IMLEGEND
Aileden
Kaliteli harita yapımı
Harita yapmak kolaydır, fakat kaliteli haritalar yapmak o kadar kolay değildir. Bu kılavuz size harita yapmak konusunda bazı ipuçları verecek.
Genel ipuçları:
• Orjinallik
Bilge bir adam "Kimse orjinal değildir" demiştir. Fazla zoru denemeyin. Eğer fikirlerinizde eksiklik varsa onları kendi yollarınızla ve zevklerinizle doldurmaya çalışıyorsanız, bu orjinallik ile ilgili değil, otantik olmak ile ilgilidir. İşte haritanızın ihtiyaç duyduğu şey budur. Eğer hoş ve zevkli haritalar için yeterli fikriniz yoksa, zamanla size bazı fikirler gelecektir.
Bu bilgiler sizi daha iyi bir harita yapımcısı yapacak fikirler verecek. Bazı şeyleri önlemek için P4-9 haritalarına bakmanızı tavsiye ediyoruz. Aynı konseptte iki haritaya gerek görülmemektedir.
• Oynanış
Harita sadece koşma ile ve wall-jump ile ilgili ise bu, oynanış değeri olmayan bir harita olarak kabul edilir. Haritanıza bir yarış ekleyin! Oynanışı kötü olan haritalar dayanılmazdır.
Bootcamp veya yarış haritalarını örnek alalım, engelleri geçebilmek için çeşitli beceriler kullanmak zorundasınızdır. Haritanızın ihtiyacı olan, daha kolay ve daha uygun bir tarzdır.
• Tekrarlama
Haritanız harika olsa ve ilk bakışta "Vay canına!" dedirtebilse bile, tekrar kısımlarına ihtiyaç vardır. Haritalar, tuzak haritaları, sürpriz haritaları, vb. yeniden oynanabilme özelliklerini hızlı bir şekilde kaybederler. Haritayı çok iyi bilmek ve tuzaklardan kaçmak için kolaylaştırmak zevkli değildir.
• Toplu ölüm
Haritalar genellikle turun başında veya geri kalanında farelerin ölmesine meğilimlidir.
Unutmayın, çoğu kişi şaman olduğunda fareleri çabucak bir şey yapamazsa üzülür. Bu sadece onların kurtarma sayısını azaltır.
• Kullanılmamış alan
Bazen oyun alanında kullanılmamış bir alan, veya oynanışı hiç etkilemeyen bir alan olur. Her bölüme bir oynanış verdiğinizden emin olun. Haritanın yarısı kullanışsız ise harita kaliteli değildir.
• Dizayn
Güzel bir dizayn haritanın kalitesini tamamen artırır. Rotasyondaki haritalara bakmak haritanızın iyi görünmesi hakkında size bazı fikirler verir. Benzer stiller güzeldir, oyuncular garip haritalara bakınca onları küçümseyecektir. Fakat yine de kişisel fikirlerinizi eklemek de kötü bir fikir değildir.
Harita dizaynında en çok dikkate alınması gereken konu ise hizalamadır. Zeminleri iyi hizalamaya çalışın, kötü hizalama gerçekten çok kötü görünür.
Diğer bir şey de dekorasyon objeleridir. Birkaç dekorasyon objesi eklemek haritanın görünüşünü daha iyi yapar, fakat onları bütün haritaya doldurmaktan kaçının.
Yasaklanmış özellikler
Bu katlanılmaz harita tiplerinin bir listesidir. Bu listeye bütün yasak harita türlerini yazmak imkansızdır. Ayrıca, kurallarda her zaman koşulsuz olmayan istisnalar vardır. Kurallardaki ortak şeyleri kullanın. Kurallara uymayan haritalar rotasyondan kaldırılacaktır. Kurallara uymayan haritalar yapmak banlanmanıza veya başka bir uygun ceza almanıza sebep olabilir. Haritanızın kurallara uyduğundan emin olun.
• Gizli peynir ve delik
Peyniri veya deliği gizlemeyin. Oyun alanı dışına peynir ve delik koymak da gizlenmiş olarak sayılır.
• Oyun alanı dışı oynanış ve kısa yollar
Oyun alanı dışına bir oynanış koymayın. Her türlü oyun alanı dışı avantajı yasaktır. Vanilla 53 haritasındaki gibi, hafif oyun alanı dışı oynanış içeren haritalar hariç.
• Çökertme
Çökme ihtimali olan haritalar yapmayın. Yüksek zıplatmalı zeminler, örneğin lav zeminler, haritanın çökmesine ihtimal olabilir. Haritanızı aktarmadan önce çökme ihtimali olmadığından emin olun.
• Bedava peynir
Peyniri almak için bazı şeyleri yapmanız gerekmekde. Anlık peynir kabul edilmez. Birkaç saniyeliğine koştuğunuz ve peyniri aldığınız haritalar da bedava peynir haritası olarak kabul görür.
• AFK ölümü
Haritalar AFK oyuncuları öldürmemelidir. Güvenli olmayan doğuş alanlarını önleyin. Defilante haritalarındaki gibi herhangi bir kaydırma kullanırsanız, AFK fareler ölecektir.
