IMLEGEND
Aileden
Bu başlıktaki bilgiler NA Sunucusundaki bilgilerden derlenmiştir.
Dosyayı bu linkten indirebilirsiniz.
WN7 World of Tanks Performans Ölçüm Sistemi
FORMÜL
(1240-(1040/(MIN(TIER,6)^0.164)*FRAGS
+DAMAGE*530/(184*e^(0.24*TIER)+130)
+SPOT*125*MIN(TIER,3)/3
+MIN(DEF,2.2)*100
+((185/(0.17+e^((WINRATE-35)*-0.134) ))-500)*0.45
-[(5-MIN(TIER,5))*125]/[1+e^((TIER-(GAMESPLAYED/220)^(3/TIER))*1.5) ]
TIER: Tank seviyesi
DAMAGE: Verilen Hasar
SPOT: Tespit edilen düşman
DEF: Bozulan üs ele geçirilmesi
WINRATE: Kazanma oranı
GAMESPLAYED: Toplam maç sayısı
NEREDEN BAKILABİLİR?
http://wotlabs.net/eu
YARATICILARI
WN Serisi formüller bir ekip çalışması sonucunda ortaya çıkmış. Katkıda bulunanlar çok ama belli başlıları:
Tpapp157, Neatoman, Syndicate, Maokai, Makaze2048, Guerdon, DracoArgentum, Crabeatoff, TheKilltech, vs
FORMÜLÜN ANA BİLEŞENLERİ:
Aldığınız avlar (kill) + Yaptığınız hasar + Gözlediğiniz düşman + Bozduğunuz işgal + Kazanma oranınız + Maç sayınız ve Ortalama tank seviyeniz.
WN7 ÖZETİ
WN Derecelendirmesi, istatistiki analiz ve evrimsel algoritmalar yoluyla ve Kazanma Oranını her parametreyi temsil etmesi gereken ağırlığı belirlemede kullanarak isabetli bir formüldür. Amaç, global hesap bilgilerini (Wargaming’in sitesinde yayınladığı) kullanarak oyuncunun beceri seviyesini en doğru şekilde gösterecek bir formül oluşturmaktır.
WN, Weighted and Normalized (Ağırlıklandırılmış ve Denkleştirilmiş) kelimelerinin başharflerinden oluşur. Veri şişirilmesine karşı önlemler içerir ve ölçütün sadece iyi oynayarak iyileştirilebilir olmasına çalışır.
WN DERECELENDİRMESİ ANA HATLARI
- Verilen hasar ortalama tank seviyenize göre ölçeklendirilir ve formüldeki en önemli parametredir. Hasar için alacağınız puan oynadığınız tankların ortalama seviyesine sıkı sıkı bağlıdır, böylece ortalaması tier 6 veya 9 olan kişiler rahatlıkla karşılaştırılabilirler. Sonuca ulaşabilmek için vbaddict.net sitesinde toplanan veriler incelenmiş ve doğrusal olmayan bir eğri üzerine yerleştirilmiştir.
- Maç sayısı çok olduğu halde tier 4’den daha düşük ortalama tank seviyesi olan oyunculara ağır ceza verir. Bu, tecrübeli oyuncuların düşük seviyelerde eğitimli mürettebat ve tam donanımlı tanklarla oynayıp yeni başlayanları ezerek istatistiklerini yükseltmelerine karşı alınmış bir önlemdir. Oyuna yeni başlayanlar ise maç sayıları az olduğundan bu cezadan muaftırlar â€â€œ taaa ki maç sayıları arttığı halde ortalama seviyelerini düşük tutmaya devam edene kadar.
- Üs işgal puanı derecelendirmeye dahil değildir. Syndicate’in sarfettiği inanılmaz çaba ve yapılan istatistiki analizlere rağmen işgal puanını formüle sağlıklı bir şekilde yansıtmanın yolu bulunamamıştır. Verilerin incelenmesi gerçekten oyunu kazanmaya yarayan işgaller, zaten kazanılmış bir oyunun sonunda elde edilen gereksiz işgallerin arasında kaybolup gittiği sonucunu doğurmuş.
- Kazanma oranı, tespit sayesinde verdirilen hasar, düşmanı ortaya çıkartmak için kullanılan işgal, düşman gözcülerinin topçularınızı yoketmesini engellemek, düşmanın paletini kırmak, ekip arkadaşlarınızı korumak, haritayı okuyabilmek veya istatistiklere kaydedilmeyen diğer ölçülemeyen parametreleri temsilen formüle dahil edilmiş. Formülün bu kısmı, nihai WN derecesinin yaklaşık 0-10%una etki ediyor.
