• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

WildStar Karakter Özellikleri / Attributes Rehberi - Sınıflar

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell

WildStar
’da Karakter Ekranı’nı (P) açtığınızda, diğer MMOlardan aşina olduğunuzdan çok farklı bir özellik listesi sizi karşılar. WildStar’da özellikleri (attributes) kolayca tanımlayamayabilirsiniz, çünkü neredeyse her bir sınıf için farklı rolleri vardır ve hemen göze çarpmayan bir karakter gelişimi sağlarlar. Karakter Ekranında Özellikler iki sekmeye ayrılır: Birincil Özellikler (Primary Attributes) ve İkincil Özellikler (Secondary Attributes).

Karakterinizin gelişimi esnasında özellikleriniz seviye başına otomatik olarak artacaktır. Özelliklerinizi etkileyen diğer etmenler ise Ekipmanlar (Gear – yani zırhlar, silahlar vb.), Rünler (Runes) ve AMPlerdir (AMPs).

Birincil Özellikler’in detaylı açıklamalarına geçmeden önce size temel özelliklerin açıklamalarını vermek istiyorum: Saldırı (Assault) ve Destek (Support) Güçleri (Powers), çünkü bu güçler birçok büyüye etki etmekte:

[TABLE="class: grid, width: 1000"]
[TR]
[TD]
243eu8n.jpg
[/TD]
[TD]Saldırı Gücü verdiğiniz hasarı etkiler ve Saldırı yeteneklerinin etkinliğini belirler. Azalan verime (diminishing return) tabiidir.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
2vaaw5j.jpg
[/TD]
[TD]Destek Gücü Destek sekmesi altındaki İkinci Yetenek Ağacı’ndaki (Second Skill Tree) Destek yeteneklerinin hasar ya da iyileştirme etkinliğini etkiler.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Birincil Özellikler (Primary Attributes)

WildStar’da her sınıf aynı özelliklerle başlar ve onların her bir sınıf için önemi bir temel değer ile belirlenir. En önemli özelliklerin temel değeri 7’dir, ve her seviye ile 7 artarlar. İki temel değeri 5 olan ve seviye başına 5 artan özellik, iki de temel değeri 3 olan ve seviye başına 3 artan özellik vardır. Her sınıfın iki rolü var, ve rolünüze göre değerleri 7, 5 ve 3 olan özelliklerden birine DPS için, diğerine ise destek yani Tank ya da İyileştirici rolü için odaklanmanız gerekecek (bu bilgiler için Chief Sarcan‘a teşekkürler).

[TABLE="class: grid, width: 1000"]
[TR]
[TD="align: center"]ESPER[/TD]
[TD="align: center"]MEDIC[/TD]
[TD="align: center"]SPELLSLINGER[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
16a4idk.jpg
DPS: Moxie, Finesse, Brutality
Healer: Insight, Grit, Tech
[/TD]
[TD]
wswzh5.jpg
DPS: Tech, Moxie, Brutality
Healer: Insight, Grit, Finesse
[/TD]
[TD]
o022f.jpg
DPS: Finesse, Moxie, Brutality
Healer: Insight, Grit, Tech
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]ENGINEER[/TD]
[TD="align: center"]STALKER[/TD]
[TD="align: center"]WARRIOR[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
ztr4g.jpg
DPS: Finesse, Brutality, Moxie
Tank: Tech, Grit, Insight
[/TD]
[TD]
fx7c3p.jpg
DPS: Brutality, Finesse, Moxie
Tank: Tech, Grit, Insight
[/TD]
[TD]
2yy9tg0.jpg
DPS: Brutality, Finesse, Moxie
Tank: Tech, Grit, Insight
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Aşağıdaki tabloda tüm Birincil Özellikleri, her bir sınıf için önemleri ve her bir Birincil Özellik puanı ile etkilenen ikincil özellikler listelenmiştir.
[TABLE="class: grid, width: 1000"]
[TR]
[TD]
rvy9t5.jpg
[/TD]
[TD]BRUTALITY (VAHŞİLİK)

Brutality kaba kuvvet olarak tanımlanabilir. Sınıf seçimine göre hasarı, kritik vurma şansını, kritik vuruşun kuvvetini ve düşmanınızın kalkanını es geçme (strike through) şansını arttırır. Brutality’e daha çok odaklananlar genelde karakterlerini DPS rolü için hazırlamaktadır.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 2"][TABLE="class: grid, width: 1000"]
[TR]
[TH]WARRIOR / STALKER[/TH]
[TH]ESPER[/TH]
[TH]SPELLSLINGER / MEDIC / ENGINEER[/TH]
[/TR]
[TR]
[TD]Saldırı Gücü (Assault Power)[/TD]
[TD]Kritik Vuruş Şansı Oranı (Critical Chance Rating)
Kritik Vuruş Kuvveti Oranı (Critical Severity Rating)
[/TD]
[TD]Es Geçme Oranı (Strikethrough Rating)
Kritik Vuruş Kuvveti Oranı (Critical Severity Rating)
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
2qx9tsl.jpg
[/TD]
[TD]FINESSE (BECERİ)