• İmkansız haritalar
Bitirilmesi çok zor veya imkansız haritaları aktarmayın. Bootcamp, şaman ve diğer zor minioyun haritaları kabile evi olarak aktarılmalıdır.
• Saldırgan, uygunsuz, ırkçı vb.
Her yaşta insanlar bu oyunu oynamaktadır. Pornografik, ırkçılık, vb. içerikli haritalar yapmayın.
• Kopya
Harita yapımcılara saygılı davranın ve onların haritalarını kopyalamayın. P22 (kabile evi haritaları) eğer kontrol için yollandıysa kopya olarak sayılabilir. Eğer kopya harita yapma ve yakalanma riski alıyorsanız, bütün haritalarınız silinir, sadece kopya olanlar değil.
Olası cezalar
Eğer harita yapım kurallarına uymazsanız bir ceza alırsınız. Unutmayın ki yukarıdaki belirsiz kuralların listesi bütün yasak özellikleri katmaz.
Ayrıca tek seferde birkaç farklı ceza da alma ihtimaliniz var.
• Haritayı silmek
Haritanız eğer kurallara uymuyorsa büyük ihtimal silinir. Bunun anlamı haritanız normal odalarda oynanmaz ve onu düzenleyemezsiniz. En acımasız durumlarda ise bütün haritalarınız silinebilir, sadece kurallara uymayanlar değil.
• Kara listeye almak
Kara listeye alınmak en çok başka bir oyuncunun haritasını kopyaladığınız zaman olur. Kara listede olmanın anlamı haritanız harita yollama bölümünde kabul edilmez. Ayrıca farklı nedenlerden dolayı da kara listeye alınabilirsiniz, örneğin kötü davranışlar veya haritalarınızı çoğu kategoriye yollamak gibi.
• Ban
Banlanmak oyundaki en kötü cezadır. Ban, bir veya iki saatte bitebilir, ya da kalıcı olabilir.
Kategoriye özgü ipuçları
P3/13 - Bootcamp
• Orjinallik
Yeni fikirler ve konseptler kullanmayı deneyin. Bunun dışında eski konseptleri alın ve onları yeni yollarda deneyin. Oyuncular yeni zorluklar ister, aynı şekilde ta-cj-wj fazlalıkları da yeteri kadar eğlenceli değildir.
• Kısa yollar
İlginç bir harita, oyuncuların birkaç saniye içinde bitirebileceği bir yol içerirse çoğu şeyi kaybeder. Haritanızı kısa yollar için dikkatlice kontrol ettiğinizden emin olun.
• Dizayn
Bir bootcam
p haritası diğer haritalar gibi güzel görünmelidir. Çünkü bootcamp olması haritanın hizasız ve dağınık olduğu anlamına gelmiyor. Şaman eşyaları bootcamp haritalarında tavsiye edilmemektedir, bunun dışında eğer herhangi bir tür dekorasyon veya arkaplan kullanıyosanız, bunları en aza indirin.
• Sahte zeminler
Çoğu durumda zeminlerin normal özelliklerinin kullanılması tavsiye edilir. Wj trambolinleri veya birkaç lav konsepti istisna olabilir.
P4 – Şaman
• Zorluk
P4 haritalarının normal odalarda oynandığını hatırlayın. Çoğu deneyimsiz şaman haritanızı tamamlamaya çalışacaktır. Fazla kafa karıştırıcı veya gelişmiş çözüm yolları gerektiren haritalar yapmayın. Bunun yerine basit ve zorlayıcı haritalar yapın.
• Çoklu çözüm yolları
Harita 0, çoğu farklı inşa yöntemi ile bitirilebiliyor. Yine de çoklu çözüm yolu içeren haritanın hala tek bir kalas ile bitirilmesi iyi değildir.
• İlginç çözüm yolları
Çoklu çözüm yolları içeren harita, eğer bütün çözümleri sıkıcıysa haritayı eğlenceli yapmaz. Harita fazla basit olmamalı, fakat ilginç ve zorlayıcı olmalıdır. Eğer haritanız birkaç kalasla/bazı kutular veya uzun bir köprü ile bitiyorsa, harita eğlenceli değildir.
• Küçük inşa alanları
Şamanın kalaslar, kutular veya diğer şaman objeleri ile kolaylıkla engelleyebileceği küçük boşluklar yapmayın. Yaratıcılık için biraz boşluk bırakın. Aşırı küçük boşluklar şamanı her zaman aynı tarzda inşa yapmaya zorlayabilir. Zorunlu inşa eğlenceli değildir.
P5 – Sanat
• Sanatın kalitesi
Tüm haritaların kaliteleri yıllarda artış göstermiştir. Bir sanat haritanın gereksinimleri önceki zamanlardan daha fazladır. Haritalarınız sadece çizgilerden oluşyurorsa, örneğin kötü dizayn edilmiş bir yüz gibi, daha fazla gidemez.
Eğer bu sadece bir eşya ise, mesela bir mikser, tost veya bir nükleer bomba, birkaç zeminle rastgele yapılmışsa, yine, daha uzağa gidemez. Bunda bazı farklı elemanları kullanmayı deneyin.