- İşgal bozma 2.2 ile sınırlandırılmış. Veri analizinden işgal bozmanın kazanmaya etkisinin çok yüksek olduğu tespit edilmiş. Haritaya dikkat eden oyuncuların zamanında geri dönüp işgal bozarak kazanmaya daha etkili oldukları sonucu çıkıyor. Sınırlandırma sebebi de istatistik şişirilmesinin önüne geçmek.
- Açık model. Formül ve tartışma ortamı herkese açık olduğundan herkes formülü iyileştirecek fikirleri ile katkıda bulunabiliyor. Öneriler test ediliyor ve iyileşme saptanırsa formüle entegre ediliyor.
- Madem Kazanma Oranı ile ilişkilendiriyoruz, neden sadece Kazanma Oranını kullanmıyoruz? İyi oyuncular tarafından kurulan takımlar ve bölükler kazanma oranını şişirebiliyor. WN Derecelendirmesi kişisel verileri kullandığından Kazanma Oranı yüksek ama WN derecesi düşük birini gördüğünüzde takım oyunu ile şişirdiğini görebilirsiniz.
- İstatistiğe gerek yok, bu bir oyun, eğlenmek için oynanmalı. World of Tanks neticede rekabete dayalı bir oyun ve tüm rekabet temelli oyunlarda olduğu gibi ne kadar iyi olduğunuzun tarafsız bir ölçütü olmalı ki ne kadar iyi olduğunuz ve zaman içinde ne kadar geliştiğiniz öçlülebilsin. Rastgele tank vurmak bir süre sonra sıkıcı hale gelecektir. WN’nin temelindeki fikir hem kişisel gelişiminizi ölçebileceğiniz bir ölçüt yaratmak hem de XVM gibi araçlarla birleştirerek ekibinizin ve düşmanın beceri seviyesini görerek karar vermenize yardımcı olmaktır.
- Tespit ve tespit sayesinde oluşan hasar formüle dahil değil. Bu, WN derecelendirmesinin değil Wargaming’in yarattığı bir sorun çünkü bu veriler oyuncu profil sayfalarında yayımlanmıyor. WN Derecesi ancak eldeki veriler ile hesaplanabilir. Bu tip görünmez parametreleri temsil etsin diye Kazanma Oranı formüle dahil edildi.
- Kazanma becerisini gösteren formülün içinde Kazanma Oranı olmamalı. Kazanma oranı ölçülemeyen bazı verileri formüle dahil etmek için temsili olarak eklenmiş. Üstelik, kullanılan formül 60%’ın üzerindeki kazanma oranlarında giderek azalan katkı sağlıyor ki takım ve bölüklerle sonuçlar şişirilmesin.
Formüller ancak resmi WoT sitesinde yayımlanan verileri temel alabilir. Efficiency de aynı verileri kullanıyor. Kişisel verileriniz dossier dosyanızda mevcut ama herkes kendi dossier’ini biryere yüklemezse â€â€œ ki olmayacak bir şey â€â€œ resmi sitedeki istatistikler dışında kullanılabilecek bir veri yok demektir.
Web sitesinde olmayan veriler:
- Denkleştirilmiş Deneyim (XP) - Wargaming aslında herkesin premium hesap ve diğer bonuslardan arındırılmış deneyimlerini takip edebilir veya herkese aynı bonusları vererek denkleştirilmiş deneyim verileri sunabilir.
- Tespit sayesinde hasar â€â€œ Özellikle hafif tanklar veya en önce çarpışan tanklar için en önemli parametrelerden. Kişisel ekranlarımızda görebilsek de WoT sitesinde yayımlanmadığından kullanılamıyor.
- Tank başına veriler â€â€œ web sitesinde yayımlanan veriler hesabın genelini yansıtıyor. Tank başına verileriniz kişisel dosyanızda ve WG sunucularında duruyor ve bunları analiz eden güzel programlar var. WG sunucularında bu verileri yansıtan bir arabirim de varmış ama çalışmıyor.
- Hafif tanklar tespit sayesinde hasar için puan alamadıklarından WN7 skorları hep düşük çıkıyor.
- KMTler tank seviyeleri diğer tanklara uymadığından formül doğru sonuç vermiyor. Teorik olarak yeterli veri incelemesi ile bir denkleştirme uygulanabilir ama gelecek yama ile zaten bu sorun ortadan kalkacak.