Finesse hasarı etkilediğinden DPS Spellslingerlar ve Engineerlar için birincil özelliktir. Warriorlar, DPS Esperler ve Stalkerlar Ani Hasar (Burst Damage) DPSsi yapmak istiyorlarsa bu özelliğe odaklanmalılar. Diğer yandan bu özellik Medic sınıfı için çok önemli değildir.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 2"][TABLE="class: grid, width: 1000"]
[TR]
[TH]WARRIOR / ESPER / STALKER[/TH]
[TH]SPELLSLINGER / ENGINEER[/TH]
[TH]MEDIC[/TH]
[/TR]
[TR]
[TD]Strikethrough Rating
Critical Severity Rating
[/TD]
[TD]Assault Power[/TD]
[TD]Savuşturma Oranı (Deflect Rating)
Kritik Vuruş Savuşturma Oranı (Deflect Critical Hit Rating)
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
345dit4.jpg
[/TD]
[TD]MOXIE (AZİM)

Esper hariç tüm sınıflar için Moxie, Kritik Vuruş demektir. Moxie’yi Kritik Vuruş Şansı ve Kritik Vuruş Kuvveti olarak kabul edebiliriz. DPS Esperler için hasarı etkilediğinden birincil özelliktir.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 2"][TABLE="class: grid, width: 1000"]
[TR]
[TH]WARRIOR / SPELLSLINGER / MEDIC / STALKER / ENGINEER[/TH]
[TH]ESPER[/TH]
[/TR]
[TR]
[TD]Critical Chance Rating
Critical Severity Rating
[/TD]
[TD]Assault Power[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
rsyjnl.jpg
[/TD]
[TD]TECH (TEKNOLOJİ)

Tech, karakterini Tank rolüne hazırlayanlar için en önemli özelliklerden biridir, çünkü Destek yeteneklerinin hasar etkinliğini etkiler. Esperler ve Spellslingerlar bu özelliğe odaklanmamalılarken DPS Medic için bu özellik birincil bir özelliktir.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 2"][TABLE="width: 1180"]
[TR="class: grid"]
[TH]WARRIOR / STALKER / ENGINEER[/TH]
[TH]ESPER / SPELLSLINGER[/TH]
[TH]MEDIC[/TH]
[/TR]
[TR="class: grid"]
[TD]Support Power[/TD]
[TD]Deflect Rating
Deflect Critical Hit Rating
[/TD]
[TD]Assault Power[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
fd8tfs.jpg
[/TD]
[TD]INSIGHT (SEZGİ)

Tank rolüne odaklanan Warriorlar, Stalkerlar ve Engineerlar Insight’ı en önemli özelliklerden biri olarak görmelidir. Aynı öneri, İyileştirici (Healer) rolüne odaklanan Esperler, Spellslingerlar ve Medicler için de geçerlidir.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 2"][TABLE="class: grid, width: 1000"]
[TR]
[TH]WARRIOR / STALKER / ENGINEER[/TH]
[TH]ESPER / SPELLSLINGER / MEDIC[/TH]
[/TR]
[TR]
[TD]Deflect Critical Hit Rating
Deflect Rating
[/TD]
[TD]Support Power[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
v8olrq.jpg
[/TD]
[TD]GRIT (METANET)

Grit, her sınıf için aynı göreve sahip tek Özelliktir. Temel Can (Base Health – HP)’ı arttırır ve her bir Grit puanı için +14 HP daha kazanırsınız. Eğer karakterinizi Tank rolü için hazırlıyorsanız bu özellik oldukça önemlidir.
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
İkincil Özellikler (Secondary Attributes)

Saldırı Özellikleri (Assault Attributes)

  1. Es Geçme Şansı (Strikethrough Chance) – Bu, vuruşunuzla düşmanınızın kalkanlarını ya da kişisel defansını es geçme şansınızdır ve düşmanınızın saldırılarınızı savuşturma (deflect) şansını azaltır.
    Düşmanınızın buna karşılığı Savuşturma Şansı‘dır (Deflect Chance). Bu özellik aynı seviyedeki bir düşmana karşı olduğunuzu varsayarak ve Es Geçme Oranı‘nıza (Strikethrough Rating) göre hesaplanır.
  2. Kritik Vuruş Şansı (Critical Chance) – Düşmana kritik vuruş yapabilme şansınızdır. Düşmanın buna karşılığı Kritik Vuruş Savuşturma Şansı’dır (Deflect Critical Hit Chance).
    Bu özellik aynı seviyedeki bir düşmana karşı olduğunuzu varsayarak Kritik Vuruş Oranı’nıza (Critical Hit Rating) göre hesaplanır.
  3. Kritik Vuruş Kuvveti (Critical Hit Severity) – Kritik Vuruş Kuvveti, Kritik Vuruş ile gerçekleşen iyileştirme ya da hasar bonusunun miktarını belirleyen çarpandır.
    Bu değer, temel Kritik Vuruş Kuvveti ve Kritik Vuruş Kuvveti Oranı’nızdan hesaplanır ve azalan verime (diminishing return) tabiidir.
  4. Zırh Delme (Armor Pierce) – Verdiğiniz tüm hasar düşmanınızın Zırh’ının yüzde olarak bu miktarını yoksayar.
  5. Kalkan Delme (Shield Pierce) – Verdiğiniz hasarın yüzde olarak bu kadarı düşmanınızın kalkanını yoksayar ve direk canına (health) etki eder.
  6. Can Çalma (Life Steal) – Verdiğiniz hasarın yüzde olarak bu kadarı size can olarak geri döner.
  7. Hız (Haste) – Tüm sınıf yeteneklerinin bekleme süreleri (cooldown) bu yüzde kadar azalır.
Kalkan Özellikleri (Shield Attributes)