• Oynanış
Kategorinin "Sanat" olması sadece haritanın yüksek kalitede olmasından fazlasını gerektirir. Sanat haritaları diğer haritalar kadar iyi oynanış sahibi olmalıdır.
Sanat gerçekten mükemmel olsa bile, kötü oynanış affedilmez. Bu bir sanat galerisi değil fakat bir oyundur.
• Sanat ve oynanışın bağlantısı
Sanat ve oynanış bağlantılı olmalıdır. Sanat, oynanışta büyük rolü oynamalıdır.
Sadece "görünüm" için bir yere yapılan sanat haritası, ve başka şeylerle bir oynanış yaratmak, güzel bir sanat haritası oluşturmaz.
• Mekanik sanat
Mekanik sanat oynanışı etkileme konusunda iyidir, fakat bunun için iyi mekanizmalar gereklidir. Eğer sanatınıza birkaç çivi ekleyip onu sadece yerinden oynatacaksanız, onu yerinde bırakmanız daha iyi olacaktır. Daha esnek hareketler, haritanızı en müthiş görünümde yapar. Unutmayın, bu mekanizmalar büyük olasılıkla lagı da arttıracaktır. Sanatın kendisi çok ayrıntılı ise, lag ihtimalini artıracak bir mekanizma eklemeden önce iki kez düşünün.
• Arkaplan sanatı
Arkaplan sanatı tavsiye edilmemektedir. Oynanışı etkilemeyen birkaç dekorasyon objesi eklemekte sorun yoktur fakat sanat oynanışı etkilemelidir. Çarpışmasız sanat kötüdür.
P6 – Mekanizma
• Orjinallik
Yeni mekanizma bulmak veya kullanmak iyidir, fakat tek başına yeterli değildir. Eğer oynanışta yetersizlik varsa harita daha ileri gitmeyecektir, ne kadar ilginç veya orjinal olsa da. Eski bir mekanizmayı yeni yollarla kullanmak, yeni bir mekanizmayı kötü kullanmaktan daha iyidir.
• Oynanış
Tek önemli olan şey mekanizma değildir. Mekanizma oynanışta büyük bir rol oynamalıdır. Oyunun bazı bölgelerinde mekanizma etki göstermese de, genel olarak iyi olmalıdır.
• Kararlılık
Mekanizma haritaları lag, senkronizayson sorunlarına vb. çok eğilimlidir. Mekanizmanızı mümkün olduğunca istikrarlı yapmaya çalışın.
Ağırlığı yüksek olan zeminleri kullanmak birçok durumda iyidir.
Yüksek zıplatmalı zeminleri kullanmak glitch yaratabilir.
Mekanizmalarda su kullanmak senkronizayson sorunlarına çok eğilimlidir.
• Dayanıklılık
Bazı şamanlar mekanizmayı bozmaya çalışabilir. Mekanizmayı bozmak zorsa, haritanın kalitesi artar. Ayrıca farelerin de mekanizmada sıkışmamasına çalışın.
• Dizayn
Mekanizma haritaları iyi görünmek zorundadır. Eğer mekanizma ve oynanış güzel fakat görünüm kötüyse, harita daha ileri gitmez.
P7 – Şamansız haritalar
• Yarış
Şamansız haritalar yarış anlamına gelmemektedir. Bu kategori yarış kategorisi değil, şamanlara ihtiyaç duyulmayan bir kategoridir. Bu yarış haritalarının kullanılmaması anlamına gelmez, tabii yeni başlayan fareler için çok da zor değilse.
• Zorluk
Bu şamansız bir kategori olduğu için yeni oyuncular bu haritaları çok zor bitirmemelidir. Yeni oyuncuları wall jump, corner jump gibi ileri teknikleri kullanmaya zorlamak kötüdür.
• Öne geçmenin yolları
Harita sadece ileri geri koşmaktan ibaret olmamalıdır. Daha yetenekli oyuncuların öne daha çabuk geçmesini sağlayan şeyler oluşturun. Wall jump ve corner jump gibi ileri teknikleri kullanmakta sorun yok, tabii yeni farelerin de gidebileceği bir yol yapmalısınız.
P8 – Çift Şaman
• İşbirliği
Çift şaman kategorisi bir savaş kategorisi değil, işbirliği kategorisidir. Haritalar makul bir şekilde işbirliği gerektirir. Örneğin, peyniri sağa ve fare deliğini sola yerleştirin, şaman doğuş alanı bunların ortasında olmalıdır. Böylece biri fare deliğine, diğeri de peynire yol yapabilir.
• Zor mod
Zor modu seçseniz de seçmeseniz de fark etmez, bu kategoride zor mod etkili olacaktır. Her zaman çift şaman haritaları, b çivileri ve ruhları olan şamanlar ile oynanır. Bunu göz önüne aldığımızda çift şaman haritaları zor mod ile inşa etmeden daha rahat olmalıdır. Harita birkaç ruh ile tamamlanacak kadar basit olmamalıdır.
