IMLEGEND
Aileden
http://ws-base.com/builds/generator/espe...76.466.442
Önce ne ne değildir onların tespitini yapalım:
Strikethrough chance: bazı oyunlarda hit raiting/expertise olarak kullanılır, mantığı vuruşlarınız ıskalama oranını belirlemesidir. wildstarda ise deflect olarak geçen ıska şansınızının oranını belirler. yanılmıyorsam bu oran wildstar'ın sistemi tarafından belirlenmiştir yani belli bir oranda strikethough istediğini düşünüyorum.
Critical hit chance: hasarlarınızın ve şifalarınızın kritikleme şansının miktarıdır.
Critical hit severity: kritik şansı denk geldiğinde hasarlarınızın veya şifalarınızın miktar olarak ne kadar daha fazla vereceğinizi belirler.
Örneğin: kritik şansları aynı olan ancak critical hit severityleri farklı olanlardan chs'si daha yüksek olan daha fazla hasar veya şifa verir.
Not: şans oranı değil, miktar/çokluğu belirler
Deflect chance: genelde tanklar yada yakın dövüşçülerin tercih ettiği gelen hasarı savuşturma mekaniğinin şans oranıdır.
Deflect critical hit chance: hasarı savuşturamadığınız/deflect zamanlarda gelen hasarın en azından kritik değerli vuruş yapmasını engellemeye yarayan bir çeşit ikincil savunma ve avunma mekaniğidir...
Brutality: vereceğiniz hasarın deflect/savuşturulma şansını düşürürken vereceğiniz hasar veya şifanın kritik şansı denk geldiğindeki miktarını artırmanızı yarayan stat
Finesse: vereceğiniz hasar veya şifanın kritik şansını ve bu kritik şansının miktarını artıran stat
Moxie: assault power denen yani vereceğiniz hasarın artışı sağlayan stat
Tech: deflect chance ve deflect critical hit chance(size gelen saldırıları savuşturma ve gelen kritik hasarın şansını) düşürmek için kullanacağınız stat.
Insight: şifa gücünüzü artırmaya yarayan stat
Grit: can havuzunuzun artmasını sağlayan stat
Esper için!
Psi point: esper classındaki bazı yetenekleri kullanmanız için gereken ve yine esper class yeteneklerinde kazanılan esper classına has puan türüdür. psi, ingilizceki psychic kelimesinden türemiştir.
esper dps için assault power>crit chance>severity>strike through chance
moxie>brutality>finesse
Not: aslında belli bir değeri yakalayana kadar strike through chance oldukça önemlidir ama o değeri yakaladığınız takdirde önem sırası en alta düşer o değeri yakalayana kadar oldukça önemlidir...
Daha önce de belirttiğim gibi esper ağır hasarlarını psi point kullanarak verir.
Amplerden bahsedelim biraz da. bu verdiğim buildde %80 oranında abilityler instanttır bu yüzden aslında cdrye ihtiyacınız yoktur. lakin hem psi point kazanmanızı dolaylı yoldan artırmak için hem de ampde hybrid A/U ( Assault / Utility ) ağacındaki T2de yer alan The Humanityi almak oldukça önem arz eder bunun sebebi de şudur. raidlerde çeşitli sebeplerden ötürü oyuncular ölürler bu açığı kapatmak önemlidir benim için en önemli sebep bu olmasına karşın en basit ve temel mantığı yapılacak hasarın çok olmasının kimseye zararı yoktur. ama bunu isteselerdi %30 altı şartını koşmazlardı gibi gelio neyse... bir diğer amp ağacı utilitydeki T2de yer alan mental overplowu almanızı öneririm çünkü bu sadece 5 puanlık olan psi point havuzunuz dolduğunda gelen psi puanını yedekliyor gibi düşünün ve lazım olduğunda alıp kullanmanızı sağlıyor, bunu almak için ister cooldowns serisini tamamlayın isterseniz dash regen serisini tercih meselesi... bir diğer amp ağacımız hybrid A/S ( Assault / Support ) burda T3dan B-I-N-G-O yu alıcaz çünkü Builder denen yani size psi point kazandıran yetenek atışlarınız kritiklediği zaman size %20 şansla 2 psi point kazandırıyor. aynı ağaçtan T2lerle devam edelim No Pain No almanızı tavsiye edeirm çünkü wildstarda sürekli dmg aldığınız için her aldığınız dmgden %10 şansla 1 psi point kazanacaksınız. T3 almak için T2ye bir puan daha vermeniz gerekiyor bunu size bırakıyorum benim tavsiyem tacticiandır dashtan sonr %4 magic dmg buff almanıza vesile olur, severityniz yeterli değilse hatta severityden biraz kısmak isterseniz refund da alabilirsiniz... gelelim assault ağacına T3den spectral swarm almanızı öneririm kendisi psi point harcamayan psi point kazandıran iyi dmg yapan yetenektir. T2den the power, follow through, superiorityyi almanızı öneririm the power kritik vurduğunuzda size 3sn boyunca %16 moxie kazandırıyor, follow through psi point harcayan yetenekleriniz size %10 assault power kazandırıyor, superiority can değeriniz %70 üzerindeyse toplam moxie'nizin %25ni bonus olarak veriyor. T1den assault power serisini, strike through serisini alın kalan 4 puanınızı istediğiniz gibi verebilirsiniz.