- Formül nüfusun genelini yansıtmaya çalıştığı için bazı varsayımlarda bulunuyor. Örneğin 28 bin oyunu olan bir oyuncunun ortalama tank seviyesinin 6 küsur olması gerekir. Ancak Tazilon gibi 28bin oyunun 20binini VK2801 ile oynayan ve nüfusun genel eğilimlerinin dışına çıkanlar için formül hatalı sonuç verecektir.
Skala
WN skalası rastgele bir skala, SAT veya IQ gibi. 0-100 arası da yapılabilirmiş ancak yüzde olarak anlaşılır diye yapılmamış. Teorik olarak skala eksiye de geçebilir 3000li rakamlara da çıkabilir.
Avlar (Kill, frag vs)
İncelemelerde AV’ın kazanma oranında çok büyük payı olduğu görülmüş. Ancak av çalmayı engellemek için Hasar ile aynı ağırlık verilmiş. Ortalama tank seviyesi de dikkate alınmış.
Hasar
Hasar da denkleştirilmiş ve çan eğrisine oturtulmuş. Yine tank seviyesi de dikkate alınmış. Hasar ve Av verileri incelendiğinde oyuncu başarısının en iyi göstergesinin maç başına av olduğu ortaya çıkmış. Ancak WN ekibi formülü bu şekilde kurmaları durumunda oyuncuların av çalmak için ateş etmemeyi seçeceklerini düşünerek Av ve Hasar için eşdeğer ağırlık vermişler. Bu şekilde, av çalmak için bekleyenin hasarı düştüğünden beklediği şişirmeyi yapamaması sağlanmış.
Tespitler
Tespit hangi seviyede olursanız olun değerli olduğundan sabit bir değeri var, her tespit 125 puan.
Savunma ve İşgal
Savunma puanı maç başına 2.2 ile sınırlandırılmış. Yine, seviye etki etmiyor. Syndicate’ın yaptığı çalışmalarda işgal puanı ile winrate arasında bir zayıf bir ilişki kurulabilmişse de dağılım çok geniş olduğundan formüle eklenmemiş. Ekleme denemeleri yapıldığında formülün başarısı düşmüş.
İşgal puanları çok değişken çıkmış. Ancak savunma puanları iyi oyuncularda istikrarlı olarak yüksek çıkmış. Kötü oyuncularda oyun başına 0.5’den az çıkarken, iyi oyuncularda 1.5, hatta 2’nün üzerinde çıkmış. Örneğin intihar gözcüleri oyunun sonunu göremezken iyi oyuncular haritayı okuyup zamanında geri dönerek işgal bozuyorlar. Sonuç olarak eğer işgal ile oyun kazanacaksanız kazanın. MUTLAKA KAZANIN. Hatta bazı oyunlarda hafif tankların yapabileceği tek şey işgal bile olabiliyor. Ama bunu formüle sağlıklı şekilde yansıtabilmenin bir imkanı yok.
Kazanma Oranı
Kazanma oranı, sunucu ortalaması olan 48%i temel alıyor. 48% ortalamanız varsa puanınız sıfır oluyor. Kazanma oranınız 48%in üstüne çıktıkça puanınız önce hızla sonra yavaşlayarak artıyor. Aynı şekilde 48%’in altına düşerseniz eksi puan alıyorsunuz.
Düşük Seviye Cezası
Eğer minimum seviyeniz 5 veya yüksekse bu değer 0. Ortalama seviyeniz 5’in altındaysa 500 puana kadar yükselen bir ceza alabiliyorsunuz. Ancak ceza oynanan oyun sayısını da gözönüne alıyor. Eğer oyun sayınız azsa bu ceza da sıfıra yaklaşıyor. Cezanın amacı Pedotanker veya Sealclubber tabir edilen tecrübeli oyuncuların oyuna yeni başlamış tecrübesiz oyuncuları öldürerek istatistiklerini şişirmelerinin önüne geçmek.
Veri analizi nihai skorun 75-80%’inin av ve hasardan, 10-15%’inin tespitten, 5-10%unun da işgal bozmadan gelmesi gerektiğini göstermiş.
WN7 SKALASI
500’ün altı Çok Kötü
500 - 699 Kötü
700 - 899 Ortalamanın Altı
900 - 1099 Ortalama
1100 - 1349 İyi
1350 - 1499 Çok İyi
1500 - 1699 Muhteşem
1700 - 1999 Unicum
2000 üzeri Süper Unicum
EXTRALAR
Boom_Box'un WN7 başka bilgiler de veren Oyuncu Profil sayfasını değiştiren betiki.
Folterknecht’in WN7 hesaplaması için yaptığı Excel dosyası
Alıntıdır.