• Zorluk
Çift şaman haritaları, tek şaman haritalası zorluğundaki haritalardan daha zor olmalıdır. Çoğu kişi room shaman'daki ok ile çivileme gibi ileri teknikleri bilmemektedir. Ayrıca bir şaman ölürse harita, tek şamanın bitirebilmesi için çok zor olmamalıdır. Bunu aklınızda tutun.
P9 – Karışık
• Karışık haritalar nedir?
Bu kategori sadece ruh ikizi ve çarpışma haritaları için değildir. Başka bir deyişle, farklı haritalar bu kategori için uygundur. Genellikle diğer kategoriler için uygun olmayan haritalar, mesela puzzle haritaları, portal haritaları veya anti yerçekimi olanlar.
Unutmayın, yeni yarış haritaları bu kategoriye kabul edilmeyecektir.
• Ruh ikizi
Şamanı ruh ikizi ile birlikte ekranda uçuracak şekilde ayrı bir şaman doğuş alanı yapmayın.
İyi bir ruh ikizi haritası farelerin verimli bir şekilde anlaşıp yapılması ile olabilir. Sadece ruh ikizi ile koşmak sıkıcıdır. Bunu bir arkadaşınızla test edip yeni ilginç teknikler kullanmayı deneyin!
Afk ruh ikizi olan fareleri de unutmayın. Şamanın onlara yardım etmeleri veya kendi başlarına bitirebilmeleri için bir bölüm yapın.
• Çarpışma
Çarpışma haritaları kötü değildir, fakat kötü çarpışmalar öyle. Bu mod biraz şansa dayalıdır, fakat şans işi doğuş alanlarını engellemek imkansız değildir.
Ruh ikizi haritası gibi, iyi bir çarpışma haritası oyunda etkin bir halde kullanılmalıdır. Ayrıca AFK ölümleri kabul edilmezdir.
P10 – Normal Survivor
• Oynanış
Survivor oynanışında önemli olan şamanın fareleri öldürmesidir, fareler için de hayatta kalmaktır. Bunun anlamı haritada şamanın dolaşabilmesi için, farelerin de kaçabilmesi için yeterli alan bırakmanız gerek. Sıkışık haritalar survivor için uygun değildir.
• Toplar, toplar her yerde!
Toplar için bumerang efekti tamamdır, fakat topun birkaç kere haritada uçmasını engelleyin. Yoksa fareler kolayca ölür ve bu hiç iyi olmaz.
• Delik ve peynir
Haritaya delik eklememelisiniz. Biraz peynir ekleyebilirsiniz, fakat onları aşırı fazla kullanmayın.
P11 – Vampir Survivor
• Oynanış
Dizayna çok önem vermek, oynanışın unutulmasına en çok sebep olan şeydir.
Çok fazla walljump eklemeyin ve farelerin hızla kaçabildiği, dönüp durmak zorunda kalmadığı şeyler yaptığınızdan emin olun.
• Su
Hafif su kullanımı iyi, fakat haritanıza derin bir su eklemeyin. Bu oynanışı bozar.
• Trambolinler
Vampir Survivor haritasında trambolin kullanmayın.
• Kafesler
Vampir Survivor haritalarında herhangi bir türde kafes kullanmayın.
• Delik ve peynir
Survivor haritalarında olduğu gibi burada da haritaya delik eklememelisiniz. Biraz peynir ekleyebilirsiniz, fakat onları aşırı fazla kullanmayın.
P17 – Yarış
• Kısa yollar
Çoğu yarış haritalarında eğlenci olan şey, yapımcının kasıtlı olarak yapmadığı kısa yolları bulmaktır. Haritanızı test ederken farelerin sizin seçtiğiniz yoldan gitmesi gerektiği konusunda abartılı davranmayın.
• Yaratıcılık
Şimdiye kadar wj, cj, ta, vb kominasyonların çoğu haritada birlikte kullanıldı. Haritalar eşsiz yarışlar sunmalıdır. Kutunun dışında düşünmeyi deneyin.
• Tutarlılık
Yarış haritaları P7/P9'dan daha farklı yapılmaktadır. P7/P9 haritaları genellikle yarışta pek iyi çalışmaz. Haritalarınız rotasyona alınmadan önce kendinizi minioyun ile tanıtmanız iyi olabilir.
P18 – Defilante
• Çoklu yollar
Defilante haritalarını özellikle nefes kesici yapan bir şey de harita üzerinde birden fazla yolu olmasıdır.
• Hız
Haritanızı hem çok hızlı hem de çok yavaş yapmayın.
• Dekorasyonlar
Haritalarınızı güzel görünmesi için iyi dekore etmeyi ve iyi hizalamayı deneyin.
• İşaretler
Simgeleri (+1, ölüm simgeleri, hızlandırıcılar) zekice kullanın. Bunun anlamı onların çok kullanılması oyuncuları rahatsız eder ve katlanılmaz yapar.
Bütün her şeyin bir araya toplanması ve dizeyn Ruoka tarafından yapılmıştır.
Bu rehber Jetmaus'un eski rehberinden kullanılarak yapılmıştır.
Yardımları için Barry, Aqva ve diğer kişiler için teşekkürler.
Örnekleme resimleri Aqvaswirle tarafından yapılmıştır.
Konu Kmlcan tarafından Türkçe'ye çevirilmiştir.