Şimdi de yeteneklerimizden bahsedelim.
Telekinetic strike ve concentrated blades sizin psi point ihtiyacınızı karşılayacaktır. lakin bladeler instant cast olmalarına karşın hedefe varmada gecikiyorlar buna delay deniyor yaklaşık 4.4 sn di yanlış hatırlamıyorsam. 2 chargeı var ve her bir blade psi point kazandırıyor recharge olmaları 10 sn sürüyor ve cooldown reduction efektlerinden etkilenmiyorlar sadece yeteneğin tierleriyle blade sayısını ve delay sayısını değiştirebiliyorsunuz... telekinetic strike builder denen en temel abilityniz rangei oldukça uzun cast süresi 1.25 sn cdrden etkileniyor hazırlarken hareket edemiyorsunuz ve 1 psi point kazandırıyor. tier8 li halini görüyorsunuz buildde. bunun sebebi psi point toplarken hasar kaybına uğramayın diye, bir diğer sebebi 1 psi point + 1 psi point rechargeı kazandırıyor 3 kere birikiyor ve 3 yükden sonra size 1 psi point daha kazandırıyor yani her 3 strikedan sonra 1 tane extradan psi point kazanmış oluyorsunuz. telekinetic storm benim oyun mentalimden de şu vardır ve buna oldukça inanırım hasar konusunda eğer ki zamanla hasar veren bir yetenek varsa en fazla hasarı o verir çünkü böyle ayarlarlar ve böyle ayarlamasalar bile zamanla hasar veren yetenekleri kullandığınızda bu yeteneği tekrar atana kadar başka yetenekler de kullanabilirsiniz bu sayede akıllarda oluşan soru işareti hasar mağduriyetine uğramazsınız. tabi ki bir tane psi point harcayan yetenek atışı yetersiz ve saçma bu yüzden fırsatınız olursa daha doğrusu telekinetic storm aktifken psi pointlerinizle Reapi de kullanmalısınız... spectral swarmdan bahsetmiştim sadece psi point için ve dmg kullanıyoruz, illusionary bladesleri ise sadece mobilty oldukları için barınızda bulunması önem arz ediyor koşarken charge edebildiğiniz bu yetenek sizin hem dmg kaybınızı engeller hem de psi point kazandırır... ve haunt özellikleri açısından emsalsiz bi yetenek bu yüzden t8 olmayı hakediyor hem kendi dmgi var hem de diğer magic dmg yapan yeteneklerinizin daha fazla hasar yapması için magic resist kırıyor hem de psi point veriyor... t8 yaptığım yetenekleri tekrar ve nedenlerini yazmak istiyorum.
Neden T8?
Telekinetic strike: psi point toplarken dmg kaybına uğraşamak için, range uzun olduğu için ve birde her 3 telekinetic strikedan sonra extra 1 psi point kazandırdığı için
Telekinetic storm: zamanla hasar veren yeteneklerin oldukça önemli olduğunu düşünüyorum bu yüzden sadece hasar artışı olsun diye tier 8 yaptım lakin armor kırma özelliği de bonus olarak kazanıyorsunuz.
Haunt: hem dmgi artsın hem de magic resist( magic armor veya büyüye karşı direnç) kırsın böylece diğer yeteneklerimin hasarları da artık diye tier8.
Not: telekinetic stormun dmg buffını istemeyen arkadaşlarımız için reapden vazgeçip, mind burst alıp tier 8 yapmasını öneririm. tier bonusları oldukça faydalı ve görsel olarak da oldukça güzel. tier 4 buffı: 4snde %10 extra dmg vermenizi sağlar T8 buffı: 5 psi pointli haliyle kullanırsanız 7.5 saniye boyunca %15 kritik şansı kazandırır...