  1. Kalkan Dolma Oranı (Shield Regen Rate) – Her Kalkan Yenilenme Aralığı’nda (Shield Regeneration Interval) Maksimum Kalkan Kapasiteniz’in (Maximum Shield Capacity) yenilenecek olan yüzdesinin miktarıdır.
  2. Kalkan Tekrar Devreye Girme Süresi (Shield Reboot Time) – Kalkanınızın tekrar dolmaya başlamadan önce geçmesi gereken saniye miktarıdır. Hasar almak Shield Reboot Time’ı tekrardan başlatır.
Direnç Özellikleri (Resistance Atributes)

  1. Fiziksel Direnç (Physical Resistance) – Size yapılan tüm Fiziksel hasar bu miktarda azaltılır. Bu yüzde, düşmanın sizinle aynı seviyede olduğu varsayılarak Zırh değeriniz ve Fiziksel Direnç Oranınız’a (Physical Resistance Rating) göre hesaplanır.
  2. Teknoloji Direnci (Technology Resistance) – Size yapılan tüm Teknoloji hasarı bu miktarda azaltılır. Bu yüzde, düşmanın sizinle aynı seviyede olduğu varsayılarak Zırh değeriniz ve Teknoloji Direnci Oranınız’a (Technology Resistance Rating) göre hesaplanır.
  3. Büyü Direnci (Magic Resistance) – Size yapılan tüm Büyü hasarı bu miktarda azaltılır. Bu yüzde, düşmanın sizinle aynı seviyede olduğu varsayılarak Zırh değeriniz ve Büyü Direnci Oranınız’a (Magic Resistance Rating) göre hesaplanır.
Defans Özellikleri (Defense Atributes)

  1. Savuşturma Şansı (Deflect Chance) – Bir düşmanın saldırısını savuşturma şansınızdır ve kısmen düşmanınızın rütbe ve seviyesine bağlıdır. Düşmanınızın buna karşılığı Es Geçme Şansı’dır (Strikethrough Chance).
    Bu yüzde, düşmanın sizinle aynı seviyede olduğu varsayılarak Savuşturma Oranınız’a (Deflect Rating) göre hesaplanır.
  2. Kritik Vuruş Savuşturma Şansı (Deflect Critical Hit Chance) – Bir düşmanın kritik saldırısını savuşturma şansınızdır ve kısmen düşmanınızın rütbe ve seviyesine bağlıdır. Düşmanınızın buna karşılığı Kritik Vuruş Şansı’dır (Critical Hit Chance).
    Bu yüzde, düşmanın sizinle aynı seviyede olduğu varsayılarak Kritik Vuruş Savuşturma Oranınız’a (Deflect Critical Hit Rating) göre hesaplanır.
  3. Toparlanma (Resilience) – Size uygulanan tüm kitle kontrol etkileri (crowd control effects) bu yüzde kadar azalır.
Odak Özellikleri (Focus Attributes)

  1. Odak Yenileme Oranı (Focus Recovery Rate) – Savaş halindeyken her saniye dolduracağınız Odak (Focus) miktarıdır. Bu değer, temel Odak Yenileme (Focus Recovery) ve eşyalar ile AMPlerden elde ettiğiniz Odak Yenileme miktarına göre hesaplanır. Odak Yenileme Oranı azalan verime (diminishing return) tabiidir.
  2. Odak Bedeli Azaltımı (Focus Cost Reduction) – Tüm büyülerinizin Odak bedeli bu yüzde kadar azalır.
PvP Özellikleri (PvP Atributes)

  1. PvP Saldırı Gücü (PvP Offense) – Oyunculara verdiğiniz hasar, düşmanın PvP Defans’ının yüzde olarak bu kadarını yoksayar. Bu değer temel PvP Saldırı Gücü ve eşyalardan gelen PvP Saldırı Gücünüz’e göre hesaplanır ve azalan verime (diminishing return) tabiidir.
  2. PvP Defans Gücü (PvP Defense) – Oyuncılardan gelen hasar, yüzde olarak bu miktarda azalır. Bu değer temel PvP Defans Gücü ve eşyalardan gelen PvP Defans Gücünüz’e göre hesaplanır ve azalan verime (diminishing return) tabiidir.
 
Geri
Üst