Harita yapmak kolaydır, fakat kaliteli haritalar yapmak o kadar kolay değildir. Bu kılavuz size harita yapmak konusunda bazı ipuçları verecek.
Genel ipuçları:
• Orjinallik
Bilge bir adam "Kimse orjinal değildir" demiştir. Fazla zoru denemeyin. Eğer fikirlerinizde eksiklik varsa onları kendi yollarınızla ve zevklerinizle doldurmaya çalışıyorsanız, bu orjinallik ile ilgili değil, otantik olmak ile ilgilidir. İşte haritanızın ihtiyaç duyduğu şey budur. Eğer hoş ve zevkli haritalar için yeterli fikriniz yoksa, zamanla size bazı fikirler gelecektir.
Bu bilgiler sizi daha iyi bir harita yapımcısı yapacak fikirler verecek. Bazı şeyleri önlemek için P4-9 haritalarına bakmanızı tavsiye ediyoruz. Aynı konseptte iki haritaya gerek görülmemektedir.
• Oynanış
Harita sadece koşma ile ve wall-jump ile ilgili ise bu, oynanış değeri olmayan bir harita olarak kabul edilir. Haritanıza bir yarış ekleyin! Oynanışı kötü olan haritalar dayanılmazdır.
Bootcamp veya yarış haritalarını örnek alalım, engelleri geçebilmek için çeşitli beceriler kullanmak zorundasınızdır. Haritanızın ihtiyacı olan, daha kolay ve daha uygun bir tarzdır.
• Tekrarlama
Haritanız harika olsa ve ilk bakışta "Vay canına!" dedirtebilse bile, tekrar kısımlarına ihtiyaç vardır. Haritalar, tuzak haritaları, sürpriz haritaları, vb. yeniden oynanabilme özelliklerini hızlı bir şekilde kaybederler. Haritayı çok iyi bilmek ve tuzaklardan kaçmak için kolaylaştırmak zevkli değildir.
• Toplu ölüm
Haritalar genellikle turun başında veya geri kalanında farelerin ölmesine meğilimlidir.
Unutmayın, çoğu kişi şaman olduğunda fareleri çabucak bir şey yapamazsa üzülür. Bu sadece onların kurtarma sayısını azaltır.
• Kullanılmamış alan
Bazen oyun alanında kullanılmamış bir alan, veya oynanışı hiç etkilemeyen bir alan olur. Her bölüme bir oynanış verdiğinizden emin olun. Haritanın yarısı kullanışsız ise harita kaliteli değildir.
• Dizayn
Güzel bir dizayn haritanın kalitesini tamamen artırır. Rotasyondaki haritalara bakmak haritanızın iyi görünmesi hakkında size bazı fikirler verir. Benzer stiller güzeldir, oyuncular garip haritalara bakınca onları küçümseyecektir. Fakat yine de kişisel fikirlerinizi eklemek de kötü bir fikir değildir.
Harita dizaynında en çok dikkate alınması gereken konu ise hizalamadır. Zeminleri iyi hizalamaya çalışın, kötü hizalama gerçekten çok kötü görünür.
Diğer bir şey de dekorasyon objeleridir. Birkaç dekorasyon objesi eklemek haritanın görünüşünü daha iyi yapar, fakat onları bütün haritaya doldurmaktan kaçının.
Yasaklanmış özellikler
Bu katlanılmaz harita tiplerinin bir listesidir. Bu listeye bütün yasak harita türlerini yazmak imkansızdır. Ayrıca, kurallarda her zaman koşulsuz olmayan istisnalar vardır. Kurallardaki ortak şeyleri kullanın. Kurallara uymayan haritalar rotasyondan kaldırılacaktır. Kurallara uymayan haritalar yapmak banlanmanıza veya başka bir uygun ceza almanıza sebep olabilir. Haritanızın kurallara uyduğundan emin olun.
• Gizli peynir ve delik
Peyniri veya deliği gizlemeyin. Oyun alanı dışına peynir ve delik koymak da gizlenmiş olarak sayılır.
• Oyun alanı dışı oynanış ve kısa yollar
Oyun alanı dışına bir oynanış koymayın. Her türlü oyun alanı dışı avantajı yasaktır. Vanilla 53 haritasındaki gibi, hafif oyun alanı dışı oynanış içeren haritalar hariç.
• Çökertme
Çökme ihtimali olan haritalar yapmayın. Yüksek zıplatmalı zeminler, örneğin lav zeminler, haritanın çökmesine ihtimal olabilir. Haritanızı aktarmadan önce çökme ihtimali olmadığından emin olun.
• Bedava peynir
Peyniri almak için bazı şeyleri yapmanız gerekmekde. Anlık peynir kabul edilmez. Birkaç saniyeliğine koştuğunuz ve peyniri aldığınız haritalar da bedava peynir haritası olarak kabul görür.
• AFK ölümü
Haritalar AFK oyuncuları öldürmemelidir. Güvenli olmayan doğuş alanlarını önleyin. Defilante haritalarındaki gibi herhangi bir kaydırma kullanırsanız, AFK fareler ölecektir.