Önce ne ne değildir onların tespitini yapalım:
Strikethrough chance: bazı oyunlarda hit raiting/expertise olarak kullanılır, mantığı vuruşlarınız ıskalama oranını belirlemesidir. wildstarda ise deflect olarak geçen ıska şansınızının oranını belirler. yanılmıyorsam bu oran wildstar'ın sistemi tarafından belirlenmiştir yani belli bir oranda strikethough istediğini düşünüyorum.
Critical hit chance: hasarlarınızın ve şifalarınızın kritikleme şansının miktarıdır.
Critical hit severity: kritik şansı denk geldiğinde hasarlarınızın veya şifalarınızın miktar olarak ne kadar daha fazla vereceğinizi belirler.
Örneğin: kritik şansları aynı olan ancak critical hit severityleri farklı olanlardan chs'si daha yüksek olan daha fazla hasar veya şifa verir.
Not: şans oranı değil, miktar/çokluğu belirler
Deflect chance: genelde tanklar yada yakın dövüşçülerin tercih ettiği gelen hasarı savuşturma mekaniğinin şans oranıdır.
Deflect critical hit chance: hasarı savuşturamadığınız/deflect zamanlarda gelen hasarın en azından kritik değerli vuruş yapmasını engellemeye yarayan bir çeşit ikincil savunma ve avunma mekaniğidir...
Brutality: vereceğiniz hasarın deflect/savuşturulma şansını düşürürken vereceğiniz hasar veya şifanın kritik şansı denk geldiğindeki miktarını artırmanızı yarayan stat
Finesse: vereceğiniz hasar veya şifanın kritik şansını ve bu kritik şansının miktarını artıran stat
Moxie: assault power denen yani vereceğiniz hasarın artışı sağlayan stat
Tech: deflect chance ve deflect critical hit chance(size gelen saldırıları savuşturma ve gelen kritik hasarın şansını) düşürmek için kullanacağınız stat.
Insight: şifa gücünüzü artırmaya yarayan stat
Grit: can havuzunuzun artmasını sağlayan stat
Esper için!
Psi point: esper classındaki bazı yetenekleri kullanmanız için gereken ve yine esper class yeteneklerinde kazanılan esper classına has puan türüdür. psi, ingilizceki psychic kelimesinden türemiştir.
esper dps için assault power>crit chance>severity>strike through chance
moxie>brutality>finesse
Not: aslında belli bir değeri yakalayana kadar strike through chance oldukça önemlidir ama o değeri yakaladığınız takdirde önem sırası en alta düşer o değeri yakalayana kadar oldukça önemlidir...
Daha önce de belirttiğim gibi esper ağır hasarlarını psi point kullanarak verir.
Amplerden bahsedelim biraz da. bu verdiğim buildde %80 oranında abilityler instanttır bu yüzden aslında cdrye ihtiyacınız yoktur. lakin hem psi point kazanmanızı dolaylı yoldan artırmak için hem de ampde hybrid A/U ( Assault / Utility ) ağacındaki T2de yer alan The Humanityi almak oldukça önem arz eder bunun sebebi de şudur. raidlerde çeşitli sebeplerden ötürü oyuncular ölürler bu açığı kapatmak önemlidir benim için en önemli sebep bu olmasına karşın en basit ve temel mantığı yapılacak hasarın çok olmasının kimseye zararı yoktur. ama bunu isteselerdi %30 altı şartını koşmazlardı gibi gelio neyse... bir diğer amp ağacı utilitydeki T2de yer alan mental overplowu almanızı öneririm çünkü bu sadece 5 puanlık olan psi point havuzunuz dolduğunda gelen psi puanını yedekliyor gibi düşünün ve lazım olduğunda alıp kullanmanızı sağlıyor, bunu almak için ister cooldowns serisini tamamlayın isterseniz dash regen serisini tercih meselesi... bir diğer amp ağacımız hybrid A/S ( Assault / Support ) burda T3dan B-I-N-G-O yu alıcaz çünkü Builder denen yani size psi point kazandıran yetenek atışlarınız kritiklediği zaman size %20 şansla 2 psi point kazandırıyor. aynı ağaçtan T2lerle devam edelim No Pain No almanızı tavsiye edeirm çünkü wildstarda sürekli dmg aldığınız için her aldığınız dmgden %10 şansla 1 psi point kazanacaksınız. T3 almak için T2ye bir puan daha vermeniz gerekiyor bunu size bırakıyorum benim tavsiyem tacticiandır dashtan sonr %4 magic dmg buff almanıza vesile olur, severityniz yeterli değilse hatta severityden biraz kısmak isterseniz refund da alabilirsiniz... gelelim assault ağacına T3den spectral swarm almanızı öneririm kendisi psi point harcamayan psi point kazandıran iyi dmg yapan yetenektir. T2den the power, follow through, superiorityyi almanızı öneririm the power kritik vurduğunuzda size 3sn boyunca %16 moxie kazandırıyor, follow through psi point harcayan yetenekleriniz size %10 assault power kazandırıyor, superiority can değeriniz %70 üzerindeyse toplam moxie'nizin %25ni bonus olarak veriyor. T1den assault power serisini, strike through serisini alın kalan 4 puanınızı istediğiniz gibi verebilirsiniz.
