küçük Kasaba - Kasaba'' için.

- Liman(0, 0, -4, -12): 4. seviye sadece başkentlerdeki limanlarda yapılabilmektedir. sadece sırayla ''Liman - Rıhtım - Ticaret Limanı - Deniz Kenarı Pazarı'' şeklinde geliştirmeniz halinde gıda götürür.

- Sanayi(0, 0, -4, -12): sadece sırayla ''Kenar Mahalleler - Kehriz - Kuyu - Çeşme'' şeklinde geliştirmeniz halinde gıda götürür.

- Tarım(0, 0, -4, -12): sadece sırayla ''Göçeve Ordugahları - Kehriz - Kuyu - Çeşme'' şeklinde geliştirmeniz halinde gıda götürür.

- Dini Binalar(0, 0, -4, -12): 4. seviye sadece başkentlerdeki limanlarda yapılabilmektedir. Tüm dini binalar için geçerlidir.

- Askeri - Yetiştirme-(0, 0, -4, -12): sadece ''Asker Toplama Kampı - Soylular İkametgahı - Soylu Sarayları - Kraliyet Kışlası'' şeklinde geliştirmeniz halinde gıda götürür.

- Askeri -Teçhizat-(0, 0, -4): sadece 3 seviye olarak yapılabilen ''Levazımatçı - Atış Alanı - Nişan Atış Alanı'' şeklinde geliştirmeniz halinde gıda götürür.

Gördüğünüz gibi gıda üretimi çok sınırlıyken, gıda tüketen çok fazla kaynak var. Bu yüzden Ticaret Limanı, Kuyu, Nişan Atış Alanı, Soylu Sarayları ve 3. seviye Dini Binaları yaparken 2 kere düşünmenizde fayda var.
 
Geri
Üst