• İmkansız haritalar
Bitirilmesi çok zor veya imkansız haritaları aktarmayın. Bootcamp, şaman ve diğer zor minioyun haritaları kabile evi olarak aktarılmalıdır.
• Saldırgan, uygunsuz, ırkçı vb.
Her yaşta insanlar bu oyunu oynamaktadır. Pornografik, ırkçılık, vb. içerikli haritalar yapmayın.
• Kopya
Harita yapımcılara saygılı davranın ve onların haritalarını kopyalamayın. P22 (kabile evi haritaları) eğer kontrol için yollandıysa kopya olarak sayılabilir. Eğer kopya harita yapma ve yakalanma riski alıyorsanız, bütün haritalarınız silinir, sadece kopya olanlar değil.
Olası cezalar
Eğer harita yapım kurallarına uymazsanız bir ceza alırsınız. Unutmayın ki yukarıdaki belirsiz kuralların listesi bütün yasak özellikleri katmaz.
Ayrıca tek seferde birkaç farklı ceza da alma ihtimaliniz var.
• Haritayı silmek
Haritanız eğer kurallara uymuyorsa büyük ihtimal silinir. Bunun anlamı haritanız normal odalarda oynanmaz ve onu düzenleyemezsiniz. En acımasız durumlarda ise bütün haritalarınız silinebilir, sadece kurallara uymayanlar değil.
• Kara listeye almak
Kara listeye alınmak en çok başka bir oyuncunun haritasını kopyaladığınız zaman olur. Kara listede olmanın anlamı haritanız harita yollama bölümünde kabul edilmez. Ayrıca farklı nedenlerden dolayı da kara listeye alınabilirsiniz, örneğin kötü davranışlar veya haritalarınızı çoğu kategoriye yollamak gibi.
• Ban
Banlanmak oyundaki en kötü cezadır. Ban, bir veya iki saatte bitebilir, ya da kalıcı olabilir.
Kategoriye özgü ipuçları
P3/13 - Bootcamp
• Orjinallik
Yeni fikirler ve konseptler kullanmayı deneyin. Bunun dışında eski konseptleri alın ve onları yeni yollarda deneyin. Oyuncular yeni zorluklar ister, aynı şekilde ta-cj-wj fazlalıkları da yeteri kadar eğlenceli değildir.
• Kısa yollar
İlginç bir harita, oyuncuların birkaç saniye içinde bitirebileceği bir yol içerirse çoğu şeyi kaybeder. Haritanızı kısa yollar için dikkatlice kontrol ettiğinizden emin olun.
• Dizayn
Bir bootcam
p haritası diğer haritalar gibi güzel görünmelidir. Çünkü bootcamp olması haritanın hizasız ve dağınık olduğu anlamına gelmiyor. Şaman eşyaları bootcamp haritalarında tavsiye edilmemektedir, bunun dışında eğer herhangi bir tür dekorasyon veya arkaplan kullanıyosanız, bunları en aza indirin.
• Sahte zeminler
Çoğu durumda zeminlerin normal özelliklerinin kullanılması tavsiye edilir. Wj trambolinleri veya birkaç lav konsepti istisna olabilir.
P4 – Şaman
• Zorluk
P4 haritalarının normal odalarda oynandığını hatırlayın. Çoğu deneyimsiz şaman haritanızı tamamlamaya çalışacaktır. Fazla kafa karıştırıcı veya gelişmiş çözüm yolları gerektiren haritalar yapmayın. Bunun yerine basit ve zorlayıcı haritalar yapın.
• Çoklu çözüm yolları
Harita 0, çoğu farklı inşa yöntemi ile bitirilebiliyor. Yine de çoklu çözüm yolu içeren haritanın hala tek bir kalas ile bitirilmesi iyi değildir.
• İlginç çözüm yolları
Çoklu çözüm yolları içeren harita, eğer bütün çözümleri sıkıcıysa haritayı eğlenceli yapmaz. Harita fazla basit olmamalı, fakat ilginç ve zorlayıcı olmalıdır. Eğer haritanız birkaç kalasla/bazı kutular veya uzun bir köprü ile bitiyorsa, harita eğlenceli değildir.
• Küçük inşa alanları
Şamanın kalaslar, kutular veya diğer şaman objeleri ile kolaylıkla engelleyebileceği küçük boşluklar yapmayın. Yaratıcılık için biraz boşluk bırakın. Aşırı küçük boşluklar şamanı her zaman aynı tarzda inşa yapmaya zorlayabilir. Zorunlu inşa eğlenceli değildir.
P5 – Sanat
• Sanatın kalitesi
Tüm haritaların kaliteleri yıllarda artış göstermiştir. Bir sanat haritanın gereksinimleri önceki zamanlardan daha fazladır. Haritalarınız sadece çizgilerden oluşyurorsa, örneğin kötü dizayn edilmiş bir yüz gibi, daha fazla gidemez.
Eğer bu sadece bir eşya ise, mesela bir mikser, tost veya bir nükleer bomba, birkaç zeminle rastgele yapılmışsa, yine, daha uzağa gidemez. Bunda bazı farklı elemanları kullanmayı deneyin.