Şimdi de yeteneklerimizden bahsedelim.
Telekinetic strike ve concentrated blades sizin psi point ihtiyacınızı karşılayacaktır. lakin bladeler instant cast olmalarına karşın hedefe varmada gecikiyorlar buna delay deniyor yaklaşık 4.4 sn di yanlış hatırlamıyorsam. 2 chargeı var ve her bir blade psi point kazandırıyor recharge olmaları 10 sn sürüyor ve cooldown reduction efektlerinden etkilenmiyorlar sadece yeteneğin tierleriyle blade sayısını ve delay sayısını değiştirebiliyorsunuz... telekinetic strike builder denen en temel abilityniz rangei oldukça uzun cast süresi 1.25 sn cdrden etkileniyor hazırlarken hareket edemiyorsunuz ve 1 psi point kazandırıyor. tier8 li halini görüyorsunuz buildde. bunun sebebi psi point toplarken hasar kaybına uğramayın diye, bir diğer sebebi 1 psi point + 1 psi point rechargeı kazandırıyor 3 kere birikiyor ve 3 yükden sonra size 1 psi point daha kazandırıyor yani her 3 strikedan sonra 1 tane extradan psi point kazanmış oluyorsunuz. telekinetic storm benim oyun mentalimden de şu vardır ve buna oldukça inanırım hasar konusunda eğer ki zamanla hasar veren bir yetenek varsa en fazla hasarı o verir çünkü böyle ayarlarlar ve böyle ayarlamasalar bile zamanla hasar veren yetenekleri kullandığınızda bu yeteneği tekrar atana kadar başka yetenekler de kullanabilirsiniz bu sayede akıllarda oluşan soru işareti hasar mağduriyetine uğramazsınız. tabi ki bir tane psi point harcayan yetenek atışı yetersiz ve saçma bu yüzden fırsatınız olursa daha doğrusu telekinetic storm aktifken psi pointlerinizle Reapi de kullanmalısınız... spectral swarmdan bahsetmiştim sadece psi point için ve dmg kullanıyoruz, illusionary bladesleri ise sadece mobilty oldukları için barınızda bulunması önem arz ediyor koşarken charge edebildiğiniz bu yetenek sizin hem dmg kaybınızı engeller hem de psi point kazandırır... ve haunt özellikleri açısından emsalsiz bi yetenek bu yüzden t8 olmayı hakediyor hem kendi dmgi var hem de diğer magic dmg yapan yeteneklerinizin daha fazla hasar yapması için magic resist kırıyor hem de psi point veriyor... t8 yaptığım yetenekleri tekrar ve nedenlerini yazmak istiyorum.
Neden T8?
Telekinetic strike: psi point toplarken dmg kaybına uğraşamak için, range uzun olduğu için ve birde her 3 telekinetic strikedan sonra extra 1 psi point kazandırdığı için
Telekinetic storm: zamanla hasar veren yeteneklerin oldukça önemli olduğunu düşünüyorum bu yüzden sadece hasar artışı olsun diye tier 8 yaptım lakin armor kırma özelliği de bonus olarak kazanıyorsunuz.
Haunt: hem dmgi artsın hem de magic resist( magic armor veya büyüye karşı direnç) kırsın böylece diğer yeteneklerimin hasarları da artık diye tier8.
Not: telekinetic stormun dmg buffını istemeyen arkadaşlarımız için reapden vazgeçip, mind burst alıp tier 8 yapmasını öneririm. tier bonusları oldukça faydalı ve görsel olarak da oldukça güzel. tier 4 buffı: 4snde %10 extra dmg vermenizi sağlar T8 buffı: 5 psi pointli haliyle kullanırsanız 7.5 saniye boyunca %15 kritik şansı kazandırır...