• Oynanış
Kategorinin "Sanat" olması sadece haritanın yüksek kalitede olmasından fazlasını gerektirir. Sanat haritaları diğer haritalar kadar iyi oynanış sahibi olmalıdır.
Sanat gerçekten mükemmel olsa bile, kötü oynanış affedilmez. Bu bir sanat galerisi değil fakat bir oyundur.
• Sanat ve oynanışın bağlantısı
Sanat ve oynanış bağlantılı olmalıdır. Sanat, oynanışta büyük rolü oynamalıdır.
Sadece "görünüm" için bir yere yapılan sanat haritası, ve başka şeylerle bir oynanış yaratmak, güzel bir sanat haritası oluşturmaz.
• Mekanik sanat
Mekanik sanat oynanışı etkileme konusunda iyidir, fakat bunun için iyi mekanizmalar gereklidir. Eğer sanatınıza birkaç çivi ekleyip onu sadece yerinden oynatacaksanız, onu yerinde bırakmanız daha iyi olacaktır. Daha esnek hareketler, haritanızı en müthiş görünümde yapar. Unutmayın, bu mekanizmalar büyük olasılıkla lagı da arttıracaktır. Sanatın kendisi çok ayrıntılı ise, lag ihtimalini artıracak bir mekanizma eklemeden önce iki kez düşünün.
• Arkaplan sanatı
Arkaplan sanatı tavsiye edilmemektedir. Oynanışı etkilemeyen birkaç dekorasyon objesi eklemekte sorun yoktur fakat sanat oynanışı etkilemelidir. Çarpışmasız sanat kötüdür.
P6 – Mekanizma
• Orjinallik
Yeni mekanizma bulmak veya kullanmak iyidir, fakat tek başına yeterli değildir. Eğer oynanışta yetersizlik varsa harita daha ileri gitmeyecektir, ne kadar ilginç veya orjinal olsa da. Eski bir mekanizmayı yeni yollarla kullanmak, yeni bir mekanizmayı kötü kullanmaktan daha iyidir.
• Oynanış
Tek önemli olan şey mekanizma değildir. Mekanizma oynanışta büyük bir rol oynamalıdır. Oyunun bazı bölgelerinde mekanizma etki göstermese de, genel olarak iyi olmalıdır.
• Kararlılık
Mekanizma haritaları lag, senkronizayson sorunlarına vb. çok eğilimlidir. Mekanizmanızı mümkün olduğunca istikrarlı yapmaya çalışın.
Ağırlığı yüksek olan zeminleri kullanmak birçok durumda iyidir.
Yüksek zıplatmalı zeminleri kullanmak glitch yaratabilir.
Mekanizmalarda su kullanmak senkronizayson sorunlarına çok eğilimlidir.
• Dayanıklılık
Bazı şamanlar mekanizmayı bozmaya çalışabilir. Mekanizmayı bozmak zorsa, haritanın kalitesi artar. Ayrıca farelerin de mekanizmada sıkışmamasına çalışın.
• Dizayn
Mekanizma haritaları iyi görünmek zorundadır. Eğer mekanizma ve oynanış güzel fakat görünüm kötüyse, harita daha ileri gitmez.
P7 – Şamansız haritalar
• Yarış
Şamansız haritalar yarış anlamına gelmemektedir. Bu kategori yarış kategorisi değil, şamanlara ihtiyaç duyulmayan bir kategoridir. Bu yarış haritalarının kullanılmaması anlamına gelmez, tabii yeni başlayan fareler için çok da zor değilse.
• Zorluk
Bu şamansız bir kategori olduğu için yeni oyuncular bu haritaları çok zor bitirmemelidir. Yeni oyuncuları wall jump, corner jump gibi ileri teknikleri kullanmaya zorlamak kötüdür.
• Öne geçmenin yolları
Harita sadece ileri geri koşmaktan ibaret olmamalıdır. Daha yetenekli oyuncuların öne daha çabuk geçmesini sağlayan şeyler oluşturun. Wall jump ve corner jump gibi ileri teknikleri kullanmakta sorun yok, tabii yeni farelerin de gidebileceği bir yol yapmalısınız.
P8 – Çift Şaman
• İşbirliği
Çift şaman kategorisi bir savaş kategorisi değil, işbirliği kategorisidir. Haritalar makul bir şekilde işbirliği gerektirir. Örneğin, peyniri sağa ve fare deliğini sola yerleştirin, şaman doğuş alanı bunların ortasında olmalıdır. Böylece biri fare deliğine, diğeri de peynire yol yapabilir.
• Zor mod
Zor modu seçseniz de seçmeseniz de fark etmez, bu kategoride zor mod etkili olacaktır. Her zaman çift şaman haritaları, b çivileri ve ruhları olan şamanlar ile oynanır. Bunu göz önüne aldığımızda çift şaman haritaları zor mod ile inşa etmeden daha rahat olmalıdır. Harita birkaç ruh ile tamamlanacak kadar basit olmamalıdır.
• Zorluk
Çift şaman haritaları, tek şaman haritalası zorluğundaki haritalardan daha zor olmalıdır. Çoğu kişi room shaman'daki ok ile çivileme gibi ileri teknikleri bilmemektedir. Ayrıca bir şaman ölürse harita, tek şamanın bitirebilmesi için çok zor olmamalıdır. Bunu aklınızda tutun.
P9 – Karışık
• Karışık haritalar nedir?
Bu kategori sadece ruh ikizi ve çarpışma haritaları için değildir. Başka bir deyişle, farklı haritalar bu kategori için uygundur. Genellikle diğer kategoriler için uygun olmayan haritalar, mesela puzzle haritaları, portal haritaları veya anti yerçekimi olanlar.
Unutmayın, yeni yarış haritaları bu kategoriye kabul edilmeyecektir.
• Ruh ikizi
Şamanı ruh ikizi ile birlikte ekranda uçuracak şekilde ayrı bir şaman doğuş alanı yapmayın.
İyi bir ruh ikizi haritası farelerin verimli bir şekilde anlaşıp yapılması ile olabilir. Sadece ruh ikizi ile koşmak sıkıcıdır. Bunu bir arkadaşınızla test edip yeni ilginç teknikler kullanmayı deneyin!
Afk ruh ikizi olan fareleri de unutmayın. Şamanın onlara yardım etmeleri veya kendi başlarına bitirebilmeleri için bir bölüm yapın.
• Çarpışma
Çarpışma haritaları kötü değildir, fakat kötü çarpışmalar öyle. Bu mod biraz şansa dayalıdır, fakat şans işi doğuş alanlarını engellemek imkansız değildir.
Ruh ikizi haritası gibi, iyi bir çarpışma haritası oyunda etkin bir halde kullanılmalıdır. Ayrıca AFK ölümleri kabul edilmezdir.
P10 – Normal Survivor
• Oynanış
Survivor oynanışında önemli olan şamanın fareleri öldürmesidir, fareler için de hayatta kalmaktır. Bunun anlamı haritada şamanın dolaşabilmesi için, farelerin de kaçabilmesi için yeterli alan bırakmanız gerek. Sıkışık haritalar survivor için uygun değildir.
• Toplar, toplar her yerde!
Toplar için bumerang efekti tamamdır, fakat topun birkaç kere haritada uçmasını engelleyin. Yoksa fareler kolayca ölür ve bu hiç iyi olmaz.
• Delik ve peynir
Haritaya delik eklememelisiniz. Biraz peynir ekleyebilirsiniz, fakat onları aşırı fazla kullanmayın.
P11 – Vampir Survivor
• Oynanış
Dizayna çok önem vermek, oynanışın unutulmasına en çok sebep olan şeydir.
Çok fazla walljump eklemeyin ve farelerin hızla kaçabildiği, dönüp durmak zorunda kalmadığı şeyler yaptığınızdan emin olun.
• Su
Hafif su kullanımı iyi, fakat haritanıza derin bir su eklemeyin. Bu oynanışı bozar.
• Trambolinler
Vampir Survivor haritasında trambolin kullanmayın.
• Kafesler
Vampir Survivor haritalarında herhangi bir türde kafes kullanmayın.
• Delik ve peynir
Survivor haritalarında olduğu gibi burada da haritaya delik eklememelisiniz. Biraz peynir ekleyebilirsiniz, fakat onları aşırı fazla kullanmayın.
P17 – Yarış
• Kısa yollar
Çoğu yarış haritalarında eğlenci olan şey, yapımcının kasıtlı olarak yapmadığı kısa yolları bulmaktır. Haritanızı test ederken farelerin sizin seçtiğiniz yoldan gitmesi gerektiği konusunda abartılı davranmayın.
• Yaratıcılık
Şimdiye kadar wj, cj, ta, vb kominasyonların çoğu haritada birlikte kullanıldı. Haritalar eşsiz yarışlar sunmalıdır. Kutunun dışında düşünmeyi deneyin.
• Tutarlılık
Yarış haritaları P7/P9'dan daha farklı yapılmaktadır. P7/P9 haritaları genellikle yarışta pek iyi çalışmaz. Haritalarınız rotasyona alınmadan önce kendinizi minioyun ile tanıtmanız iyi olabilir.
P18 – Defilante
• Çoklu yollar
Defilante haritalarını özellikle nefes kesici yapan bir şey de harita üzerinde birden fazla yolu olmasıdır.
• Hız
Haritanızı hem çok hızlı hem de çok yavaş yapmayın.
• Dekorasyonlar
Haritalarınızı güzel görünmesi için iyi dekore etmeyi ve iyi hizalamayı deneyin.
• İşaretler
Simgeleri (+1, ölüm simgeleri, hızlandırıcılar) zekice kullanın. Bunun anlamı onların çok kullanılması oyuncuları rahatsız eder ve katlanılmaz yapar.
Bütün her şeyin bir araya toplanması ve dizeyn Ruoka tarafından yapılmıştır.
Bu rehber Jetmaus'un eski rehberinden kullanılarak yapılmıştır.
Yardımları için Barry, Aqva ve diğer kişiler için teşekkürler.
Örnekleme resimleri Aqvaswirle tarafından yapılmıştır.
Konu Kmlcan tarafından Türkçe'ye çevirilmiştir.